  • 91. Data: 2009-01-18 21:37:56
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Sztuka polega zeby nie bylo ani szarych bieli ani białych plam :)

    Fotografia to nie matemtyka, tu mogą różne wyniki być uznane za
    satysfakcjonujace ;)
    Mnie na ten przykład biel tego sniegu odpowiada :)
    http://www.szumofobia.pl/photoplog/images/3/large/1_
    DSC04771m.jpg

  • 92. Data: 2009-01-18 21:43:39
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-18 21:59:42 +0100, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > Umiesz czytać?
    Umiem, ba nawet rozumiem co czytam i jak rasowy dziennikarz potrafię
    zacytować tak, żeby mi pasowało.
    > Napisałem wyraznie "Sprawdza sie to w wiekszosci ujec ;-)",
    W moim cytacie tego nie było :D
    > nie na pisałem, że zawsze...
    <rzep>
    zdecyduj się, napisałeś czy na pisałeś?
    </rzep>

    Ok. Sorki, nie mogłem się powstrzymać.
    Masz absolutną rację. W większości przypadków dynamika powinna zawierać
    się w maksymalnie szerokim przedziale, tak jak dynamika sceny rzadko
    jest mniejsza niż dynamika rejestratora (żelatyny-krzemu).

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 93. Data: 2009-01-18 21:46:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-18 22:10:09 +0100, Radio Erewan <r...@g...com> said:

    > Ciekawie dzieje się na Cyberfoto. Nie mam niestety lampy systemowej Nikona,
    > ale wygląda na to, że nie da się włączyć HS w trybie M?
    > http://www.cyberfoto.pl/studio-fotograficzne/98337-x
    -sync-1-8000-a.htm

    Nie jestem na tym forum.
    Poradź niejakiemu adajko, żeby założył b.ciemny filtr czerwony na
    lampę. Fotocela zaskoczy bez problemu.

  • 94. Data: 2009-01-19 11:32:14
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w wiadomości

    > Sztuka polega zeby nie bylo ani szarych bieli ani białych plam :)

    wow!!!!
    to się nadaje do stopki!!!!
    no i wreszcie wiem, w jaki sposób zostanę artystą ;-))))
    dzięki Ci, Mikołaju Tutaku!

  • 95. Data: 2009-01-19 13:37:18
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > no i wreszcie wiem, w jaki sposób zostanę artystą ;-))))

    no to chyba idziesz w druga strone [ROTFL]

  • 96. Data: 2009-01-19 13:41:47
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "tompac" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > no to chyba idziesz w druga strone [ROTFL]
    sugerujesz, ze prawdziwe artystyczne biele muszą być szare, i na zdjeciu musi
    być dużo białych plam??

  • 97. Data: 2009-01-19 19:47:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Robert wrote:
> [...]
    >>
    > wow!!!!
    > to się nadaje do stopki!!!!
    > no i wreszcie wiem, w jaki sposób zostanę artystą ;-))))

    Czep sie swojej baby, a w wolnej chwili potrenuj czytanie ze zrozumieniem
    ;-)

    PS: Pewnie sie sam nie domyślisz więc chodziło o "sztuka" w sensie
    "trudność", a nie sztuka w sensie artystycznym... Robercie Anonimie ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 98. Data: 2009-01-19 19:52:21
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    JA wrote:

    > Umiem, ba nawet rozumiem co czytam i jak rasowy dziennikarz potrafię
> [...]

    Z nerwów mi sie spacja wciska czasem ;-) Oczywiście miało być "napisałem",
    ze spacją jest bez sensu ;-)

    > Masz absolutną rację. W większości przypadków dynamika powinna
    > zawierać się w maksymalnie szerokim przedziale, tak jak dynamika
    > sceny rzadko jest mniejsza niż dynamika rejestratora
    > (żelatyny-krzemu).

    Dokładnie o to mi chodzi - w 90-ciu paru procentach przypadków dynamiki na
    zdjeciu/wydruku mamy za mało, tak więc dodatkowe jej obcinanie jest bez
    sensu. Kiedyś trzeba było robić to dobierając właściwy papier (gradację) i
    obróbkę zdjęcia, teraz mamy do tego histogram. Niestety, niektórzy są
    "prafciwymi artystami" i oni robią "sztukę" nie "matematykę"...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 99. Data: 2009-01-19 20:43:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-19 20:52:21 +0100, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > Niestety, niektórzy są "prafciwymi artystami" i oni robią "sztukę" nie
    > "matematykę"...

    A tu ten sarkazm jest raczej nie na miejscu.
    Mi akurat to szarawe zdjęcie się podoba. Nie wiem, czy było szaro w
    rzeczywistości, ale mogło być. IMHO pociągnięcie histogramu do prawej
    psuje to zdjęcie. Z drugiej strony nie ma w kadrze nic co by
    usprawiedliwiało tę szarość, więc w zasadzie ostateczny wygląd tej
    fotografii zależy tylko od jej autora.

  • 100. Data: 2009-01-19 22:12:20
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    > PS: Pewnie sie sam nie domyślisz więc chodziło o "sztuka" w sensie "trudność",
    > a nie sztuka w sensie artystycznym... Robercie Anonimie ;-)

    zawiodłem się na Tobie, Mikołaju Tutaku, zajmujesz się błahymi "trudnościami", a
    nie sztuką...