-
Data: 2013-07-22 01:41:57
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-07-21 19:22, t? pisze:
>> To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
>> hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
>> parametr się zmienia. Czasem nawet znacznie. Dlaczego?
>
> On zależy od tego, jak mocno przypniesz auto pasami do rolek, wiec
> analizowanie go nie ma większego sensu.
Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
(po-tuningowym) wykresie jest on wyższy.
Ale tak sobie myślę, czy przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by
uzyskać wykresy potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w
konfiguracji/ustawieniach hamowni jakiś parametr (zmieniający np
tarcie/temperaturę czy cośtam), i dzięki temu "wszystkie wykresy idą w
górę" - i ten nieszczęsny Pstraty też (choć nie powinien), ujawniając
właśnie tą modyfikację?
>> Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany?
> Odwrotnie niż moc -- wtedy, gdy auto "hamuje" po właściwym
> pomiarze.
Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
z rolek hamowni)? Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
wydaje mi się sensowniejszy.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 22.07.13 16:31 Tomasz Pyra
- 23.07.13 01:08 tá´Ź
- 23.07.13 02:04 k...@g...com
- 23.07.13 08:48 Lewis
- 23.07.13 13:20 k...@g...com
- 23.07.13 18:42 BartekK
- 23.07.13 20:35 ddddddd
- 23.07.13 20:48 k...@g...com
- 23.07.13 21:05 masti
- 27.07.13 11:18 tá´Ź
- 27.07.13 11:20 tá´Ź
- 29.07.13 14:12 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO