eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywykresy z hamowni - parametr "straty"Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
  • Data: 2013-07-23 02:04:33
    Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 01:08:47 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
    > BartekK wrote:
    >
    >
    >
    > > Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
    >
    > > (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy. Ale tak sobie myślę, czy
    >
    > > przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy
    >
    > > potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach
    >
    > > hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i
    >
    > > dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty
    >
    > > też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?
    >
    >
    >
    > Jeśli przypną mocniej, to opory wyjdą wyższe, ale moc na kołach niższa,
    >
    > moc na silniku taka sama.
    >
    >
    >
    > Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamują auto
    >
    > przed tuningiem z włączoną klimą, a potem ją wyłączają -- to doda kilka
    >
    > KM, a i na wykresie strat może być pewnie widoczne. Zresztą da się
    >
    > oszukać na wiele sposobów, więc trzeba jechać po prostu do sprawdzonego
    >
    > tunera, choćby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuć
    >
    > auto.
    >
    >
    >
    >
    >
    > > Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
    >
    > > z rolek hamowni)?
    >
    >
    >
    > Zdaje się, że to jest na luzie czy tam z wciśniętym sprzęgłem.
    >
    >
    >
    > > Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
    >
    > > napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
    >
    > > zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
    >
    > > przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
    >
    > > mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
    >
    > > wydaje mi się sensowniejszy.
    >
    >
    >
    > To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie
    >
    > interesują. Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem
    >
    > straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza
    >
    > tez moment. Więc błąd pomiaru strat znosi się z błędem pomiaru mocy.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > ss??q s? ??u??ou??

    Dodać jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne są jak szankier
    na chuju.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: