  • Data: 2014-03-28 16:55:46
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-28 14:20, AZ pisze:
    > On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
    (...)

    > Nie wiem, ja tego nie neguje. Mowie tylko, ze gdyby piesi byli troche
    > rozwazniejsi to bylo by napewno mniej ofiar.

    A ja piszę, że ostrożność pieszych by wiele tych statystyk nie
    zmieniła, ponieważ nie mają wpływu na wiele rzeczy. W niewielkim
    stopniu tak (pieszym tak czy inaczej warto tłumaczyć, że powinni
    uważać), ale znakomita większość pieszych jednak uważa, a nie
    ślepo łazi po jezdni wprost pod jadące samochody.

    > IMHO srednio, proba rozwiazania problemu od dupy strony. Mozna by ja nazwac

    Nie wiem czemu od dupy - te 10 mniej może naprawdę uratować życie.

    > sensowna gdyby byla polaczona z rownolegla akcja dla pieszych.

    Nie, można by stwierdzić że dałaby być może lepszy efekt w połączeniu
    z inny działaniami, ale nie że sama w sobie jest bezsensowna.
    Nieefektywna - może.

    > Tak, dokladnie tak robie. Czy jestem juz paranoikiem? :-)

    Być może jesteś, być może nie :)

    > Ano, ale pokazuje tylko, ze piesi nie sa bez winy. Kiedys widzialem

    A czy ja pisałem, że są bez winy? Podrzuciłem nawet statystykę, by
    można było ocenić "stopień" winy po każdej ze stron. To co tam widać
    to nie są nieostrożni piesi.

    > Ano. Sytuacje ktorych mozna by uniknac ruszajac troche glowa, doslownie
    > i w przenosni.

    Być może tak, ale tutaj znowu zasadniczo ruszać głową mają kierowcy.
    Nie ma przebacz.

    > No co doprowadzilo? Nieszczesliwy splot wydarzen, ktory by nie mial takiego
    > finalu gdyby gosc uwazal (tak jak pozostali).

    Widzisz, zasadniczo to nie uważał kierowca i to jest problem
    zasadniczy. Pisałem już ile rzeczy zignorował. Twierdzenie, że gdyby
    pieszy spojrzał drugi raz i tym uratował sobie życie, nie jest
    pozbawione sensu, natomiast naprawdę niewiele wnioski w skali makro.
    Sąd oceni w jakim stopniu można mu przypisać winą za całe zajście.
    Zajście w którym zginął.

    > Ja mowie tylko o delikatnej ostroznosci, nikt nie kaze Ci sie na pasach
    > skradac czy czaic, po prostu zamiast patrzec przed siebie, mozna patrzec
    > w bok i zobaczyc ew. niebezpieczenstwo.

    Z tego co tutaj parę osób napisało to ta - należy się czaić i skradać,
    nawet idąc na zielonym świetle prze wielopasmową jezdnię. Podobnie
    z przejeżdżaniem skrzyżowania na zielonym - a nuż ktoś zignoruje
    czerwone, wypatrujmy co pas.

    To niestety nie rozwiązuje problemu.