  • 11. Data: 2010-09-29 19:55:02
    Temat: Re: wykrywanie transponderów
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    Órzytkownik "NoRek" napisał:

    > Moze kupic gotowy czytnik RFID zaleznie od wersji
    > Mifare lub Unique podpinane do USB i macac nimi
    > to co moze miec czipa :)
    > Czytniki dostepne np www.pctherm.pl

    faktycznie można kuić gotowe, ale te gotowe mają tą wadę ze wykrywają
    określone typy na określonych częstotliwościach, więc może zmiast wykrywać
    może jest jakiś zposób żeby to zniszczyć raduowo, jakiś iskrownik czy co?:O)

  • 12. Data: 2010-09-29 20:13:25
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    Órzytkownik "PcmOL" napisał:

    > Napisał: "...wiem tylko że chodzi to powszechnie na jakieś 100kHz ..".
    > Strzelam, ża ten na 8,2MHz też moduluje ASK/FSK, więz zasada działania ta
    > sama, tylko czestotliwość inna.

    dzięki, znalazłem, tylko ta zabawa ze skakaniem po częstotliwosciach:O)

  • 13. Data: 2010-09-29 21:24:12
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "kogutek" <k...@v...pl> wrote in message

    > po co modulacja jak w systemie antykradziezowym nie ma żadnych informacji
    > wyjątkiem takiej że obwód rezonansowy jest w zasiegu anteny albo go nie
    > ma.

    Jak chcesz tą informację uzyskać bez modulacji?
    Jakaś być musi, bo sprzeżenie duże nie jest.
    Natomiast sygnał modulujący niekoniecznie musi nieść informację.

  • 14. Data: 2010-09-29 21:44:51
    Od: "PcmOL" <...@...net>

> [...]
    > określone typy na określonych częstotliwościach, więc może zmiast wykrywać
    > może jest jakiś zposób żeby to zniszczyć raduowo, jakiś iskrownik czy

    Znasz już zasadę działania, to sobie wymyśl.

  • 15. Data: 2010-09-30 05:54:34
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Jak chcesz tą informację uzyskać bez modulacji?

    A rozbierałeś kiedyś tag prosty przeciwkradzieżowy?
    Ja tak, było to dosyć dawno, ale tam nie ma po prostu prawie nic. Na pewno nie
    ma elektroniki. Jakieś blaszki i tyle.
    Inna sprawa, że one są kasowane silnym polem na taśmie.
    Dzisiaj robią też takie tagi jako naklejki z paskiem. Trudne do znalezienia.

    Tak sobie pisałem i znalazłem coś na temat:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Security_tags
    EM

  • 16. Data: 2010-09-30 16:52:12
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "EM" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Inna sprawa, że one są kasowane silnym polem na taśmie.
    > Dzisiaj robią też takie tagi jako naklejki z paskiem. Trudne do

    Nawet takiego nie widziałem.
    Natomiast pamiętam, ża kasjerka miała kiedyś kłopot z odczepieniem czegoś
    dyndającego.

    > Tak sobie pisałem i znalazłem coś na temat:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Security_tags

    Fajne. Zaraz zrobie jakiś LC na 8,2 MHz i wrzucę do kieszeni kurtki.
    Już widzę swoją minę w sklepie, bo najpewniej zdążę o nim zapomnieć.

  • 17. Data: 2010-09-30 17:55:24
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.09.2010 18:52, PcmOL pisze:
    > Fajne. Zaraz zrobie jakiś LC na 8,2 MHz i wrzucę do kieszeni kurtki.
    > Już widzę swoją minę w sklepie, bo najpewniej zdążę o nim zapomnieć.

    Miałem kiedyś w portfelu schowane dwa tagi - jeden z dwoma paskami
    metalowymi, drugi w formie naklejki. Poszedłem na zakupy do reala,
    zapłaciłem, wyszedłem, zadziałała dopiero bramka w sklepie rowerowym.
    Przeszedłem też z tymi tagami wzdłuż bramek kas w tesco - zadziałały 2.

    Michoo

  • 18. Data: 2010-09-30 18:52:08
    Od: "Papa 5murpfs" <komoróski@bober.pl>

    Órzytkownik "PcmOL" napisał:

    > Znasz już zasadę działania, to sobie wymyśl.

    pobieżną zasadę działania, natomiast nie wiem praktycznie nic na temat
    rozwiązań konstrukcyjnych tego urządzonka, na pszykład typy i
    charakterystyki anten, a zresztą nawet jak bym znał to na antenach za bardzo
    się nie znam:O(

    masz może jakiś pomysł żeby takie coś zniszczyć?:O)

  • 19. Data: 2010-09-30 18:52:15
    Od: "Papa 5murpfs" <komoróski@bober.pl>

    Órzytkownik "EM" napisał:

> [...]
    > Inna sprawa, że one są kasowane silnym polem na taśmie.
    > Dzisiaj robią też takie tagi jako naklejki z paskiem. Trudne do

    kasowane pewnie są, ale na pewno nie fszystkie, o czym sam się kiedyś
    pszekonałęm, problem w tym że ten transponder razem z antenką był tak mały
    że za nic nie mogłem go w tym produkcie znaleźć:O(

  • 20. Data: 2010-09-30 19:24:41
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > masz może jakiś pomysł żeby takie coś zniszczyć?:O)

    Oczywiście, młotek. Siekierka też może być.
    Oba przyrządy namagnesowane neodymem dla wzmocnienia efektu.