  • 201. Data: 2012-09-24 11:56:15
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ajt" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Po uwzględnieniu podatku dochodowego, vatu oraz paru zł/godzinę, by
    > również na zus uzbierać, trzeba krzyknąć tak z 65/godzine od klienta, żeby
    > te 20+20 zostało.
    > Zakładam, że ewentualny lokal, energię i inne wydatki wrzucamy do jednego
    > worka z amortyzacją :)

    Pisałem, że jak z fakturą to +25%

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 202. Data: 2012-09-24 22:01:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-22 12:51, Bernard Wybierała pisze:
    > Toż to kpina panie kolego i psucie rynku...

    Tak, to kpina. Tylko to jest aksjomat, nie do podważenia i obalenia.
    Można się wkurzać - równie sensowne jak pomstowanie na deszcz, że mokry,
    albo że słońce piecze. Produktywniej natomiast jest się dostosować do
    zaistniałej sytuacji.
    I to cała filozofia.

    --
    pozdrawia Adam
    /a może teraz coś przerażającego? RMF ma już dziesięć milionów słuchaczy.../

  • 203. Data: 2012-09-25 20:27:45
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-24, Ergie <e...@s...pl> wrote:
    > Po prostu nie brakuje mi roboty, więc nie muszę liczyć droższych stawek by
    > mieć z czego żyć w chudych latach :-)

    No ale pracujesz, mógłbyś zarabiać więcej i odkładać. Przecież nie
    zarabiasz tylko na bieżące potrzeby, nieżyjesz z dnia na dzień.

    Ja też nie wydaję wszystkiego, co przelewa mi pracodawca, ale nie
    poszedłbym do niego z prośbą o obniżenie, bo mi starczy mniej... :]

    > Rozumiem fotografów którzy przez cały miesiąc żyją z czterech ślubów - oni
    > muszą liczyć drożej za te cztery dni by im starczyło na cały miesiąc.

    Oni nie żyją z czterech ślubów tylko mogą z nich żyć. Gdyby chcieli -
    robiliby zlecenia innego typu (i pewnie robią). Zresztą robota "ślubna"
    to nie tylko kościół i wesele. To także fotki "na pamiątkę" (w parkach
    itp), w urzędzie, przygotowania w domu i tak dalej. Spokojnie można
    sobie jednym ślubem wypełnić ze 4 dni (i odpowiednio to wycenić).

    > PS a 20 zł / godzinę to przy 40 godzinnym tygodniu pracy daje 3200 na rękę
    > na miesiąc i drugie tyle na amortyzację sprzętu, więc jak na śląskie warunki

    Nie wiem jak Ty to obliczyłeś. 20 zł/h daje ~3200 (z hakiem) w sumie :).

    Poza tym jednak fotografia (szczególnie samodzielna działalność) to
    praca bez klasycznej ścieżki kariery. Może z czasem będziesz miał lepszą
    "markę" i klientów z grubszym portfelem, ale chyba jednak wielu
    fotografów zarabia tyle samo (względem siły nabywczej) przez całe życie.

    pozdrawiam,
    PK

  • 204. Data: 2012-09-26 02:10:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    in...

> [...]

    > Ja też nie wydaję wszystkiego, co przelewa mi pracodawca, ale nie
    > poszedłbym do niego z prośbą o obniżenie, bo mi starczy mniej... :]

    Wolę brać 20 i mieć kolejkę chętnych niż brać 200 i samemu ich szukać. Nie
    fotografuję stale, robię różne rzeczy, ale gdy mnie najdzie ochota na fotki
    to nie mam zamiaru się uganiać za klientami tylko wezmę któregoś
    "czekającego pod drzwiami".

    > Nie wiem jak Ty to obliczyłeś. 20 zł/h daje ~3200 (z hakiem) w sumie :).

    Pisałem w tamtym poście od którego się zaczęła dyskusja, że się za nisko
    cenię:

    20 zł na godzinę dla mnie - drugie tyle amortyzacja sprzętu, a jak z
    fakturą to +25%.
    Czyli wychodzi 3200 na rękę.

> [...]
    > "markę" i klientów z grubszym portfelem, ale chyba jednak wielu
    > fotografów zarabia tyle samo (względem siły nabywczej) przez całe życie.

    Ale ja nie chcę "kariery" i "marki", nigdzie się nie ogłaszam i biorę tylko
    takie zlecenia które mnie się podobają i wtedy gdy mnie się to podoba.
    Dlatego zrezygnowałem ze ślubów, choć tam jest ciągle sporo kasy do
    wyrwania, ale mnie to męczyło. Obecnie gdy mam ochotę to pracuję w biurze,
    gdy mam ochotę to biorę zlecenie foto, gdy mam ochotę jestem kierowcą, a
    bywa, że i konsultantem w sprawach budowlano projektowych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 205. Data: 2012-09-26 22:08:28
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-09-26, Ergie <e...@s...pl> wrote:
    > Ale ja nie chcę "kariery" i "marki", nigdzie się nie ogłaszam i biorę tylko

    Tak naprawdę nikt nie chce "kariery" i "marki". Ludzie chcą po prostu
    więcej zarabiać. Jeśli nie masz takich oczekiwań to ok :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 206. Data: 2012-09-26 23:40:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > Tak naprawdę nikt nie chce "kariery" i "marki". Ludzie chcą po prostu
    > więcej zarabiać. Jeśli nie masz takich oczekiwań to ok :)

    Nie mam. Jakbym miał to bym teraz pisał z Londynu albo Oslo :-)

    Pozdrawiam
    Ergie