    From: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wiertarka do PCB
    Date: Sat, 09 Mar 2013 16:23:36 -0500

    ww wrote:

> [...]
    zarka-modelarska-i3057844670.html

    > Ja długo używałem czegoś o prawdopodobnie zbliżonej mocy i do tego szajsu
    > już nie wróce. Żeby coś wywiercić musisz naciskać z całej siły i łatwo się
    > domyślić
    > czym to się kończy. Jak miałem zły dzień to na 100 otwórów zużywałem 10
    > wierteł.

    Jak musiałeś naciskać to znaczy że miałeś tępe wiertła. Przez długi czas
    wierciłem taką wiertarką zasilaną z transformatora wtyczkowego 12V i jak
    się udało prosto zamocować wiertło to nie sprawiała więcej problemów.
    Udało mi się nawet nie połamać widiowego wiertła 0.5mm. Wystarczy nie mieć
    trzęsących rąk. Wierciłem najpierw ręcznie, później w takim stojaku:
    http://www.tme.eu/html/PL/statywy-d-0510-do wiertarek/ramka_2611_PL_pelny.html
    Stojak jest badziewiasty, trzeba było nad nim popracować żeby do czegokolwiek
    się nadawał (RoMan kiedyś opisywał swoje doświadczenia), ale dało się używać.
    Jedynym problemem jaki z nią miałem to to, że trzeba było po kilka razy
    próbować zaciskać wiertło, bo czasami przekrzywiał się uchwyt.
    Niemniej polecam oszczędzić na kilku piwach i kupić Proxxona. Dremela sobie
    od puść. Mam i jestem rozczarowany.

    pzdr.
    j.