  • 1. Data: 2015-06-13 17:01:10
    Temat: wskaźnik anpięcia
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Hej ,
    potrzebuję szybko zrobić wskaźnik napięcia na LED 2-kolorowej :
    - od 8 V w górę świeci zielona,
    - poniżej 10 V świeci czerwona,
    - 8-10 V świecą obydwa kolory (czyli widać pomarańczowy)
    Napięć powyżej 12 V nie przewiduję - akumulator żelowy.

    Jedna dioda LED ze wspólną katodą lub anodą (zależnie co jest do kupienia -
    jeszcze nie mam)
    na minimalnej liczbie elementów,
    przestrzeń jaką dysponuję to 1,5 cm x 1 cm x 0.7 cm + dziurka na LED
    Może być na pająka.

    Pomożecie ?
    ASZ

  • 2. Data: 2015-06-13 17:40:16
    Temat: Re: wskaźnik anpięcia
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-13 o 17:01, Akond ze Skwak pisze:
> [...]
    > kupienia - jeszcze nie mam)
    > na minimalnej liczbie elementów,
    > przestrzeń jaką dysponuję to 1,5 cm x 1 cm x 0.7 cm + dziurka na LED

    6oporników, jeden lm358 jako komparator, jeden tl431 jako nap odniesienia,
    połączyć i gotowe ;)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-06-13 17:43:01
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2015-06-13 o 17:01, Akond ze Skwak pisze:
    > - od 8 V w górę świeci zielona,
    > - poniżej 10 V świeci czerwona,
    > - 8-10 V świecą obydwa kolory (czyli widać pomarańczowy)

    Te założenia są chyba sprzeczne...

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2015-06-13 19:20:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Akond ze Skwak pisze:
> [...]
    > kupienia - jeszcze nie mam)
    > na minimalnej liczbie elementów,
    > przestrzeń jaką dysponuję to 1,5 cm x 1 cm x 0.7 cm + dziurka na LED

    Coś podobnego zrobiłem na chyba 2-ch tranzystorach, musiałbym zabawkę
    dziecku rozebrać bo jest to tak prymitywne że schematu nie rysowałem.
    Przy czym moja wersja to było powyżej 9V zielona, poniżej czerwona.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2015-06-13 19:27:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Czarek pisze:

    > Te założenia są chyba sprzeczne...

    Wcale nie.

  • 6. Data: 2015-06-13 19:36:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak> napisał w wiadomości
> [...]
    > kupienia - jeszcze nie mam)
    > na minimalnej liczbie elementów,
    > przestrzeń jaką dysponuję to 1,5 cm x 1 cm x 0.7 cm + dziurka na LED

    Wydaje mi się, że najprościej, to zieloną włączyć w szereg z odpowiednią
    zenerką, a przy czerwonej klucz na tranzystorze, który zatyka się, gdy jemu
    przeznaczona zenerka zacznie przewodzić...? Oczywiście, eleganciej, to i dla
    zielonej popełnić kluczyk :)
    O ograniczeniach prądowych przypominać nie muszę? :)
    To tak na szybko, oderwałem się na moment, przeczytać newsy :)

    896510439 896126048

  • 7. Data: 2015-06-13 19:36:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Te założenia są chyba sprzeczne...

    Nie są. I da się zrobić bez scalaków.
    Proste, od 8V w górę odtykasz klucz diody zielonej, od 10 w górę zatykasz
    klucz czerwonej. Dwa różne klucze, więc sobie nie wadzą.
    JTZ? W necie od pyty sposobów. Potrzebowałem Joule Thief, znalazłem odmianę,
    która będzie idealna dla mnie.
    Tak więc i takie progi da się zrobić prosto. Dla zielonej, to chyba nawet
    bez tranzystora...

    896510439 896126048

  • 8. Data: 2015-06-13 19:44:37
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    >Coś podobnego zrobiłem na chyba 2-ch tranzystorach, musiałbym zabawkę
    >dziecku rozebrać bo jest to tak prymitywne że schematu nie rysowałem.
    >Przy czym moja wersja to było powyżej 9V zielona, poniżej czerwona.

    Nie chcesz rysować to opisz słowami :)

    Napiszę do czego to mi :
    Akumulator 12 V zasila aparat fotograficzny przez przetwornicę stepdown na
    kablu.
    Z 12 V robi 7,4 V.
    Aparat zgłupiał i pokazuje zasilanie sieciowe - bez stanu baterii.
    Dopiero gdy napięcie spada za bardzo zaczynają się dziać dziwne sprawy.
    Chcę tego uniknąć.

  • 9. Data: 2015-06-13 20:53:08
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-13 o 19:44, Akond ze Skwak pisze:
    > Napiszę do czego to mi :
    > Akumulator 12 V zasila aparat fotograficzny przez przetwornicę stepdown
    > na kablu.
    > Z 12 V robi 7,4 V.

    Przetwornica nie posiada stabilizacji napięcia wyjściowego?

    > Aparat zgłupiał i pokazuje zasilanie sieciowe - bez stanu baterii.
    > Dopiero gdy napięcie spada za bardzo zaczynają się dziać dziwne sprawy.
    > Chcę tego uniknąć.

    Jak aparat? Producent, model?

  • 10. Data: 2015-06-13 20:59:13
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >Użytkownik "Bartolomeo" napisał w wiadomości grup

    >Jak aparat? Producent, model?

    No co ci to ?

    Może to dziwne, ale przetwornica nie ma stabilizacji poniżej napięcia na
    którą jest nastawiona.
    jakaś taka głupia.
    Nastawiłem ją na 7,4 V i gdy zasilam z 6 to jest 6.