  • Data: 2015-06-16 01:34:13
    Temat: Re: wskaźnik anpięcia
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:mlndu2$o3t$1@usenet.news.interia.pl...
    > Miałem takie kasetowe. Jakieś japończyki, skądś zdobyta na zamianę (za
    > inny towar). Musiałem podnosić prąd podkładu, żeby na nich nagrać.

    Chromowe, metalowe, czy żelaziaki takie toporne?
    Mnie kusi spróbować kiedyś, nakarmić głowicę zapisującą zamiast audio
    skojarzonym z prądem podkładu, to przebiegiem prostokątnym o zmiennym
    współczynniku wypełnienia, modulowanym sygnałem audio, ciekawi mnie, jak by
    było z jakością? Oczywiście, taśma uprzednio normalnie skasowana.

    > W ten sposób kupiłem taśmę filmową 35mm ORWO 15DIN Color i cz-b 27DIN - w
    > rolkach 300mb. Znakomita jakość filmu, zwłaszcza ultra-drobnoziarniste
    > Orwo. A o ile taniej się robiło zdjęcia ;)

    No, najwięcej, to mi się zdarzyło w takiej puszce jak od dużego kawioru,
    kupić (pewnie pokręcę nazwę, jak znam życie) mikrofilm pozytywowy. Czułość
    nikła, najwyżej 15 DIN, a fizycznie to B&W negatyw. Ale tak niesamowicie
    małe ziarno, że chyba w nieskończoność można powiększać, a kontrast lepszy,
    jak od żylety. Pociąłem na odcinki po ok. 50 klatek, do aparatu więcej
    wchodziło, tylko w koreksie już więcej nie weszło. Mam drugą puszkę, ale już
    jakiegoś zwykłego negatywu, 21DIN.
    Tym mikrofilmem fociłem za dnia, przy słońcu, obraz żyleta. Heh, czasem aż
    za bardzo :)

    Trochę żałuję, że nie było mi dane kupować takich dużych szpul, czy to
    magnetofonowych, czy fotoaparatowych, a dziś nie bardzo jest po co (syfra i
    empecze), choć zamierzam spotrzebować kurzące się w szafie negatywy, czekają
    na naświetlenie.

    896510439 896126048