-
Data: 2013-07-21 20:10:28
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu niedziela, 21 lipca 2013 15:21:02 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> Oglądając różne wykresy z różnych hamowni (podwoziowych) widać
>
> uwzględniany parametr P-strat "moc strat" - na przykładowym wykresie
>
> zielony:
>
> http://images43.fotosik.pl/1893/8b4e7e1d8bfecb04med.
jpg
>
>
>
> Jak się domyślam (i z tego co wiem o takich pomiarach) to pomiar polega
>
> na pomiarze mocy oddawanej na kołach, a żeby przeliczyć to na moc
>
> oddawaną przez silnik - wprowadza się ten parametr "P-straty", który
>
> powinien uwzględniać opory toczenia kół, mostu, skrzyni itd, - tak by po
>
> jego dodaniu dojść do mocy "na wale".
>
>
>
> To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
>
> hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
>
> parametr się zmienia. Czasem nawet znacznie. Dlaczego? Gdzie zmieniają
>
> się opory np w skrzyni (skoro to samo przełożenie, te same obroty), czy
>
> na kołach (ta sama średnica opon, te same opony, itd)?
>
> (pomijając kwestie prawdziwych dragsterów o tysiącach KM, gdzie wraz z
>
> mocą i obrotami znacznie zmienia się geometria opon).
>
>
>
> Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany? Pomijając
>
> możliwość "oszacowania" (tzn tak go dobrania, by osiągnąć oczekiwaną
>
> moc), to można by go mierzyć np "na luzie" kręcąc kołami + skrzynią
>
> zewnętrznym silnikiem elektrycznym, i mierząc pobór mocy w zależności od
>
> obrotów tego silnika, ale to powinno mieć kiepską dokładność, zwłaszcza
>
> przy skrzyniach automatycznych, gdzie smarowanie (czyli też opory)
>
> zależą od obrotów silnika (bo z niego napędzany jest obieg oleju), a nie
>
> kół.
>
>
>
> --
>
> | Bartłomiej Kuźniewski
>
> | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
>
> | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Trzecia zagadka. Ile pali silnik benzynowy oddający na wale 200 koni.
a) 15 litrów.
b) 60 litrów
c) 100 litrów.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.07.13 20:45 Lewis
- 21.07.13 22:13 tá´Ź
- 22.07.13 01:41 BartekK
- 22.07.13 16:31 Tomasz Pyra
- 23.07.13 01:08 tá´Ź
- 23.07.13 02:04 k...@g...com
- 23.07.13 08:48 Lewis
- 23.07.13 13:20 k...@g...com
- 23.07.13 18:42 BartekK
- 23.07.13 20:35 ddddddd
- 23.07.13 20:48 k...@g...com
- 23.07.13 21:05 masti
- 27.07.13 11:18 tá´Ź
- 27.07.13 11:20 tá´Ź
- 29.07.13 14:12 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=