eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyz ciekowości - po ile "oszczedności"Re: z ciekowości - po ile "oszczedności"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!feeder
    2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 06 Apr 2012 13:17:43 +0200
    From: ojciec <e...@p...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
    Thunderbird/11.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: z ciekowości - po ile "oszczedności"
    References: <jlej14$qqt$1@inews.gazeta.pl> <jlejd8$ung$1@node2.news.atman.pl>
    <4f7ad4a8$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f7ad8c7$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <jletdm$kii$1@inews.gazeta.pl>
    <4f7b5672$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <op.wb7gu7s5p8ku5w@radek-netbook>
    <4f7b7fbe$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    <op.wcaiyrvcp8ku5w@radek-netbook>
    <4f7d9212$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@4...net>
    In-Reply-To: <o...@4...net>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 120405-1, 2012-04-05), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 28
    Message-ID: <4f7ed0d7$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.26.116
    X-Trace: 1333711063 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1306 83.27.26.116:21398
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443069
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-04-05 15:46, J.F. pisze:
    > Dnia Thu, 05 Apr 2012 14:37:38 +0200, ojciec napisał(a):
    >> Te 2 litry to tez czysta teoretyka. Jadąc i wracając Ducato maxi właśnie
    >> do Frankfurtu Am Main widziałem na komputerku że jak cisnę pod górę
    >> 130km/h to się święci 25 litra, jak dojeżdżam 130 do wzniesienia i mocno
    >> odciążam pedał to pali się 8 literka.Ile waży Maxi z ładunkiem coś mi
    >> świta że do 3,5 tony tak? Ciągnik ciężarów z naczepą to 26 ton tak?
    >> 26/3,5 =7,42 raz więcej. Wiec jest jak oszczędzać prostymi trikami.
    >
    > Bardzo zly przyklad.
    > Energia jest potrzebna na podniesienie masy o wysokosc gory, i zadne triki
    > tu tak prosto nie pomoga.
    >
    > Albo jedziesz 80 a nie 90 i masz mniejsze opory powietrza, albo wrzucasz
    > odpowiedni bieg i pracujesz w bardziej optymalnym punkcie pracy i silnik
    > mniej pali na kWh. Tylko trzeba umiec taki dobrac - a nie wnioskowac po tym
    > ze jak sie droga wyplaszcza a auto zwalnia, to spalanie spada ..
    >
    > J.
    >

    Ale ja mówię o obydwu przypadkach pod górę, nic o wypłaszczeniu!
    W takim ciężarowym to nawet jak jedziesz 10 km/h mniej jak ciągniesz 25
    ton to ma znaczenie na spalanie. Do tego dochodzą różne niuanse pór
    roku, do tego przyśpieszeń, do tego jak mówisz ze jeden wyczuwa i
    rozumie kiedy jest optymalny punkt a inny nie a czasem nawet nie chce
    wyczuwać bo ma w dupie oszczędności chce jak najszybciej odbębnić i być
    w domu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: