  • Data: 2009-09-02 10:10:44
    Temat: Re: wyindukowanie w antenie napięcia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:1062904508.20090902093258@pik-net.pl...
    > Hello J,
    > A przeszkadzają Ci te dwie fazy w czymkolwiek?

    Przeszkadza mi bezmyslne zapatrzenie w ameryke.
    Oni maja transformator 2*120 na kazdym slupie, to my musimy miec
    2*230 na kazdym slupie.

    A w czym przeszkadzaja .. a chocby bede musial rownowazyc
    obciazenie obwodow zupelnie nie wiadomo po co.

    > I tak, nawet w
    > najmniejszej chałupce, masz kilka obwodów do obsłużenia. Po co
    > wszystko ma wisieć na jednym bezpieczniku? To nie lata 30-te
    > ubiegłego
    > wieku.

    No to obwody sobie beda, a jeden wspolny 100A bezpiecznik tez. Albo
    i nie, bo nie wiem czy wymagany.
    Ale chyba tak, bo jak licznik zmienic - pod pradem ? :-)

    No wlasnie .. jak amerykanie sobie radza z licznikami ? dwufazowy ?

    > Podgrzewacz przepływowy na 460V to niegłupi pomysł. Na pewno
    > lepszy
    > niż obecne ciurkadełka 3kW i 1l/min.

    Za to mocniej kopie w razie awarii. A w koncu to tylko dom - co za
    problem pociagnac stosowny kabel od domowego trafa ?

    > A to najekonomiczniejsza metoda
    > podgrzewania wody prądem. A luka pomiędzy jednofazowymi 3/4 kW a
    > trójfazowymi 12 kW minimum jest za wielka.

    Mam jednofazowy 6kW.
    Zreszta ch* wie jaki on, ale 6kW przylaczony zwykla wtyczka, a ja
    sie dziwie ze wywala bezpiecznik. 16A, ale dopiero po minucie :-)
    Tzn ja sie juz nie dziwie, ja sie dziwie ze przez poprzednie lata
    dzialal dobrze :-)

    J.