  • Data: 2014-03-28 19:38:08
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-03-28 11:27, Artur Maśląg wrote:

    > Główne przyczyny wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących
    > pojazdami, w których poszkodowany został pieszy
    > Przyczyna Wypadki Zabici Ranni
    > Nieudzielenie pierwszeństwa
    > pieszemu 2 565 146 2 770
    > Nieprawidłowe przejeżdżanie
    > przejść dla pieszych 1 917 104 2 101
    > Niedostosowanie prędkości 552 115 761
    > Nieprawidłowy manewr cofania 455 16 456
    > Nieprawidłowe omijanie 332 44 334
    > Nieprawidłowe wyprzedzanie 115 15 115
    >
    > Przyczyny wypadków spowodowanych przez pieszych
    > Przyczyny wypadków Wypadki Zabici Ranni
    > Nieostrożne wejście
> [...]

    Czy to sa dane po orzeczeniach sadow? Wydaje mi sie, ze sa to piersze
    "zgadywanki" policjantow sporzadzajacych notatke, ktore akurat w
    przypadku przejsc dla pieszych pewnie znaczaco odbiegaja od tego co
    pozniej ustalono w sprawie.

    Zreszta interesujace beda tylko przypadki gdzie byly wypadki smiertelne
    i ciezkie obrazenia - wtedy zwykle dochodzi do prawdziwego dociekania
    faktow. W lzejszych przypadkach nie ma o co kruszyc kopii i zwykl
    esprawa sie szybko konczy.

    Zaledwie okolo 5% smiertelnosci jesli juz dojdzie do zdarzenia. To duzo
    przy starciu pojazdu z pieszym? Wskaznik jest niski co swiadczy ze jak
    dojdzie do wypadku to jest one jednak przy niewielkiej predkosci. To
    chyba dobrze, prawda?

    Dane wydaja sie jakos pomieszane. Omijanie 332 i wyprzedzanie 115? Nawet
    z filmikow, ktore pojawiaja sie na grupie na oko polowa wszystkich
    zdarzen z pieszymi to wlasnie wyprzedzanie i omijanie (np. pojazdu co
    sie zatrzymal). A tu jakos tego nie widac.

    Wiecej nie mozna gdybac bo to sa tylko liczby a kazdy przypadek jest
    osobna historia.

    --
    mk4