  • Data: 2011-05-30 13:47:40
    Temat: Re: z serii czyja wina
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-30 13:17, Cavallino pisze:

    > Kiedy?
    > Przy robieniu odstępu?

    Czy po wyprzedzeniu jedziesz wolniej niż jechał pojazd wyprzedzany przed twoim
    manewrem - tylko o to mi chodzi

    > oba pojazdy muszą wytracić trochę prędkości, żeby zachować bezpieczny odstęp.

    Do tego ten z tyłu wytraca 2x więcej, bo w tym samym czasie pracuje na odbudowanie
    odstępu twojego i jeszcze swojego. Fajne to? Jak dla mnie wcale.
    Ja w myśl zasady: nie rób drugiemu co tobie niemiłe, staram się tak nie robić.
    Wyprzedzam wtedy, gdy jestem pewien, że mogę zrobić to naraz *bez* korzystania z
    luki.
    Albo gdy luka jest na tyle duża, że po wjechaniu nadal jest spory odstęp i ani ja ani
    wyprzedzony hamować nie musi. Krótko mówiąc staram się wyprzedzać tak, aby nie
    wpływać
    na ruch innych pojazdów. Mniejsze luki traktuję jak bufor bezpieczeństwa na nagłą
    potrzebę,
    a nie rutynową metodę wyprzedzania. Korzystanie z nich to dla mnie jak pchanie się
    łokciami...