    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Date: Fri, 28 Mar 2014 11:55:58 +0000 (UTC)
    <kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0qu9$nm6$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <lh0tgj$5om$1@node2.news.atman.pl>
    <lh0tuu$qqa$1@node1.news.atman.pl> <lh0vqg$801$1@node2.news.atman.pl>
    <lh10nv$8r5$1@node2.news.atman.pl> <lh12q5$am$1@node1.news.atman.pl>
    <lh19b7$7ja$1@node1.news.atman.pl> <lh1g6q$o8i$1@node2.news.atman.pl>
    <lh1j34$rdf$1@node2.news.atman.pl>
    <533452e1$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh1ocs$mfc$1@usenet.news.interia.pl>
    <53347393$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh3brs$cgl$1@node1.news.atman.pl> <lh3d5q$i5n$3@node2.news.atman.pl>
    <lh3daa$i8a$1@node2.news.atman.pl> <lh3e1s$jih$1@node2.news.atman.pl>
    <lh3ej1$i8a$2@node2.news.atman.pl> <lh3h7m$mof$1@node2.news.atman.pl>
    <lh3iou$i8a$4@node2.news.atman.pl> <lh3kg0$q1e$1@node2.news.atman.pl>
    <lh3lkb$i8a$5@node2.news.atman.pl> <lh3mnh$sb2$1@node2.news.atman.pl>

    On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > No zaraz - skoro karze im się ZAWSZE (podkreślenie nie moje) sprawdzać
    > czy ktoś przypadkiem nie jedzie kolejnym pasem i jeszcze twierdzi,
    > że mają taki obowiązek to chyba jednak mówi i to nie jedna osoba.

    Bo maja zanim postawia noge na jezdni.

    > Statystyka wypadków mówi, że jednak niespecjalnie - zbyt dużo jest
    > wypadków z winy kierowców i to ewidentnej.

    No przeciez napisalem, ze sprawcami i winnym sa kierowcy. Tylko gdyby ci
    piesi mimo, ze sa na prawie, uwazali troche bardziej to statystyka by
    wygladala inaczej. Czemu robi sie idiotyczne akcje "10 mniej ratuje zycie"
    a nie "2 spojrzenia wiecej ratuje zycie" - gdzie gosc z zakupami zamiast
    jak w pierwotnej reklamie wejsc na jezdnie, robi spojrzenie w lewo i sie
    zatrzymuje a ofiarami sa jedynie zbite kurze jajka w siatce z zakupami ktora
    to opuscil gdy zobaczyl samochod...

    > Jak widzisz można mieć wątpliwości, szczególnie że piesi mogą tego typu
    > rzeczy nie zauważyć z różnych przyczyn - mieć słaby wzrok, nie widzieć
    > zza samochodu stojącego przed pasami itd.

    No to jak nie masz widocznosci to zachowujesz wieksza ostroznosc a nie idziesz
    na pewniaka bo skoro nie widze, to znaczy, ze tam nic nie jedzie.

    > Piszesz o dość specyficznej sytuacji i nie chcę pytać czemu ich nie
    > zauważyłeś wcześniej, skoro oni mają widzieć będąc pomiędzy
    > przeszkodami ;)

    A jak mialem ich zauwazyc wczesniej? Jade wolniej bo licze sie z taka
    ewentualnoscia, gdybym jechal szybciej pewnie wielu bym rozjechal :-)
    Oczywiscie to tylko zwieksza prawdopodobienstwo mniejszych obrazen
    u takiego delikwenta, bo moze sie zdarzyc, ze wejdzie mi prosto pod
    kola i choc ogromnych checi nie zdaze zareagowac.

    > Nie ma takiego obowiązku i często jest to fizycznie niemożliwe.
    > Oczywiście, można co chwilę stawać, zrobić research otoczenia,
    > znowu kawałem i tak w kółko.

    Tak, ten gosc z filmiku nie mial obowiazku, teraz juz nie ma totalnie zadnych.
    No i troszke tu przesadzasz, jakie stawac, jaki research? Idziesz przez
    jednokierunkowa droge to patrzysz w strone nadjezdzajacych samochodow,
    idziesz przez dwukierunkowa to przez jedna polowe patrzysz w lewo, przez druga
    w prawo - nie ma tu zadnej filozofii ani uciazliwosci.

    > Inne to znaczy jakie? Brak zaufania do wszystkich?

    Ufaj ale kontroluj :-) Nikt nie broni Ci miec zaufania do kierowcy ktory
    dojezdza do przejscia gdy na nie wchodzisz, ale zdrowy rozsadek podpowiada
    by miec na niego oko.

    > To chyba piszesz o czymś zupełnie innym - z wiekiem/doświadczeniem
    > /kilometrami oraz przy pewnych predyspozycjach można dość dobrze
    > przewidywać zachowania innych, ale to nadal nie zmienia kwestii
    > zasadniczej, czyli zasady ograniczonego zaufania.

    No to juz jest calkiem osobna sprawa ale nie zupelnie inna - to wlasnie
    wiedza o tym jak bardzo trzeba miec to ograniczone zaufanie :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200