    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: wskaźnik anpięcia
    Date: Mon, 15 Jun 2015 22:22:07 +0200

    ACMM-033 napisało:

    > Pomyśleć, ile taśm szło w pizdu, gdy aktualizowano np. program TV

    W magnetofonach takich jak Tonette, czy też ZK-ileś, używało się taśm
    cienkich i gładkich. Jak te "stilonki". Dźwięk do programów radiowych
    albo Dziennika TV zapisywano na magnetofonach studyjnych, przystosowanych
    do taśm grubych, z "lewej" strony szorstkich. Sztandarowym jej przykładem
    była LGR30P firmy BASF. Ja byłem użytkownikiem magnetofonu (baczność!)
    NAGRA firmy Kudelski SA (spocznij, wolno palić), który również używał tego
    typu taśm. Za Gierka (i Macieja Szczepańskiego) po taśmy do magnetofonu
    nie szło się do sklepu, bo tam przeważnie ich nie było. Jechało się na
    ulicę Chełmską w Warszawie, do Wytwórni Filmów Dokumentalnych. Tam na
    kilogramy sprzedawano używane LGR30P. Brali przy tym zastaw za tak zwane
    "środki", czyli rdzenie, na których taśma była nawijana. Zupełnie jak
    za butelki od piwa. Przy następnym zakupie można było kasę odzyskać.
    Ci od "kasprzaków" psioczyli, bo im te taśmy wycierały jakieś rolki
    prowadzące. Ale kupowali, bo co mieli robić. A mnie w to było graj.
    Różnie można było trafić. Najgorzej, jak się dostał jakiś reportaż.
    Taśma pomontowana "na sklejkę" z krótkich odcinków, praktycznie cała
    do wyrzucenia. Ale raz trafiłem na rejestrację zjazdu czy innego plenum
    PZPR. Cymes. Towarzysz Gierek, czy inny Barcikowski -- pardon maj frencz
    -- pierdolił gupoty przez dwie godziny, nikt nie śmiał do tego nożyczek
    przyłożyć. Aż żal było ciąć na mniejsze szpule.

    --
    Jarek