  • Data: 2015-08-10 16:24:15
    Temat: Re: wolnosc panoramy pod znakiem zapytania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 6 Aug 2015 06:54:06 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > wcale nie jest niejasna - przepisy sa jasne.

    Taka jasna, ze z rok juz dyskutuja co wolno, a czego nie wolno.
    http://www.oeamtc.at/portal/dashcams-im-auto+2500+16
    17815
    [to tylko opinia prywatnego automobilklubu]

    Na razie jedno jest jasne - zrobic sobie film czy zdjecia z wycieczki
    mozna. Nawet na tle budynku, czy innych osob.

    > chodzi o to aby nie zbudowac spoleczenstwa samego siebie denuncjonujacego.

    Ale odkad to jest cel wladzy ? Chyba odwrotnie :-)

    > Zeby obywatele nie czuli ciagle zagrozenia i leku. zeby czuli sie na codzien
    > wolni. Zeby nie mial swiadomosci ze moze byc obserwowany i nagrywany.
    > ja sie pytam dlaczego jakis q..as jadac za mna samochodem ma mnie nagrywac ?

    Bo sam nagrywasz jak sobie jedziesz ? :-)

    Owszem, jeden punkt u Austryjakow wydaje sie jasny - rejestracja
    wykroczen jest zadaniem policji i uprawnionych organow, a nie
    obywateli.
    Wladza sie boi, ze ja nagraja, jak bedzie za szybko jechala :-)

    > Niby czemu jakis kelner ma mnie nagrywac w trakcie obiadu ?

    Ale osoby przy sasiednim stoliku sluchac moga ?

    I trzymac magnetofon na wlasnym stoliku tez moga ?

> [...]
    > badania w Polsce jeszcze by sie swietnie mial) wykupil te tasmy za
    > spora sume - w zyciu by tyle kelnerzy nie zarobili.
    > Wlasnie dlatego zeby ludzie nie robili na siebie wzajemni hakow ,
    > aby nagrywac innych potrzebne jest zezwolenie. I Slusznie. Mozna
    > nagrywac wylacznie dla celow prywatnych lub rodzinnych , albo na
    > video analogowym z obowiazkiem wymazania danych po 72 godzinach.
    > Anlogowym , aby mozliwym bylo stwierdzenie autentycznosci. Zeby
    > uniknac takich cyrkow jak dyktafon jednego z ministrow bedacym
    > gwozdziem do trumny - hi , hi , hi . Cyrk - phli cyrk, ha , ha , ha

    Troche mniej madre sie wydaja, jak zajedzie ci taki droge i mowi ze
    nieprawda - on sobie spokojnie jechal, ty w niego wjechales.

    J.