-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 28 Mar 2014 16:55:46 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.4.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
References: <lgvibv$i7f$1@news.vectranet.pl> <lh0qu9$nm6$1@node1.news.atman.pl>
<1...@m...org> <lh0tgj$5om$1@node2.news.atman.pl>
<lh0tuu$qqa$1@node1.news.atman.pl> <lh0vqg$801$1@node2.news.atman.pl>
<lh10nv$8r5$1@node2.news.atman.pl> <lh12q5$am$1@node1.news.atman.pl>
<lh19b7$7ja$1@node1.news.atman.pl> <lh1g6q$o8i$1@node2.news.atman.pl>
<lh1j34$rdf$1@node2.news.atman.pl>
<533452e1$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<lh1ocs$mfc$1@usenet.news.interia.pl>
<53347393$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
<lh3brs$cgl$1@node1.news.atman.pl> <lh3d5q$i5n$3@node2.news.atman.pl>
<lh3daa$i8a$1@node2.news.atman.pl> <lh3e1s$jih$1@node2.news.atman.pl>
<lh3ej1$i8a$2@node2.news.atman.pl> <lh3h7m$mof$1@node2.news.atman.pl>
<lh3iou$i8a$4@node2.news.atman.pl> <lh3kg0$q1e$1@node2.news.atman.pl>
<lh3lkb$i8a$5@node2.news.atman.pl> <lh3mnh$sb2$1@node2.news.atman.pl>
<lh3o0e$i8a$6@node2.news.atman.pl> <lh3ros$1hb$2@node2.news.atman.pl>
<lh3svk$i8a$11@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <lh3svk$i8a$11@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 83
Message-ID: <53359c00$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178235139185.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1396022272 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2145 178.235.139.185:49401
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528488
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-03-28 14:20, AZ pisze:
> On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
(...)
>> Napisałem, że raczej niespecjalnie, ponieważ statystyka mówi jasno, że
>> na obecną chwilę to kierowcy są problemem, a nie piesi. Nie trafią
>> takiego bardziej uważającego to trafią mniej, czy zmęczonego, który
>> nie ucieknie...
>>
> Nie wiem, ja tego nie neguje. Mowie tylko, ze gdyby piesi byli troche
> rozwazniejsi to bylo by napewno mniej ofiar.
A ja piszę, że ostrożność pieszych by wiele tych statystyk nie
zmieniła, ponieważ nie mają wpływu na wiele rzeczy. W niewielkim
stopniu tak (pieszym tak czy inaczej warto tłumaczyć, że powinni
uważać), ale znakomita większość pieszych jednak uważa, a nie
ślepo łazi po jezdni wprost pod jadące samochody.
>> Akcja "10 mniej ratuje zycie" jak najbardziej jest sensowna.
>>
> IMHO srednio, proba rozwiazania problemu od dupy strony. Mozna by ja nazwac
Nie wiem czemu od dupy - te 10 mniej może naprawdę uratować życie.
> sensowna gdyby byla polaczona z rownolegla akcja dla pieszych.
Nie, można by stwierdzić że dałaby być może lepszy efekt w połączeniu
z inny działaniami, ale nie że sama w sobie jest bezsensowna.
Nieefektywna - może.
>> Hmmm, jak stoi dostawcza przed "twoim" pasem to się wychylasz
>> i sprawdzasz czy na drugim pasie coś przypadkiem nie jedzie? Nie żeby
>> to nie miało w ogóle sensu, ale zasadniczo to trudno od ludzi oczekiwać
>> by tak postępowali zawsze itd.
>>
> Tak, dokladnie tak robie. Czy jestem juz paranoikiem? :-)
Być może jesteś, być może nie :)
> Ano, ale pokazuje tylko, ze piesi nie sa bez winy. Kiedys widzialem
A czy ja pisałem, że są bez winy? Podrzuciłem nawet statystykę, by
można było ocenić "stopień" winy po każdej ze stron. To co tam widać
to nie są nieostrożni piesi.
>> Cóż, takie zdarzenia mają czasem miejsce, ale generalnie chodzi
>> raczej o typowe sytuacje.
>>
> Ano. Sytuacje ktorych mozna by uniknac ruszajac troche glowa, doslownie
> i w przenosni.
Być może tak, ale tutaj znowu zasadniczo ruszać głową mają kierowcy.
Nie ma przebacz.
> No co doprowadzilo? Nieszczesliwy splot wydarzen, ktory by nie mial takiego
> finalu gdyby gosc uwazal (tak jak pozostali).
Widzisz, zasadniczo to nie uważał kierowca i to jest problem
zasadniczy. Pisałem już ile rzeczy zignorował. Twierdzenie, że gdyby
pieszy spojrzał drugi raz i tym uratował sobie życie, nie jest
pozbawione sensu, natomiast naprawdę niewiele wnioski w skali makro.
Sąd oceni w jakim stopniu można mu przypisać winą za całe zajście.
Zajście w którym zginął.
> Ja mowie tylko o delikatnej ostroznosci, nikt nie kaze Ci sie na pasach
> skradac czy czaic, po prostu zamiast patrzec przed siebie, mozna patrzec
> w bok i zobaczyc ew. niebezpieczenstwo.
Z tego co tutaj parę osób napisało to ta - należy się czaić i skradać,
nawet idąc na zielonym świetle prze wielopasmową jezdnię. Podobnie
z przejeżdżaniem skrzyżowania na zielonym - a nuż ktoś zignoruje
czerwone, wypatrujmy co pas.
>> Jak jeden stoi, a drugiego nie widzę? Ciężko mieć oko na wszystkich.
>> Mógłbym parę rzeczy z życia przytoczyć w tej materii (tak, pasy,
>> zachowania i wypadki), ale to może później.
>>
> To sie patrz gdy dojdziesz do drugiego pasa, nie mowie zebys sie zatrzymywal
> i wygladal drugiego samochodu, ale zamiast patrzec w niebo patrz w czy cos
> nie jedzie.
To niestety nie rozwiązuje problemu.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.14 17:13 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:39 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:52 cef
- 28.03.14 18:11 Ergie
- 28.03.14 18:17 Artur Maśląg
- 28.03.14 18:22 Myjk
- 28.03.14 18:31 Artur Maśląg
- 28.03.14 18:41 mk4
- 28.03.14 18:43 Czesław Wiśniak
- 28.03.14 19:00 mk4
- 28.03.14 19:18 mk4
- 28.03.14 19:31 Ergie
- 28.03.14 19:37 Artur Maśląg
- 28.03.14 19:38 mk4
- 28.03.14 19:41 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz