-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!feeder
2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!new
sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!
news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 06 Apr 2012 13:17:43 +0200
From: ojciec <e...@p...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
Thunderbird/11.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: z ciekowości - po ile "oszczedności"
References: <jlej14$qqt$1@inews.gazeta.pl> <jlejd8$ung$1@node2.news.atman.pl>
<4f7ad4a8$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
<4f7ad8c7$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
<jletdm$kii$1@inews.gazeta.pl>
<4f7b5672$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
<op.wb7gu7s5p8ku5w@radek-netbook>
<4f7b7fbe$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
<op.wcaiyrvcp8ku5w@radek-netbook>
<4f7d9212$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@4...net>
In-Reply-To: <o...@4...net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 120405-1, 2012-04-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 28
Message-ID: <4f7ed0d7$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.26.116
X-Trace: 1333711063 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1306 83.27.26.116:21398
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443069
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-04-05 15:46, J.F. pisze:
> Dnia Thu, 05 Apr 2012 14:37:38 +0200, ojciec napisał(a):
>> Te 2 litry to tez czysta teoretyka. Jadąc i wracając Ducato maxi właśnie
>> do Frankfurtu Am Main widziałem na komputerku że jak cisnę pod górę
>> 130km/h to się święci 25 litra, jak dojeżdżam 130 do wzniesienia i mocno
>> odciążam pedał to pali się 8 literka.Ile waży Maxi z ładunkiem coś mi
>> świta że do 3,5 tony tak? Ciągnik ciężarów z naczepą to 26 ton tak?
>> 26/3,5 =7,42 raz więcej. Wiec jest jak oszczędzać prostymi trikami.
>
> Bardzo zly przyklad.
> Energia jest potrzebna na podniesienie masy o wysokosc gory, i zadne triki
> tu tak prosto nie pomoga.
>
> Albo jedziesz 80 a nie 90 i masz mniejsze opory powietrza, albo wrzucasz
> odpowiedni bieg i pracujesz w bardziej optymalnym punkcie pracy i silnik
> mniej pali na kWh. Tylko trzeba umiec taki dobrac - a nie wnioskowac po tym
> ze jak sie droga wyplaszcza a auto zwalnia, to spalanie spada ..
>
> J.
>
Ale ja mówię o obydwu przypadkach pod górę, nic o wypłaszczeniu!
W takim ciężarowym to nawet jak jedziesz 10 km/h mniej jak ciągniesz 25
ton to ma znaczenie na spalanie. Do tego dochodzą różne niuanse pór
roku, do tego przyśpieszeń, do tego jak mówisz ze jeden wyczuwa i
rozumie kiedy jest optymalny punkt a inny nie a czasem nawet nie chce
wyczuwać bo ma w dupie oszczędności chce jak najszybciej odbębnić i być
w domu.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.12 13:19 ojciec
- 06.04.12 13:24 ojciec
- 06.04.12 13:32 ojciec
- 06.04.12 15:10 Lukasz
- 06.04.12 18:24 ojciec
- 07.04.12 01:59 v...@i...pl
- 07.04.12 02:02 v...@i...pl
- 07.04.12 12:01 Cavallino
- 07.04.12 12:33 v...@i...pl
- 07.04.12 12:41 Cavallino
- 07.04.12 12:48 Cavallino
- 07.04.12 18:38 Przemysław Czaja
- 07.04.12 20:40 ojciec
- 10.04.12 00:45 v...@i...pl
- 10.04.12 00:47 v...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=