-
Data: 2013-07-23 02:04:33
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 23 lipca 2013 01:08:47 UTC+2 użytkownik tá´ napisał:
> BartekK wrote:
>
>
>
> > Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
>
> > (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy. Ale tak sobie myślę, czy
>
> > przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy
>
> > potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach
>
> > hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i
>
> > dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty
>
> > też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?
>
>
>
> Jeśli przypną mocniej, to opory wyjdą wyższe, ale moc na kołach niższa,
>
> moc na silniku taka sama.
>
>
>
> Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamują auto
>
> przed tuningiem z włączoną klimą, a potem ją wyłączają -- to doda kilka
>
> KM, a i na wykresie strat może być pewnie widoczne. Zresztą da się
>
> oszukać na wiele sposobów, więc trzeba jechać po prostu do sprawdzonego
>
> tunera, choćby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuć
>
> auto.
>
>
>
>
>
> > Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
>
> > z rolek hamowni)?
>
>
>
> Zdaje się, że to jest na luzie czy tam z wciśniętym sprzęgłem.
>
>
>
> > Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
>
> > napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
>
> > zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
>
> > przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
>
> > mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
>
> > wydaje mi się sensowniejszy.
>
>
>
> To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie
>
> interesują. Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem
>
> straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza
>
> tez moment. Więc błąd pomiaru strat znosi się z błędem pomiaru mocy.
>
>
>
> --
>
> ss??q s? ??u??ou??
Dodać jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne są jak szankier
na chuju.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.13 08:48 Lewis
- 23.07.13 13:20 k...@g...com
- 23.07.13 18:42 BartekK
- 23.07.13 20:35 ddddddd
- 23.07.13 20:48 k...@g...com
- 23.07.13 21:05 masti
- 27.07.13 11:18 tá´Ź
- 27.07.13 11:20 tá´Ź
- 29.07.13 14:12 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka