  • Data: 2014-03-28 19:41:25
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-28 16:02, Czesław Wiśniak pisze:

    > Cala ta dyskusja juz dawno stracila sens. Od 3 postu w tym watku
    > powtarzane sa te same komunaly.
    > Jednak jak to wszystko czytam to przestaje sie dziwic, ze tylu pieszych
    > ginie na pasach i przodujemy w statystykach :/

    Widzisz, jak piszesz jak człowiek cywilizowany to nawet pogadać można.
    Jak piszesz jak burak to nie bardzo mam o czym z kimś takim dyskutować.
    No, ale chwilowo spuszczam zasłonę zapomnienia na Twoje dokonania w tej
    materii ;)

    To nie jest pierwsza dyskusja, w której widać że wiele osób na tej
    grupie (jest to jakieś tam przybliżenie rzeczywistości, ale bez
    przesady) ma generalnie w poważaniu prawa innych i w zasadzie jedynie
    co je interesuje to wygoda i własny, prywatny interes.
    W Polsce piesi (mimo dość restrykcyjnego prawa w stosunku do nich)
    rzadko powodują wypadki, rzadko włażą przed maskę itd. Wiadomo, że
    takie rzeczy się zdarzają i pewnie każdy mógłby taki przykład podać.
    Jednak wielokrotnie częściej wypadki powodują kierowcy, którzy mimo
    większych praw (w stosunku do pieszych, jak wcześniej też w stosunku
    do rowerzystów) ignorują elementarne prawa pieszych, kiedy oni już
    te nawet nabędą - choćby na pasach. Z drugiej strony widzę jednak
    znaczną poprawę wśród większości (widać to dość jaskrawo w DC)
    i problemem jest to, że rzadko się wyłapuje tych, którzy dość
    mocno naruszają prawa innych - w tym pieszych. Gdyby ludzie częściej
    zgłaszali na Policję takie zachowania, to sytuacja by się dość
    szybko unormowała. Nie da się na każdym skrzyżowaniu policjanta
    postawić. Potrzebna jest współpraca. Policja to nie jest ktoś
    obcy, dręczyciel itd. - on ma nam pomagać, a my powinniśmy
    z tego korzystać i wymagać, ponieważ Policja jest powołana
    przez nas do pilnowania porządku i dbania o nasze interesy,
    bezpieczeństwo itd. Mało tego, utrzymujemy nią z naszych
    podatków.

    > Niewatpliwie potrzebna jest zmiana przepisow.

    Czy ja wiem? Nie mam nic przeciwko temu, ale pośmiertne opowieści że
    kierowca złamał wszystkie przepisy mnie średnio cieszą. Zdecydowanie
    częściej powinni być wyłapywani z monitoringu, z przejeżdżania na
    czerwonym itd. Wtedy też prawo by było lepiej respektowane i to
    pewnie bez zmian w PoRD. Niemniej jestem ogólnie za zmianą,
    ponieważ bez tego dla wielu bat będzie za krótki...