  • Data: 2023-08-21 14:29:07
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21-08-2023 o 13:49, heby pisze:

    > A gdzie były kupione?

    Gdzieś w kraju raczej, założone przy budowie domu.

    > A czy nie zastanawiałeś sie, czy aby fakt palenia się gniazdek na byle
    > 16A to nie jest może ... wina montera tych gniazdek? Rozumiesz, wynika
    > to z prostej statystyki - mało komu takie gniazdka palą sie, a tu nagle
    > 3 z rzędu.

    Ostatnie było montowane przez kogoś innego.
    Więc jednak obstawiam że nie tu leży przyczyna.
    Zresztą nie bez podstaw na każdym forum o bev, padają NAGMINNIE
    informacje, o faktycznym nieprzystosowaniu zwykłych gniazdek, do 16A
    przy długim obciążeniu i że trzeba szukać specjalnych gniazdek, o
    lepszej konstrukcji.

    > Skoro wymieniłes gniazdko na wifi, to jak je wymieniłeś bez podpinania
    > do instalacji?

    Ja wymieniam poprzez zlecenie komuś kto się zna na tym co robi.
    Gniazdka wifi były założone podczas robienia od zera nowej instalacji w
    garażu przez elektryka.

    > Zaraz - a może Ty piesz o takim gównianym gniazdku *wkładanym* do innego
    > gniazdka?

    Nie.
    Gniazdko.

    > W środku przekaźnik to chińskie guano. W przypadku sonoff i innego,
    > którego nie pamiętam już z nazwy.

    To moje to też mogło być sonoff.

    Na obudowie napisano 10A, choć wchodzi
    > w gniazdo 16A.
    >
    > Może w tym problem.

    Jakie znasz lepsze spełniające te funkcje?

    > Obawiam się, że to nie ma znaczenia.

    A ja na codzień stykam się z dokładnie przeciwnymi opiniami - że ma
    zasadnicze.
    I jakoś bardziej w nie wierzę.

    > Gniazdo jest wielokrotnie rozpinane i zapinane ponownie i nie uzkodziło
    > się mechaniczne

    A u mnie tak.
    Podejrzenie w jednym przypadku dotyczyło właśnie tego, że zużyte części
    sprężynujące były już na tyle luźne, że tworzyły łuk elektryczny do
    bolców, stąd awaria (stopienie) i gniazdka i nadtopienie wtyczki jacuzzi.