  • Data: 2009-09-05 10:52:48
    Temat: Re: wyindukowanie w antenie napięcia
    Od: mk <r...@m...remove> szukaj wiadomości tego autora

    Padre pisze:
    > Mam spawarkę 5kW i sprzęty domowe ciągnące czasem drugie 5kW, teraz mam
    > 8kW na jednej fazie i muszę pilnować żeby nie przekroczyć mocy,
    > dziesięciu na jednej fazie nie dostanę a 15kW na 3 fazach nie
    > potrzebuję, szczególnie że musiał bym za takie zwiększenie mocy zapłacić
    > 1000zł. 2 fazy po 5kW były by dla mnie najlepszym rozwiązaniem.

    Dyskusja tyczy, co jest lepsze:
    a) 2x230V (dajmy na to 2x5kW) - analog rozwiązania amerykańskiego

    przeciwko:

    b) 1x230V (1x10kW - na podstawie założenia powyższego).

    IMHO przypadek a) jest warty rozważenia pod warunkiem, przynajmniej
    częściowego wykorzystania odbiorników 460V... Innych korzyści nie widzę...

    Wracając do Twego opisu:
    Jeśli wykorzystujesz spawarkę 5 kW to wszystkie pozostałe odbiorniki
    musisz przenieść na drugą fazę. Wygodne?

    A że w ofercie ZE nie ma dostępnego wymarzonego dla Ciebie rozwiązania,
    to inna sprawa i niezależna od omawianego problemu.

    pzdr
    mk