-
Data: 2014-03-28 16:55:46
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-03-28 14:20, AZ pisze:
> On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
(...)
>> Napisałem, że raczej niespecjalnie, ponieważ statystyka mówi jasno, że
>> na obecną chwilę to kierowcy są problemem, a nie piesi. Nie trafią
>> takiego bardziej uważającego to trafią mniej, czy zmęczonego, który
>> nie ucieknie...
>>
> Nie wiem, ja tego nie neguje. Mowie tylko, ze gdyby piesi byli troche
> rozwazniejsi to bylo by napewno mniej ofiar.
A ja piszę, że ostrożność pieszych by wiele tych statystyk nie
zmieniła, ponieważ nie mają wpływu na wiele rzeczy. W niewielkim
stopniu tak (pieszym tak czy inaczej warto tłumaczyć, że powinni
uważać), ale znakomita większość pieszych jednak uważa, a nie
ślepo łazi po jezdni wprost pod jadące samochody.
>> Akcja "10 mniej ratuje zycie" jak najbardziej jest sensowna.
>>
> IMHO srednio, proba rozwiazania problemu od dupy strony. Mozna by ja nazwac
Nie wiem czemu od dupy - te 10 mniej może naprawdę uratować życie.
> sensowna gdyby byla polaczona z rownolegla akcja dla pieszych.
Nie, można by stwierdzić że dałaby być może lepszy efekt w połączeniu
z inny działaniami, ale nie że sama w sobie jest bezsensowna.
Nieefektywna - może.
>> Hmmm, jak stoi dostawcza przed "twoim" pasem to się wychylasz
>> i sprawdzasz czy na drugim pasie coś przypadkiem nie jedzie? Nie żeby
>> to nie miało w ogóle sensu, ale zasadniczo to trudno od ludzi oczekiwać
>> by tak postępowali zawsze itd.
>>
> Tak, dokladnie tak robie. Czy jestem juz paranoikiem? :-)
Być może jesteś, być może nie :)
> Ano, ale pokazuje tylko, ze piesi nie sa bez winy. Kiedys widzialem
A czy ja pisałem, że są bez winy? Podrzuciłem nawet statystykę, by
można było ocenić "stopień" winy po każdej ze stron. To co tam widać
to nie są nieostrożni piesi.
>> Cóż, takie zdarzenia mają czasem miejsce, ale generalnie chodzi
>> raczej o typowe sytuacje.
>>
> Ano. Sytuacje ktorych mozna by uniknac ruszajac troche glowa, doslownie
> i w przenosni.
Być może tak, ale tutaj znowu zasadniczo ruszać głową mają kierowcy.
Nie ma przebacz.
> No co doprowadzilo? Nieszczesliwy splot wydarzen, ktory by nie mial takiego
> finalu gdyby gosc uwazal (tak jak pozostali).
Widzisz, zasadniczo to nie uważał kierowca i to jest problem
zasadniczy. Pisałem już ile rzeczy zignorował. Twierdzenie, że gdyby
pieszy spojrzał drugi raz i tym uratował sobie życie, nie jest
pozbawione sensu, natomiast naprawdę niewiele wnioski w skali makro.
Sąd oceni w jakim stopniu można mu przypisać winą za całe zajście.
Zajście w którym zginął.
> Ja mowie tylko o delikatnej ostroznosci, nikt nie kaze Ci sie na pasach
> skradac czy czaic, po prostu zamiast patrzec przed siebie, mozna patrzec
> w bok i zobaczyc ew. niebezpieczenstwo.
Z tego co tutaj parę osób napisało to ta - należy się czaić i skradać,
nawet idąc na zielonym świetle prze wielopasmową jezdnię. Podobnie
z przejeżdżaniem skrzyżowania na zielonym - a nuż ktoś zignoruje
czerwone, wypatrujmy co pas.
>> Jak jeden stoi, a drugiego nie widzę? Ciężko mieć oko na wszystkich.
>> Mógłbym parę rzeczy z życia przytoczyć w tej materii (tak, pasy,
>> zachowania i wypadki), ale to może później.
>>
> To sie patrz gdy dojdziesz do drugiego pasa, nie mowie zebys sie zatrzymywal
> i wygladal drugiego samochodu, ale zamiast patrzec w niebo patrz w czy cos
> nie jedzie.
To niestety nie rozwiązuje problemu.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.14 17:13 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:39 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:52 cef
- 28.03.14 18:11 Ergie
- 28.03.14 18:17 Artur Maśląg
- 28.03.14 18:22 Myjk
- 28.03.14 18:31 Artur Maśląg
- 28.03.14 18:41 mk4
- 28.03.14 18:43 Czesław Wiśniak
- 28.03.14 19:00 mk4
- 28.03.14 19:18 mk4
- 28.03.14 19:31 Ergie
- 28.03.14 19:37 Artur Maśląg
- 28.03.14 19:38 mk4
- 28.03.14 19:41 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-03 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=