  • Data: 2014-03-28 18:11:42
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Na początku na pasy, czy nawet bez pasów? Jeszcze można przyjąć za
    > poprawne, choć niekoniecznie zawsze prawdziwe.

    Niezależnie od tego czy są pasy, czy nie. Czy są światłą czy nie. Nie
    wchodzę na jezdnię (i kolejny pas) dopóki się nie upewnię że nic nie jedzie.
    Jeśli nie widzę bo coś mi zasłania - to znaczy że się nie upewniłem więc nie
    wchodzę.

    > Tak jest - jak pisałem, zgodnie z Twoim podejściem stosujemy tę zasadę
    > nieograniczonego braku zaufania (którą błędnie nazywasz zasada
    > ograniczonego zaufania) w praktyce. Np. na skrzyżowaniu kierowanym
    > sygnalizacją świetlną zwalniamy i zaglądamy na kolejny pas.
    > Niezależnie od tego, czy jesteśmy pieszymi czy za kierownicą
    > samochodu. W końcu zawsze może jakiś debil jechać, który uzna,
    > że przecież inni powinni uważać itd.

    Bynajmniej - to już jest Twoje uogólnienie. Ja nie pisałem o samochodach
    tylko o tym jak ja się zachowuję jako pieszy i jak każdy pieszy powinien się
    zachowywać by zwiększyć swoje szanse na przeżycie.

    > Tak patrząc po tym co wypisujesz (nie jesteś w tym odosobniony) to
    > się nie dziwię, że tylu pieszych ginie z ewidentnej winy kierowców.

    Kierowcy (i ludzie w ogólności) popełniają błędy i zawsze będą je popełniać.
    Nawet jak wyeliminujesz wszystkie ludzkie czynniki to może się zdarzyć że
    komuś hamulce się zepsują, albo silnik zgaśnie i straci wspomaganie na
    zakręcie i pojedzie nie tam gdzie planował itp.

    A jak widziałeś na tym filmiku najczęściej giną ludzie którzy nie zwiększyli
    swoich szans na przeżycie. Pieszy stojący na chodniku i czekający aż będzie
    pusta jezdnia giną znacznie rzadziej.

    Pozdrawiam
    Ergie