-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 31 Aug 2012 15:40:18 +0200
From: xart <x...@g...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120824
Thunderbird/15.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: zapaść na rynku fotografów
References: <5034d981$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@g...mierzwiak.com>
<k1g1ka$9l2$1@news.task.gda.pl>
<503b9a19$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
<k1g74e$obm$1@news.task.gda.pl>
<503ba341$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<k1g8ma$s9g$1@news.task.gda.pl>
<503caa45$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<k1iq2o$reh$1@usenet.news.interia.pl>
<503dbb52$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<50407891$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
<50409574$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
<5040a33c$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5040a33c$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 67
Message-ID: <5040bec4$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 217.97.159.169
X-Trace: 1346420420 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26690 217.97.159.169:56167
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:893040
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-08-31 13:42, J.F pisze:
> W tej branzy projekt zaczyna sie od wizji Artysty, na kartkach :-)
> Nie wykluczam ze dopuszcza rysunki z komputera, ale to nadal sa rysunki
> plastyka
> http://www.youtube.com/watch?v=a-TiFKr2yb0
>
> Potem sie projektuje karoserie tak zeby zatwierdzona wizje spelnic
>
Mnie chodziło o to, że czasem istnieje potrzeba zrobienia realistycznej
wizualizacji a nie szkicu koncepcyjnego i podejrzewam (bo w branży moto
nie siedzę) że taka forma prezentacji z dużą dozą prawdopodobieństwa tam
istnieje. A jeśli nawet jeszcze nie , to jest to kwestia czasu.
Oczywiście wszystko zaczyna się w głowie, potem na bank są szkice, bo
jest to forma odręcznej notatki na szybko (przynajmniej ja tak mam jak
zdarza mi się coś projektować). Zamiast bawić się w sztalugi, pędzle i
aerografy można wydłubać model 3D i z tego zrobić dowolną ilość ujęć.
Według mnie jest to duża zaleta, bo czas poświęcony na wydłubanie
siatki, może być porównywalny z wykonaniem 3 porządnych rysunków, na
których pokażę przód, tył i profil auta.
Mając siatkę jako bazę, łatwiej przeprowadzę modyfikacje i tu już mam
zysk na czasie. Dodatkowo mogę w cyfrowej formie wypuścić wzorniki
potrzebne do wykonania modelu fizycznego.
Dzisiejsze wielkie nazwiska designu takie jak Colani, Bertone czy
Pinifarina rozpoczynały w czasach, gdy do dyspozycji były tylko ołówki
i farby - nic dziwnego więc że przez lata korzystano z tego co było
dostępne. Teraz mamy więcej możności i sądzę, że są lub będą one także
wykorzystane.
Nie sadze natomiast, żeby wnętrze i całą jego ergonomię udało się
zrobić na dzień dzisiejszy tylko w modelu cyfrowym. Chyba nic nie
jest w stanie zastąpić subiektywnego odczucia wygody i poręczności
lub jej braku w fizycznie wykonanym prototypie w skali 1:1.
> Ale ja nawet nie o tym - tylko o tym ze render zrobiony na podstawie
> uproszczonego modelu bedzie piekniejszy od rzeczywistej fotki.
Według mnie piękniejszy nie będzie. Za pomocą animacji komputerowej
znacznie niższym kosztem osiągniesz efekty dostępne tradycyjnymi
metodami (np wywiezienie auta na inny kontynent by robić ujęcie
ze śmigłowca ze steadycamem jak pruje przez wąwóz między kamieniami
wiekości telewizora).
Jeśli chodziłoby o zwykłą studyjną fotkę na stonowanym jednolitym tle to
obie techniki dadzą to samo (pewnie porównywalnym kosztem) a i tak wynik
zostanie przetrawiony jeszcze w postprocessingu przy składzie gotowych
materiałów.
> Nie trzeba transportowac auta, myc go, czyscic opon.
A cóż to za problem dla koncernu, logistyka to pikuś a auto bierzesz
czyściutkie wprost z hali produkcyjnej :)
>
> A klienci ... zamowili ten samochod na podstawie artykulu sponsorowanego
> w Playboyu
> Popartego fotkami - tu akurat rzeczywistymi. Ale calostronnicowe
> reklamy z renderkami na pewno tez pomogly ..
Ja tam bym z obrazka samochodu nie kupił...
pozdr
art
Następne wpisy z tego wątku
- 31.08.12 16:33 J.F
- 31.08.12 17:20 Janko Muzykant
- 31.08.12 17:40 quent
- 31.08.12 18:15 Janko Muzykant
- 31.08.12 18:45 JA
- 31.08.12 18:55 quent
- 31.08.12 19:01 Janko Muzykant
- 31.08.12 20:24 quent
- 31.08.12 23:12 Janko Muzykant
- 01.09.12 11:42 quent
- 01.09.12 11:44 quent
- 01.09.12 12:33 Janko Muzykant
- 01.09.12 12:34 Janko Muzykant
- 01.09.12 12:58 quent
- 01.09.12 13:01 quent
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=