  • Data: 2009-09-02 11:43:16
    Temat: Re: wyindukowanie w antenie napięcia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    [...]

    > Przeszkadza mi bezmyslne zapatrzenie w ameryke.
    > Oni maja transformator 2*120 na kazdym slupie, to my musimy miec
    > 2*230 na kazdym slupie.

    Ale dlaczego na każdym?

    > A w czym przeszkadzaja .. a chocby bede musial rownowazyc
    > obciazenie obwodow zupelnie nie wiadomo po co.

    A teraz nie musisz?

    > No to obwody sobie beda, a jeden wspolny 100A bezpiecznik tez. Albo
    > i nie, bo nie wiem czy wymagany.
    > Ale chyba tak, bo jak licznik zmienic - pod pradem ? :-)
    > No wlasnie .. jak amerykanie sobie radza z licznikami ? dwufazowy ?

    Zapewne tak.

    > Za to mocniej kopie w razie awarii. A w koncu to tylko dom - co za
    > problem pociagnac stosowny kabel od domowego trafa ?
    > Mam jednofazowy 6kW.

    Niezgodny z normami.

    > Zreszta ch* wie jaki on, ale 6kW przylaczony zwykla wtyczka, a ja
    > sie dziwie ze wywala bezpiecznik. 16A, ale dopiero po minucie :-)

    Zwykła wtyczka to max 16A a to ledwie 3.7kW

    > Tzn ja sie juz nie dziwie, ja sie dziwie ze przez poprzednie lata
    > dzialal dobrze :-)

    Mój 3.7 kW też działał przez lata. Tylko to wieczne celowanie, żeby
    przepływ był wystarczający do zadziałania włącznika i nie na tyle
    duży, żeby woda za zimna nie była. Zmęczył mnie - teraz mam pod zlewem
    mały, ciśnieniowy baniaczek 5l - do umycia rąk czy dwóch szklanek
    wystarczy a większą ilość naczyń pakuję do zmywarki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl