eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywykresy z hamowni - parametr "straty" › Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
  • Data: 2013-07-21 20:10:28
    Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu niedziela, 21 lipca 2013 15:21:02 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
    > Oglądając różne wykresy z różnych hamowni (podwoziowych) widać
    >
    > uwzględniany parametr P-strat "moc strat" - na przykładowym wykresie
    >
    > zielony:
    >
    > http://images43.fotosik.pl/1893/8b4e7e1d8bfecb04med.
    jpg
    >
    >
    >
    > Jak się domyślam (i z tego co wiem o takich pomiarach) to pomiar polega
    >
    > na pomiarze mocy oddawanej na kołach, a żeby przeliczyć to na moc
    >
    > oddawaną przez silnik - wprowadza się ten parametr "P-straty", który
    >
    > powinien uwzględniać opory toczenia kół, mostu, skrzyni itd, - tak by po
    >
    > jego dodaniu dojść do mocy "na wale".
    >
    >
    >
    > To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
    >
    > hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
    >
    > parametr się zmienia. Czasem nawet znacznie. Dlaczego? Gdzie zmieniają
    >
    > się opory np w skrzyni (skoro to samo przełożenie, te same obroty), czy
    >
    > na kołach (ta sama średnica opon, te same opony, itd)?
    >
    > (pomijając kwestie prawdziwych dragsterów o tysiącach KM, gdzie wraz z
    >
    > mocą i obrotami znacznie zmienia się geometria opon).
    >
    >
    >
    > Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany? Pomijając
    >
    > możliwość "oszacowania" (tzn tak go dobrania, by osiągnąć oczekiwaną
    >
    > moc), to można by go mierzyć np "na luzie" kręcąc kołami + skrzynią
    >
    > zewnętrznym silnikiem elektrycznym, i mierząc pobór mocy w zależności od
    >
    > obrotów tego silnika, ale to powinno mieć kiepską dokładność, zwłaszcza
    >
    > przy skrzyniach automatycznych, gdzie smarowanie (czyli też opory)
    >
    > zależą od obrotów silnika (bo z niego napędzany jest obieg oleju), a nie
    >
    > kół.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > | Bartłomiej Kuźniewski
    >
    > | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    >
    > | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

    Trzecia zagadka. Ile pali silnik benzynowy oddający na wale 200 koni.
    a) 15 litrów.
    b) 60 litrów
    c) 100 litrów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: