  • Data: 2023-08-21 12:34:48
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/08/2023 12:10, Cavallino wrote:
    > Albo nie rozumiesz co czytasz, albo o czym piszesz.

    Myślisz, że rozumiesz lepiej, o czym ja czytam lub piszę?

    > Powtarzam - nie da się połączyć gniazdka tego typu do samochodu
    > elektrycznego kablem.
    > Tzn. da się, ale nie zacznie ładowania.
    > Potrzebne jest evse.

    To sztuczna potrzeba.

    Nie ma powodu techniczgo, aby to ograniczeni istniało. Jako awaryje
    ładowanie.

    A skoro można by je dodać, to można tez je dodać bezpiecznie, skoro panu
    redahturowi i jakiemś usenetowcowi gniazdka się palą.

    > W ogóle nie istnieją kable do tego celu.
    > Kabelkiem to sobie możesz samochód zabawkę podłączać.

    No ale mowa o ładowaniu awaryjnym, a nie podstawowy, Jedzieś do ciotki
    na wieś i podpinasz w stodole, przez noc naciągnie tyle, żeby wrócić.

    >  To nie jest rocket science, wsadzić termistor do
    > Powtarzam - są takie evse.
    > Zrozumiesz, czy poza swoimi głosem, nie będziesz nic czytał?

    Ale wątek jest o tym, że "palą" się zwykłe gniazdka a nie kable evese.
    Co probi zaimplementować taką detekcję takiego nieszczęscia od razu w
    samochodzie, zamiast na niewygodnym kablu z kamotrami?

    > Nie zrozumiałeś - samochodu elektrycznego do gniazda nie podłącza się
    > kablem.
    > Żadnym.

    Dziennikaż napisał, że się podłącza. Pól usenetu zleciało, aby wyjaśnić
    ze wtyczki i gniazda palą się a drugie pół że się nie palą.

    A Ty nagle mówisz, że nie ma takich kabli.

    To nie mogłeś tego powiedzieć wczoraj?

    > Wynalazłeś właśnie evse.

    Nie. Ja postuluje, aby ten kawałek złomu na kablu, z przyciskami i
    lampkami, był już w samochodzie, na stałe. Ty dostaniesz tylko kabelek z
    jednej strony wtyczką 16A a z drugiej czymś fikuśnym, aby nie przyszło
    komuś do głowy wkładać tam widelca. I ot wsio. Reszta to kwestia
    elektroniczna i programowa, jak detektować popsute obwody elektryczne i
    palące się styki w gniazdku. lata 60-te słusznie już mineły i potrafimy
    w elektronice dość sporo od tego czasu.

    > Tyle że nie istnieją normy, które regulują zabezpieczenia w evse i zakaz
    > sprzedaży badziewia z ali.

    Ojej.