-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: AZ <a...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Date: Fri, 28 Mar 2014 11:55:58 +0000 (UTC)
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 90
Message-ID: <lh3o0e$i8a$6@node2.news.atman.pl>
References: <lgvibv$i7f$1@news.vectranet.pl> <lgvjea$v6h$1@node2.news.atman.pl>
<kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0qu9$nm6$1@node1.news.atman.pl>
<1...@m...org> <lh0tgj$5om$1@node2.news.atman.pl>
<lh0tuu$qqa$1@node1.news.atman.pl> <lh0vqg$801$1@node2.news.atman.pl>
<lh10nv$8r5$1@node2.news.atman.pl> <lh12q5$am$1@node1.news.atman.pl>
<lh19b7$7ja$1@node1.news.atman.pl> <lh1g6q$o8i$1@node2.news.atman.pl>
<lh1j34$rdf$1@node2.news.atman.pl>
<533452e1$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<lh1ocs$mfc$1@usenet.news.interia.pl>
<53347393$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
<lh3brs$cgl$1@node1.news.atman.pl> <lh3d5q$i5n$3@node2.news.atman.pl>
<lh3daa$i8a$1@node2.news.atman.pl> <lh3e1s$jih$1@node2.news.atman.pl>
<lh3ej1$i8a$2@node2.news.atman.pl> <lh3h7m$mof$1@node2.news.atman.pl>
<lh3iou$i8a$4@node2.news.atman.pl> <lh3kg0$q1e$1@node2.news.atman.pl>
<lh3lkb$i8a$5@node2.news.atman.pl> <lh3mnh$sb2$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83-144-87-54.static.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1396007758 18698 83.144.87.54 (28 Mar 2014 11:55:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Mar 2014 11:55:58 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528458
[ ukryj nagłówki ]On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
>
> No zaraz - skoro karze im się ZAWSZE (podkreślenie nie moje) sprawdzać
> czy ktoś przypadkiem nie jedzie kolejnym pasem i jeszcze twierdzi,
> że mają taki obowiązek to chyba jednak mówi i to nie jedna osoba.
>
Bo maja zanim postawia noge na jezdni.
>>
>> Ja tam od nich nic nie wymagam, niech ida na rzez. Sprawcami sa kierowcy
>> i w wielu przypadkach to oni sa winni, ale przypuszczam, gdyby ich ofiary
>> byly chociaz bardziej ostrozniejsze to nie lezaly pod ziemia/w szpitalach.
>
> Statystyka wypadków mówi, że jednak niespecjalnie - zbyt dużo jest
> wypadków z winy kierowców i to ewidentnej.
>
No przeciez napisalem, ze sprawcami i winnym sa kierowcy. Tylko gdyby ci
piesi mimo, ze sa na prawie, uwazali troche bardziej to statystyka by
wygladala inaczej. Czemu robi sie idiotyczne akcje "10 mniej ratuje zycie"
a nie "2 spojrzenia wiecej ratuje zycie" - gdzie gosc z zakupami zamiast
jak w pierwotnej reklamie wejsc na jezdnie, robi spojrzenie w lewo i sie
zatrzymuje a ofiarami sa jedynie zbite kurze jajka w siatce z zakupami ktora
to opuscil gdy zobaczyl samochod...
>>
>> Trudno chyba sie z tym nie zgodzic? Samochod (nawet jadacy za szybko, czy
>> nie stosujacy sie do przepisow) nie pojawia sie znikad.
>
> Jak widzisz można mieć wątpliwości, szczególnie że piesi mogą tego typu
> rzeczy nie zauważyć z różnych przyczyn - mieć słaby wzrok, nie widzieć
> zza samochodu stojącego przed pasami itd.
>
No to jak nie masz widocznosci to zachowujesz wieksza ostroznosc a nie idziesz
na pewniaka bo skoro nie widze, to znaczy, ze tam nic nie jedzie.
>>
>> Nie licze juz ilu bym rozjechal jadac motocyklem w korku, bo wydaje im sie
>> ze skoro samochody stoja to mozna wyskoczyc zza autobusu/ciezarowki nie
>> patrzac na nic. Wszyscy za kazdym razem bardzo zdziwieni, mam tylko nadzieje,
>> ze kazdy po takiej akcji nastepnym razem bedzie uwazal i nie zrobi tego samego.
>> Kojarze tylko jednego goscia ktory mnie przeprosil, reszta robi wielkie
>> oczy i biegnie dalej.
>
> Piszesz o dość specyficznej sytuacji i nie chcę pytać czemu ich nie
> zauważyłeś wcześniej, skoro oni mają widzieć będąc pomiędzy
> przeszkodami ;)
>
A jak mialem ich zauwazyc wczesniej? Jade wolniej bo licze sie z taka
ewentualnoscia, gdybym jechal szybciej pewnie wielu bym rozjechal :-)
Oczywiscie to tylko zwieksza prawdopodobienstwo mniejszych obrazen
u takiego delikwenta, bo moze sie zdarzyc, ze wejdzie mi prosto pod
kola i choc ogromnych checi nie zdaze zareagowac.
>>
>> No i moim zdaniem o to sie rozbija - by obserwowac caly czas to co dzieje sie
>> na drodze.
>
> Nie ma takiego obowiązku i często jest to fizycznie niemożliwe.
> Oczywiście, można co chwilę stawać, zrobić research otoczenia,
> znowu kawałem i tak w kółko.
>
Tak, ten gosc z filmiku nie mial obowiazku, teraz juz nie ma totalnie zadnych.
No i troszke tu przesadzasz, jakie stawac, jaki research? Idziesz przez
jednokierunkowa droge to patrzysz w strone nadjezdzajacych samochodow,
idziesz przez dwukierunkowa to przez jedna polowe patrzysz w lewo, przez druga
w prawo - nie ma tu zadnej filozofii ani uciazliwosci.
>>>
>>> Nie popadajmy w paranoję - naprawdę można i należy mieć zaufanie do
>>> innych użytkowników. Oczywiście nie należy do tego podchodzić
>>> bezkrytycznie.
>>>
>> Pozwole sobie miec inne zdanie.
>
> Inne to znaczy jakie? Brak zaufania do wszystkich?
>
Ufaj ale kontroluj :-) Nikt nie broni Ci miec zaufania do kierowcy ktory
dojezdza do przejscia gdy na nie wchodzisz, ale zdrowy rozsadek podpowiada
by miec na niego oko.
>>
>> Swoja droga to pomaga sporo jezdzic,
>> pozniej juz wiele zachowan kierowcow da sie z bardzo duzym prawdopodobienstwem
>> przewidziec i ich po prostu spodziewac :-)
>
> To chyba piszesz o czymś zupełnie innym - z wiekiem/doświadczeniem
> /kilometrami oraz przy pewnych predyspozycjach można dość dobrze
> przewidywać zachowania innych, ale to nadal nie zmienia kwestii
> zasadniczej, czyli zasady ograniczonego zaufania.
>
No to juz jest calkiem osobna sprawa ale nie zupelnie inna - to wlasnie
wiedza o tym jak bardzo trzeba miec to ograniczone zaufanie :-)
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.14 13:06 WOJO
- 28.03.14 13:43 Ergie
- 28.03.14 13:56 cef
- 28.03.14 13:59 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:00 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:03 cef
- 28.03.14 14:05 J.F
- 28.03.14 14:20 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:20 AZ
- 28.03.14 14:25 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:38 WOJO
- 28.03.14 15:25 Ergie
- 28.03.14 16:02 Czesław Wiśniak
- 28.03.14 16:55 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:13 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-03 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=