    From: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [za TeWuenem] Fotoradary bez prądu
    Date: Fri, 29 Apr 2011 20:52:57 +0200

    On 2011-04-29 19:26, J.F. wrote:

    > No to nie wiem czy bedzie latwo, jesli tych producentow FR jest wiecej :-)

    To raczej nie ma nic do rzeczy. Slup jest dedykowany - to jest baza pod
    sprzet pomiarowy wiec zwyczajnie musi byc nalezycie zamontowana i
    zgodnie z wytycznymi. Chocby po to zeby ktos potem nie chcial szukac
    dziury w calym odwolujac sie od mandatow. Kazdy producent i dostawca
    musi miec to na uwadze i na to sie przygotowuje.

    W kazdym razie tak ad meritum - odbiory techniczne takich urzadzen
    to cos zwyczajnie normalnego. Jak i wielu innych elementow
    infrastruktury drogowej.

    > No chyba ze teraz ITD wyjdzie od drugiej strony - zamowi FR dopasowane
    > do skrzynek.
    > Albo FR ze skrzynkami, dopasowanymi do slupkow

    Tak sie raczej nie da. Sama skrzynka jest dopasowana do urzadzenia
    a te maja w zaleznosci od producenta rozne rozmiary i rozwiazania. Potem
    skrzynka ma winde sluzaca do opuszczania, powiedzmy ze obliczona
    na mase danego sprzetu, a ta winda jest juz wlasciwie elementem slupa..
    Raczej beda musieli wykorzystac sprzet taki jak juz teraz maja, albo
    wymienic calosc na sprzet z nowego przetargu, co by akurat u nas
    nie dziwilo w zakresie swobody w bezmyslnym wydawaniu pieniedzy..

    > Chyba widzieli jak placili :-)

    To nie gminny interes ze przychodzi wojt, przybija grabe, podpisuje
    fakture, daje gotowke a potem wszyscy ida do gospody ;) tylko wieksza
    procedura.A to ze zaplacono za sprzet zakupiony z przetargu to przeciez
    inna broszka - potem jest instalowany zgodnie z wytycznymi silami
    wlasnymi albo przez oddzielnego podwykonawce. Kupno sprzetu to jedno a
    instalacja to drugie. A tutaj pojawia sie aspekt tak jak w akapicie 1)

    > Alez jest ich coraz mniej. Juz nie ma 5000 trupow, jest niecale 4000.

    Przyczyny poprawy pewnie sa rozmaite, wlacznie z tym ze wszedzie coraz
    wieksze korki, jest gesciej i wolniej sie jezdzi. Bo ilosc posiadanych
    samochodow rosnie lawinowo. Przy okazji poprawia tez sie ich standard i
    bezpieczenstwo. Za to w wiekszosci przypadkow coraz dluzszy jest czas
    dojazdu czy to w miescie, czy na drugi koniec kraju. Przy takim ruchu
    srednia predkosc, czyli glowne straszydlo drogowki, moze tylko spadac.

    --

    memento lorem ipsum