  • 31. Data: 2009-10-22 21:35:40
    Temat: Re: wydaje mi się, ze nie istnieje ale jakoś mentalnie sobie z tym nie radzę:)
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 22 Paź, 23:19, Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> wrote:

    > Nie każdy chce zejść na ziemię... np. Autor
    tego:http://www.digart.pl/zoom/2446707/Mglawica_Peli
    kan_IC5070.html

    > Pozdr,
    > --
    > ŁK

    ...a do tego nikt tym razem nie wykazuje jakiejs przewagi jednego,
    nad drugim, a przejzalem wszystkie posty. Stwierdzam ze jest to
    ciekawy watek.
    StaM

  • 32. Data: 2009-10-22 22:07:50
    Temat: Re: wydaje mi sie, ze nie istnieje ale jakos mentalnie sobie z tym nie radze:)
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Czy istnieje chocby jedna rzecz, ktora moge zrobic analogiem,
    > a cyfra nie i na odwrot ?

    W przypadku cyfry wciskasz guzik i już.
    W przypadku analoga wciskasz guzik i ktoś musi zrobić resztę.

    Tak poważniej to ostatnio sporo zastanawiałem się na modą ostatnich
    lat czyli holgi/lomo, otworki.

    W przypadku prymitywnych aparatów na pierwszy plan wychodzi fotografia
    jako medium. Niedoskonałość przestaje być przeszkodą a staje się
    tematem głównym. Wkład własny fotografa zostaje przytłumiony przez
    niedoskonałość techniki, która jest przypadkowa. Efekt końcowy jest
    wypadkową inteligencji/wrażliwości/spostrzegawczości człowieka i
    technicznych artefaktów.

    Na drugim końcu jest fotografia cyfrowa z jej perfekcją i
    powtarzalnością. Co ciekawe również w tym przypadku technika odciska
    wyraźne piętno na efekcie końcowym. Tyle, że teraz inteligencja/
    wrażliwość/spostrzegawczość człowieka zostaje przytłumiona przez
    szczegółowość i realizm wyniku końcowego.

    Ja staram się uciekać od techniki. Staram się ukryć fotografię jako
    medium poprzez jej techniczną przeciętność. Na pierwszym planie ma być
    zdjęcie jako wyraz inteligencji/wrażliwości/spostrzegawczości
    człowieka.

    Moim ideałem jest fotografia jaką uprawiał Bresson. Materiał
    naświetlony i wywołany w sposób szkolny tak samo sporządzone odbitki.
    Ani zbyt rozwiane ani za ostre, ani za kontrastowe ani za miękkie. W
    takim przypadku nie ma znaczenia czy użyjemy przeciętnego filmu czy
    przeciętnej cyfry. Obraz z technicznego punktu widzenia nie będzie
    rzucał się w oczy.

    Nikon D50
    http://mgpl.deviantart.com/art/226-129147700

    Canon A590is
    http://mgpl.deviantart.com/art/086-115267644

    Canon T50 + Fomapan 400 + R09
    http://mgpl.deviantart.com/art/355-138539867

  • 33. Data: 2009-10-22 22:10:32
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 21:25:42 +0200, KILu napisał(a):

    > Fiu, calkiem sporo tego.

    Dołóż jeszcze D80

    --
    marcin

  • 34. Data: 2009-10-22 23:23:12
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:4ae0ce59$1@news.home.net.pl...

    C5070.html

    > A tu jeszcze podał opis sprzętu:
    > http://www.digart.pl/zoom/3657634/Gwiezdna_katastrof
    a.html

    Kawał porządnej nikomu niepotrzebnej roboty ;-)
    A ogólnie to facet lubi fotografować gwiazdy
    http://www.digart.pl/zoom/2293437/WisniewskiPokercom
    .html ;-)

    pzdra
    Krzychu

  • 35. Data: 2009-10-23 00:01:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Oct 2009, Jakub Roguski wrote:

    > Moim zdaniem stosując zapis na filmie, możesz rozciągnąć zakres tonalny sceny
    > zachowując ciągłość histogramu (wywołanie typu push, czy też wywołanie
    > N+ileśtam). W zapisie cyfrowym rozciągnięcie zakresu tonalnego powoduje
    > utratę ciągłości histogramu i przejście na histogram szpilkowy.

    Ale zastosowanie resize ("w dół") *po* rozciąganiu zakresu spowoduje
    przynajmniej częściowe przywrócenie stanu oczekiwanego.
    W przypadkach złośliwych może być wskazane "rozmycie" przed resize
    (statystycznie IMVHO nie ma takiej potrzeby, ale zaraz ktoś wyciągnie
    zza pazuchy super ostre zdjęcie druta umieszczonego w kadrze wzdłuż
    linii pikseli).
    "zapas" informacji mamy wtedy zawarty w nadmiarowej ilości próbek
    (de facto tak samo jak przy filmie)

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-10-23 00:08:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Oct 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Rzecze marek augustyński:

    > Ekspozycja trwająca kilka godzin - żadna matryca tego nie wytrzyma.

    CMOSy "zniknęli"? (znaczy "ktosie je zniknęli", to nie błąd w odmianie
    "CMOSy zniknęły" ;))

    O ile pamiętam, opisy testów długotrwałych ekspozycji są w archiwach
    niniejszej grupy (czy linki do zdjęć - niekoniecznie), pamiętam że
    ktoś weryfikował doświadczalnie tezę, że oświetlenie Księżycem
    (w nocy) nie różni się istotnie od oświetlenia Słońcem (w dzień),
    poza oczywiście drobną różnicą 20 wielkości gwiazdowych czy jakoś
    tak (a tym samym - co oczywiste - czasów ekspozycji).

    To, że matryca CCD ma kłopot z czasami kilku/kilkunastu/...dziesięciu
    minut (a minimatryca kompakta odpowiednio *...sekund) nie
    świadczy, że na CCD świat się skończył ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2009-10-23 00:10:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Oct 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Rzecze Witek Kaszkin:

    > Matryca się nagrzewa i szumi.

    CMOS?
    Od czego?
    To zegarki i podobne pobierające prądy mierzone w mikroamperach
    nie mają prawa istnieć. Ale chyba o tym nie wiedzą ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-10-23 01:16:24
    Od: Rob <t...@b...pl>

    marek augustyński pisze:
    > Czy orientujecie się czy
    > jest coś, pytam o fotografię, co można zrobić tylko aparatem cyfrowym a nie da
    > się zrobić analogowym.

    możesz film nakręcić cyfrówą :>

  • 39. Data: 2009-10-23 03:54:04
    Temat: Re: wydaje mi si
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 22 of Oct 2009 20:04, marek augusty

  • 40. Data: 2009-10-23 06:16:56
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Andrzej Libiszewski napisał/wrote dnia/on 2009-10-22 23:27:

    > Taka ekspozycja spokojnie może być zrobiona cyfrowo - w końcu
    > Hubble sobie jakoś radzi z nawet dłuższym naświetlaniem ;)

    Może być zrobiona cyfrowo, ale sprzęt do tego nie jest
    "z półki w sklepie"...

    Pozdr,
    --
    ŁK