-
X-Received: by 10.49.47.10 with SMTP id z10mr983126qem.7.1374430228059; Sun, 21 Jul
2013 11:10:28 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.47.10 with SMTP id z10mr983126qem.7.1374430228059; Sun, 21 Jul
2013 11:10:28 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!cyclone01.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
highwinds-media.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fe
ed-me.highwinds-media.com!u2no288876qao.0!news-out.google.com!dk8ni1022qab.0!nn
tp.google.com!f1no314360qae.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroup
s.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 21 Jul 2013 11:10:28 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <ksgo2b$i2p$1@mx1.internetia.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=109.243.182.243;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 109.243.182.243
References: <ksgo2b$i2p$1@mx1.internetia.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <6...@g...com>
Subject: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
From: k...@g...com
Injection-Date: Sun, 21 Jul 2013 18:10:28 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 3590
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498942
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 21 lipca 2013 15:21:02 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> Oglądając różne wykresy z różnych hamowni (podwoziowych) widać
>
> uwzględniany parametr P-strat "moc strat" - na przykładowym wykresie
>
> zielony:
>
> http://images43.fotosik.pl/1893/8b4e7e1d8bfecb04med.
jpg
>
>
>
> Jak się domyślam (i z tego co wiem o takich pomiarach) to pomiar polega
>
> na pomiarze mocy oddawanej na kołach, a żeby przeliczyć to na moc
>
> oddawaną przez silnik - wprowadza się ten parametr "P-straty", który
>
> powinien uwzględniać opory toczenia kół, mostu, skrzyni itd, - tak by po
>
> jego dodaniu dojść do mocy "na wale".
>
>
>
> To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
>
> hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
>
> parametr się zmienia. Czasem nawet znacznie. Dlaczego? Gdzie zmieniają
>
> się opory np w skrzyni (skoro to samo przełożenie, te same obroty), czy
>
> na kołach (ta sama średnica opon, te same opony, itd)?
>
> (pomijając kwestie prawdziwych dragsterów o tysiącach KM, gdzie wraz z
>
> mocą i obrotami znacznie zmienia się geometria opon).
>
>
>
> Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany? Pomijając
>
> możliwość "oszacowania" (tzn tak go dobrania, by osiągnąć oczekiwaną
>
> moc), to można by go mierzyć np "na luzie" kręcąc kołami + skrzynią
>
> zewnętrznym silnikiem elektrycznym, i mierząc pobór mocy w zależności od
>
> obrotów tego silnika, ale to powinno mieć kiepską dokładność, zwłaszcza
>
> przy skrzyniach automatycznych, gdzie smarowanie (czyli też opory)
>
> zależą od obrotów silnika (bo z niego napędzany jest obieg oleju), a nie
>
> kół.
>
>
>
> --
>
> | Bartłomiej Kuźniewski
>
> | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
>
> | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Trzecia zagadka. Ile pali silnik benzynowy oddający na wale 200 koni.
a) 15 litrów.
b) 60 litrów
c) 100 litrów.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.07.13 20:45 Lewis
- 21.07.13 22:13 tá´Ź
- 22.07.13 01:41 BartekK
- 22.07.13 16:31 Tomasz Pyra
- 23.07.13 01:08 tá´Ź
- 23.07.13 02:04 k...@g...com
- 23.07.13 08:48 Lewis
- 23.07.13 13:20 k...@g...com
- 23.07.13 18:42 BartekK
- 23.07.13 20:35 ddddddd
- 23.07.13 20:48 k...@g...com
- 23.07.13 21:05 masti
- 27.07.13 11:18 tá´Ź
- 27.07.13 11:20 tá´Ź
- 29.07.13 14:12 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapaść w automoto
- Kto miał rację ?
- Znaki wewnętrzne
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
Najnowsze wątki
- 2025-05-09 Propagation velocity v/c dla kabli RF
- 2025-05-09 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-09 Patrolowanie kampusów
- 2025-05-09 Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.
- 2025-05-09 Coca-Cola robi butelki z recyklingu, ale nie etykiety ani zakrętki
- 2025-05-09 Faktyczne opodatkowanie medianowej płacy w Polsce wyniosło 39,4% w lis. 2024r.
- 2025-05-09 ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- 2025-05-09 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-05-09 Warszawa => Programista C <=
- 2025-05-09 Kiero od deregulacji III Rzeczy (pospolitej) w zaciąga kredyt w 17 bankach by ratować prywatny biznes
- 2025-05-09 Kiero od deregulacji III Rzeczy (pospolitej) w zaciąga kredyt w 17 bankach by ratować prywatny biznes
- 2025-05-09 ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- 2025-05-09 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-05-09 Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- 2025-05-09 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=