  • Data: 2012-04-06 13:17:43
    Temat: Re: z ciekowości - po ile "oszczedności"
    Od: ojciec <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-05 15:46, J.F. pisze:

    > Bardzo zly przyklad.
    > Energia jest potrzebna na podniesienie masy o wysokosc gory, i zadne triki
    > tu tak prosto nie pomoga.
    >
    > Albo jedziesz 80 a nie 90 i masz mniejsze opory powietrza, albo wrzucasz
    > odpowiedni bieg i pracujesz w bardziej optymalnym punkcie pracy i silnik
    > mniej pali na kWh. Tylko trzeba umiec taki dobrac - a nie wnioskowac po tym
    > ze jak sie droga wyplaszcza a auto zwalnia, to spalanie spada ..
    >
    > J.

    Ale ja mówię o obydwu przypadkach pod górę, nic o wypłaszczeniu!
    W takim ciężarowym to nawet jak jedziesz 10 km/h mniej jak ciągniesz 25
    ton to ma znaczenie na spalanie. Do tego dochodzą różne niuanse pór
    roku, do tego przyśpieszeń, do tego jak mówisz ze jeden wyczuwa i
    rozumie kiedy jest optymalny punkt a inny nie a czasem nawet nie chce
    wyczuwać bo ma w dupie oszczędności chce jak najszybciej odbębnić i być
    w domu.