  • Data: 2013-07-22 01:41:57
    Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-21 19:22, t? pisze:

    > On zależy od tego, jak mocno przypniesz auto pasami do rolek, wiec
    > analizowanie go nie ma większego sensu.
    Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
    (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy.
    Ale tak sobie myślę, czy przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by
    uzyskać wykresy potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w
    konfiguracji/ustawieniach hamowni jakiś parametr (zmieniający np
    tarcie/temperaturę czy cośtam), i dzięki temu "wszystkie wykresy idą w
    górę" - i ten nieszczęsny Pstraty też (choć nie powinien), ujawniając
    właśnie tą modyfikację?

    > Odwrotnie niż moc -- wtedy, gdy auto "hamuje" po właściwym
    > pomiarze.
    Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
    z rolek hamowni)? Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
    napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
    zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
    przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
    mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
    wydaje mi się sensowniejszy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173