  • 1. Data: 2009-11-16 10:48:11
    Temat: win 7 + nikon capture 4.2
    Od: PS <k...@w...pl>

    czy pod nowym windowsem 7 bedzie dzialal nikon capture w wersji 4.2?

    czy zalezy to od wersji windowsa? jak bedzie z najpopularniejszym
    windows 7 home premium?

    zastanawia mnie czemu programy nikona maja tyle problemow z przejsciem
    z wersji na wersje systemu, np. przechodzac do win xp nikon capture
    4.1 odmowil posluszenstwa i konieczne bylo zainstalowanie 4.2. Byl to
    jedyny soft ktory musialem wgrac w nowszej wersji zmieniajac system na
    win xp.

    Ewentualnie jaki inny program o podobnym mozliwosciach do nikon
    capture 4.2 (w szczegolnosci zalezy mi by hurtowa obrobka dzialal
    podobnie jak w nikon capture) mozecie polecic (gratisowy lub powiedzmy
    do 50 dolarow)?

  • 2. Data: 2009-11-16 10:57:38
    Temat: Re: win 7 + nikon capture 4.2
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Nov., 11:48, PS <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > capture 4.2 (w szczegolnosci zalezy mi by hurtowa obrobka dzialal
    > podobnie jak w nikon capture) mozecie polecic (gratisowy lub powiedzmy

    nie bede wnikal w szczegoly .

    jesli robie hurtowe wywolanie z raw to doskonale sprawdza sie irfan
    view.

    jest piekielnie szybki czesto wowoluje wprost z karty wlozonej do
    czytnika.
    w 99% zdjec nie wymagaja one poprawki.

    dopiero te lepsze wybieram i wywoluje indywidualnie. pod tym wzgledem
    IV tez potrafi wiele , ale nie wszystko i nie jest az tak wygodny.
    IV jest bezplatny , ciagle aktualizowany - dla mnie zaleta , czesto
    potrzebne proste funkcje jak resampling , ostrzenie ,
    przewymiarowanie , zmiana formatu pliku sa natychmiast dostepne.

    nie zajmuje duzo miejsca na dysku , niczego nie zasmieca.

  • 3. Data: 2009-11-16 12:51:15
    Od: PS <k...@w...pl>

    A mozecie polecic jakis dobry program do hurtowej obrobki rawow pod
    linuxem?

  • 4. Data: 2009-11-16 13:09:50
    Od: ps <p...@g...pl>

    PS pisze:
    (..)
> [...]
    > capture 4.2 (w szczegolnosci zalezy mi by hurtowa obrobka dzialal
    > podobnie jak w nikon capture) mozecie polecic (gratisowy lub powiedzmy

    Zobacz sobie viewNX
    (http://www.europe-nikon.com/product/pl_PL/products/
    broad/1563/overview.html)
    . Niby to przeglądarka, ale można w niej nieco 'podregulować' zdjęcia,
    jest to program darmowy, i można nim hurtowo wywołać 'podregulowane'
    wcześniej rawy.

  • 5. Data: 2009-11-16 13:42:44
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Uzytkownik "PS" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
    > A mozecie polecic jakis dobry program do hurtowej obrobki rawow pod
    > linuxem?

    Z nie darmowych to bibble 4.10.
    Jest trzecia beta Ver. 5, ale jeszcze chyba troche poczekamy na stabilna
    wersje.

    Z darmowych to Rawtherapee, ale czy on dobry? Mnie nie lezal.

    JD

  • 6. Data: 2009-11-16 15:29:31
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    XX YY wrote:

> [...]
    > view.
    >
    > jest piekielnie szybki czesto wowoluje wprost z karty wlozonej do

    Ojaaa cie... takiej glupoty dawno nie slyszalem...

    Nie zasmieca np. grup usenet...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-11-16 15:30:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    PS wrote:

    > A mozecie polecic jakis dobry program do hurtowej obrobki rawow pod
    > linuxem?

    Ufraw? I jeszcze jest taki jeden co dziala jak sanki w maju... RawTherapee
    ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 8. Data: 2009-11-16 19:20:44
    Od: "Micha? M. Lechan'ski" <m...@d...eu>

    On 16.11.2009 12:51 PS wrote:
    > A mozecie polecic jakis dobry program do hurtowej obrobki rawow pod
    > linuxem?

    dcraw + Imagemagic + script w shellu?
    DigiKam (ale on cia;gnie po?owe; KDE za soba;)
    Nie jestem pewien czy Fotoxx to potrafi, ale sa;dze;, z.e jes'li nawet teraz
    nie potrafi, to juz. wkrótce be;dzie - ten program jest dos'c' czesto
    aktualizowany.

    --
    Mis'

  • 9. Data: 2009-11-16 19:22:30
    Od: "Micha? M. Lechan'ski" <m...@d...eu>

    On 16.11.2009 19:20 Micha? M. Lechan'ski wrote:
    [ciach]

    Przepraszam za zwalone kodowanie

    --
    Mis'

  • 10. Data: 2009-11-16 20:58:42
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik>

    Uzytkownik "PS" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    s.googlegroups.com...

> [...]
    > capture 4.2 (w szczegolnosci zalezy mi by hurtowa obrobka dzialal
    > podobnie jak w nikon capture) mozecie polecic (gratisowy lub powiedzmy

    Nie wiem czy ma wszystkie funkcje Nikon Capture, ale zobacz Fast Stone Image
    Viewer:
    http://faststone.org/download.htm

    Nie znam niczego lepszego darmowego. Niestety nie jest pod linuxa.

    Pozdrawiam,
    --
    Zzyzzy
    aparat czarny