  • 1. Data: 2009-01-17 04:54:09
    Temat: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    http://www.fototv.pl/wideo/poradniki/x-sync-1-8000.h
    tml

    Proszę posiadaczy innych lamp studyjnych o sprawdzenie tego dziwacznego
    efektu. Conikowi udaje się uzyskać coś (choć z pewnymi problemami) z
    d700/sb900 plus lampa nie wiem jaka.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 2. Data: 2009-01-17 06:24:18
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > dziwacznego efektu. Conikowi udaje się uzyskać coś (choć z pewnymi
    > problemami) z d700/sb900 plus lampa nie wiem jaka.

    Widze, ze idziesz z tryndem :))) W FullHD sie nie da?
    Jeszcze bardziej nie bedzie sie chcialo ludziom czekac,
    az sie material zbuforuje...

    Target nieczytaty/niepisaty? ;)

  • 3. Data: 2009-01-17 08:13:56
    Od: armar <a...@p...fm>

    Radio Erewan pisze:
    > http://www.fototv.pl/wideo/poradniki/x-sync-1-8000.h
    tml

    > Proszę posiadaczy innych lamp studyjnych o sprawdzenie tego dziwacznego
    > efektu.

    Dlaczego "dziwaczny efekt"?
    Prowokujesz do pisania na fotograficznej grupie o technice? ;>

    Duże lampy błyskowe mają dłuższy czas błysku, czyż nie?
    Jeśli czas błysku wynosi więcej niż 1/250 s,
    to lampa będzie świecić przez cały czas pracy migawki
    (która przy czasie 1/8000 sekundy naświetla również 1/250 s)

    Profesjonalnie przygotowany materiał Radku i zauważyłem tylko
    mało istotne nieścisłości z mniejszy/większy czas otwarcia przy 6:45,
    informację, że dolny listek migawki przysłania kadr
    (obraz jest odwrócony, więc to górny listek przysłania),
    oraz w temacie centralnych migawek w aparatach Sinar i Mamiya,
    a tymczasem jest ona dostępna w aparatach z matryca APS-C,
    konkretnie w jednym - Sony R1. :)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 4. Data: 2009-01-17 08:17:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Radio Erewan pisze:
    > Proszę posiadaczy innych lamp studyjnych o sprawdzenie tego dziwacznego
    > efektu. Conikowi udaje się uzyskać coś (choć z pewnymi problemami) z
    > d700/sb900 plus lampa nie wiem jaka.

    Przeczytałem, oglądnąłem i spróbowałem u siebie.
    Z A700 + 5600hsd udało mi się uzyskać efekt o którym piszesz - czyli
    czas 1/8000 + błysk lamp studyjnych przy równomiernie rozłożonym
    świetle, próbowałem potem jeszcze z dwoma lampami i podobnie było ok.
    W sony jest jednak ten jeden problem, że głowica odchylona nawet o 10
    stopni już wyłącza HSS. Żeby skierować sobie lampę dowolnie i
    jednocześnie mieć HSS wystarczy dokupić OC-1100 czyli off camera cable.
    Wtedy sobie lampą można wywijać dowolnie. Można też oczywiście
    przysłonić lampę lusterkiem.

    No nic, prosiłeś o potwierdzenie czy gdzieś indziej tak jest to je masz
    jeszcze do sonego. Pewne małe problemy są z poustawianiem tego, ale
    rzeczywiście się da. Jak chcesz potwierdzenia w plikach to daj znać w
    ciągu 15 minut, idę na śniadanie a potem zwijam zabawki do walizek :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 5. Data: 2009-01-17 09:20:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-17 09:13:56 +0100, armar <a...@p...fm> said:

> [...]
    > to lampa będzie świecić przez cały czas pracy migawki
    > (która przy czasie 1/8000 sekundy naświetla również 1/250 s)

    No to jeszcze wyjaśnij dlaczego to działa tylko przy synchronizowaniu
    przez fotocelę, a nie działa na kablu i radiu.

    Raczej stawiałbym na to że studyjna lampa potrafi błyskać w takt HS.
    Choć nadal jestem dość sceptyczny. I zastanawiam się, czy przypadkiem
    to pełne naświetlenie nie jest spowodowane jednak błyskiem lampy
    nasadzanej. Ale spierał się mocno nie będę. Fotocele są czułe na
    czerwone światło. Trzeba by założyć na dedykowaną lampę czerwony filtr.
    Będzie błysk wyzwalający i powinno być widać rozkład barw na modelu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-17 09:29:19
    Od: conik <c...@i...pl>

    JA pisze:

    > No to jeszcze wyjaśnij dlaczego to działa tylko przy synchronizowaniu
    > przez fotocelę, a nie działa na kablu i radiu.

    > Raczej stawiałbym na to że studyjna lampa potrafi błyskać w takt HS.
    nie potrafi
    > Choć nadal jestem dość sceptyczny. I zastanawiam się, czy przypadkiem to
    > pełne naświetlenie nie jest spowodowane jednak błyskiem lampy
    > nasadzanej.
    nie jest (po calkowitemu ciemku czas 1/4000???) sie nie da zwlaszcza ze
    lampa jest skierowana w bok w kierunku fotoceli

    Anyway...
    Radio wykombinowal ze da sie wyzwalac studyjne lampy z czasami krotszymi
    niz 1/250 za pomoca lampy systemowej ustawionej w tryb synchronizacji z
    krotkimi czasami.
    No wiec poproszony o sprawdzenie tej karkolomnej teorii zapinam SB900
    lub SB600 do D700, ustawiam w aparacie w opcjach lampy (e1 czyli synchro
    1/320 Auto FP), lampa w tryb manualny (wyswietla sie znaczek FP) z taka
    moca zeby udalo sie wyzwolic lampe studyjna za pomoca fotoceli. 1/250
    ok, 1/350 ok ponizej tych czasow zaczyna sie cos odwrotnego niz przy
    wyzwalaniu na normalnym synchro (zaczyna wylazic u u dolu kadru lamelka
    ktora nie "zdanza" uciec) czyli u gory kadru zaczyna sie pojawiac wraz
    ze skracaniem czasu "zaciemnienie"
    Czy mozecie sprawdzic na swoich lampach studyjnych czy rowniez tak sie
    dzieje czy to tylko osobniczy przypadek moich lamp? dlaczego
    pytam....Radkowi udalo sie wyzwolic w ten sposob chinskie CY-300 za
    pomoca canona i olympusa do czasow 1/8000 wlacznie bez zadnego wplywu a
    obraz wiec zastanawiam sie czy a) cos nie tak poustawialem w opcjach
    lampy (choc nic innego nie znalazlem na temat synchro z krotkimi
    czasami) b) czy moje lampy nie daja rady przy tak krotkich czasach
    (swoja droga dziwne bo najtansze chinskie blyskograty daja rade)
    Prosze wiec o zrobienie prob z posiadanym sprzetem i napisanie jak
    zostalo zrobione, na jakim sprzecie, jakie czasy zostaly osiagniete

  • 7. Data: 2009-01-17 11:22:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Radio Erewan pisze:
> [...]
    > Proszę posiadaczy innych lamp studyjnych o sprawdzenie tego dziwacznego
    > efektu. Conikowi udaje się uzyskać coś (choć z pewnymi problemami) z

    Niech ktoś pstryknie lampę studyjną błyskającą w ten dziwny sposób na
    czasie B silnie machnąwszy aparatem - zobaczymy przebieg.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 8. Data: 2009-01-17 11:37:02
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > stopni już wyłącza HSS. Żeby skierować sobie lampę dowolnie i jednocześnie
    > mieć HSS wystarczy dokupić OC-1100 czyli off camera cable. Wtedy sobie
    Po założeniu wspomnianego kabla tryb HSS jest niedostępny .

  • 9. Data: 2009-01-17 11:53:14
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    JA wrote:

    > Raczej stawiałbym na to że studyjna lampa potrafi błyskać w takt HS.

    Baaaardzo watpie, popatrz najpierw jak dziala lampa błyskowa. Dobrym
    wyjasnieniem zjawiska jest chyba fakt iż w lampie studyjnej błysk jest dłuży
    (wiekszy kondensator, podobny palnik) i umożliwia naswietlenie całego kadru.
    Pamietajmy iż czas otwarcia migawki (niezależnie od czasu) nie moze być
    znacząco krótszy niż czas "X-Sync" (pradopodobnie jest to 0.5-1.5EV krócej
    niż X-Sync). Zatem wystarczyłoby aby lampa studyjna świeciła przez 1/250
    sekundy, wazne aby ten błysk był idealnie zsynchronizowany z migawką...

    Moim zdaniem trzebaby powtórzyć testy z wyzwalaniem kablowym, ale przy
    dolozonym obwodzie regulowanego opoznienia błysku, a następnie sprawdzić czy
    mozna dobrac takie opoznienie wyzwalania aby lampa studyjna zaswietliła
    ładnie cały kadr...

    BTW: Winieta pojawia się od lamelki otwierajacej czy zamykajacej migawkę?
    Zeby tylko nie okazałao się iż potrzebny bylby obwód wprowadzający ujemne
    opoznienie ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 10. Data: 2009-01-17 11:56:38
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Niech ktoś pstryknie lampę studyjną błyskającą w ten dziwny sposób na
    > czasie B silnie machnąwszy aparatem - zobaczymy przebieg.

    Moze zrob rozmyte zdjecie w "B" tak aby czesc kadru doswietlała lampa
    studyjna a czesc stroboskop ustawiony na powiedzmmy 20 błysków przy 250Hz.
    Wtedy po dlugosci rozmycia oszacujesz czas normalnego swiecenia lampy
    studyjnej - lampe studyjna wyzwól z kabla.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj