-
Data: 2013-07-23 01:08:47
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]BartekK wrote:
> Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
> (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy. Ale tak sobie myślę, czy
> przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy
> potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach
> hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i
> dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty
> też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?
Jeśli przypną mocniej, to opory wyjdą wyższe, ale moc na kołach niższa,
moc na silniku taka sama.
Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamują auto
przed tuningiem z włączoną klimą, a potem ją wyłączają -- to doda kilka
KM, a i na wykresie strat może być pewnie widoczne. Zresztą da się
oszukać na wiele sposobów, więc trzeba jechać po prostu do sprawdzonego
tunera, choćby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuć
auto.
> Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
> z rolek hamowni)?
Zdaje się, że to jest na luzie czy tam z wciśniętym sprzęgłem.
> Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
> napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
> zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
> przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
> mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
> wydaje mi się sensowniejszy.
To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie
interesują. Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem
straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza
tez moment. Więc błąd pomiaru strat znosi się z błędem pomiaru mocy.
--
ss??q s? ??u??ou??
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.13 02:04 k...@g...com
- 23.07.13 08:48 Lewis
- 23.07.13 13:20 k...@g...com
- 23.07.13 18:42 BartekK
- 23.07.13 20:35 ddddddd
- 23.07.13 20:48 k...@g...com
- 23.07.13 21:05 masti
- 27.07.13 11:18 tá´Ź
- 27.07.13 11:20 tá´Ź
- 29.07.13 14:12 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=