    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Date: Sat, 17 Jan 2009 10:20:44 +0100

    On 2009-01-17 09:13:56 +0100, armar <a...@p...fm> said:

    > Dlaczego "dziwaczny efekt"?
    > Prowokujesz do pisania na fotograficznej grupie o technice? ;>
    >
    > Duże lampy błyskowe mają dłuższy czas błysku, czyż nie?
    > Jeśli czas błysku wynosi więcej niż 1/250 s,
    > to lampa będzie świecić przez cały czas pracy migawki
    > (która przy czasie 1/8000 sekundy naświetla również 1/250 s)

    No to jeszcze wyjaśnij dlaczego to działa tylko przy synchronizowaniu
    przez fotocelę, a nie działa na kablu i radiu.

    Raczej stawiałbym na to że studyjna lampa potrafi błyskać w takt HS.
    Choć nadal jestem dość sceptyczny. I zastanawiam się, czy przypadkiem
    to pełne naświetlenie nie jest spowodowane jednak błyskiem lampy
    nasadzanej. Ale spierał się mocno nie będę. Fotocele są czułe na
    czerwone światło. Trzeba by założyć na dedykowaną lampę czerwony filtr.
    Będzie błysk wyzwalający i powinno być widać rozkład barw na modelu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam