eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[wyżalam się] jakiego 'pecha' ma warsiawiak w miedzyzdrojach › Re: [wyżalam się] jakiego 'pecha' ma warsiawiak w miedzyzdrojach
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [wyżalam się] jakiego 'pecha' ma warsiawiak w miedzyzdrojach
    Date: Mon, 02 Aug 2010 11:18:22 +0200

    W dniu 2010-08-02 08:10, Michał Gut pisze:
    (...)
    > mniej wiecej tak:) jak nie ma komunikatow to sam sie dopytuje ale zwykle
    > inni robia to tak czesto ze wystarczy byc na nasluchu:)
    > ta heja to u mnie predkosc wynikajaca ze stanu samochodu, oceny moich
    > umiejetnosci i drogi. czyli jak nizej

    I to jest dla mnie zasadniczo nie do przyjęcia, żeby nie było - CB
    używam na urlopie i bardzo rzadko w ogóle korzystam z 19.

    > nie do konca
    > nawigacja nie powie ci ktoredy mozna objechac np kilkukilometrowy korek
    > (ostatnie takie omijanie mialem przed koszalinem jadac na urlop -

    Powie, ale nie każda. Zaraz - jechałeś do Międzyzdrojów przez Koszalin
    z W-wy?

    > generalnie prawie na kazdej trasie dluzszej niz 100km od domu zdarzy mi
    > sie skorzystac z takich informacji) albo w ogole informacja ze jest
    > jakikolwiek korek.
    >
    > jaka informacja drogowa mi powie o korku? bo chyba nie te z radia co 30
    > minut:) przynajmniej w dc:)

    Nie mówimy o DC - powyżej pisałeś o 100km od domu. Ja tam słyszałem
    w radiu informacje o wahadłach, objazdach itd.

    > jest - tyle ze nie wszedzie. no wybacz ale 60 na dwujezdniowej drodze to
    > idiotyzm (i martwy przepis bo pomimo regularnego ustawiania mobilnych
    > fotoradarow i tak wszyscy tną 90 i wiecej).

    Znów piszesz o Puławskiej, a sytuacja jest raczej odwrotna.

    > albo gapic sie na boki zamiast przed siebie:)

    To też się zdarza.

    > duzo kierowcow niedzielnych zgoda

    Nie pisałem o niedzielnych kierowcach - znakomita większość z tych
    otłuczonych to kierowcy jeżdżący codziennie, część zawodowo.

    > - powinno jezdzic wolniej, ale to
    > zepchnąłbym na karb jednostek szkoleniowych aby kursanci mieli wbijane
    > mlotkiem do glowy ze jesli uwazaja ze dobrze jezdza to znaczy ze sie
    > myla. Przez pierwsze 2 lata prawka sie chojraczy, potem jest apogeum i
    > maksymalne srednie predkosci a potem stopniowo srednia spada. i tak moja
    > obecna jazda jest o wiele wolniejsza i spokojniejsza (nadal lamie
    > przepisy, ale teraz tak jakby bardziej z glowa).

    Ty piszesz o dojrzewaniu młodego człowieka w roli kierowcy, ja piszę
    o ogóle zachowań - nagminnym przekraczaniu prędkości przez niektórych,
    wpychaniu się później na siłę, nie utrzymywaniu stosownych odstępów
    itd. To nie wynika wprost z braku szkolenia (jak zapytasz to prawie
    każdy wie jak się należy zachować) tylko generalnie z braku
    poszanowania obowiązujących przepisów i przekonania o bezkarności.
    Później oczywiście wszyscy dookoła są winni, tylko nie sam sprawca.

    > Prawo jazdy mam od 10 lat.

    Ja prawie 3x tyle :)

    > ma ograniczenie do 50(granice miasta) ale po lamentach kierowcow
    > podniesli do 60 :))

    Na terenie zabudowanym.

    > ale tam jakby jest wieksze zageszczenie ludzi i chodzi m.in. o halas,
    > choc piesi z pewnoscia tez tam sa.

    No cóż - ja jestem za podniesieniem prędkości do 70km/h na Puławskiej,
    ale to poczekamy trochę, a później pewnie nie będzie potrzebne.

    > znasz pulawska to powinienes znac tez ta dwupasmowke - tam nie ma
    > zabudowan przy drodze prawie wcale. głównie pola.

    Znam doskonale - kiedyś mieszkałem w Konstancinie-Jeziornie, a pola
    to obecnie są tylko na małych odcinku tej trasy.

    > wolalbym tam spowrotem 90 jak bylo wczesniej

    A było? 16 lat temu było już ograniczenie do 80km/h (z całą pewnością
    na wylocie z W-wy, a mam wrażenie, że i na wylocie z Konstancina).

    > nie - nie tylko
    > ale w kolobrzegu bylo identycznie jak w mz
    > Deutschland, Deutschland über alles

    Eeee - jakoś tego nie zauważyłem. Plaża wąska, na deptaku drogo,
    nieciekawe płatne molo i burdel organizacyjny :) Samochody zostawiliśmy
    na parę godzin w miejscach publicznie dostępnych i nic im się nie
    stało :)

    > ustka:)

    Taaa - i co, może mam się kąpać w lodowatej wodzie? Dziękuję ;)

    > wiesz, nigdy nie wyrywalem sie samochodem poza granice:)
    > dla mnie to jak wyprawa na mount everest:)

    Po pierwszym razie wszystko stanie się proste :)

    > a napewno tak bedzie za pierwszym razem - nastepne z pewnoscia beda
    > luzniejsze i mniej stresujace:)

    Jedno co jest zdecydowanym plusem, to brak debilnego politykierstwa
    i sztucznego patriotyzmu w dowolnym miejscu.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.