eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    From: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Date: Thu, 19 Feb 2009 16:48:46 +0100
    <gnj9b9$v3k$1@news.supermedia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <gnjcgk$vl$1@news.supermedia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <gnjf2n$24f$1@news.supermedia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <gnjhtb$3ei$1@news.supermedia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <gnjjb0$472$1@news.supermedia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <gnjkr5$4qo$1@news.supermedia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <gnjm3c$5dt$1@news.supermedia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>

    Mariusz Kruk wrote:
    > To, że sam fakt, że coś działa nie jest w żaden sposób wyznacznikiem
    > "dobroci" danego rozwiązania.

    Ok.

    > Dlatego, że uważam, że cywilizowane społeczeństwo (a państwo jest
    > jedynie "zbrojnym ramieniem" tegoż) nie zostawia słabszych osobników
    > samym sobie.

    Po pierwsze, napisałem praktycznie to samo, z tym, że nie uważam, że
    "zbroje ramię" powinno się tym zajmować, bo jest tylko fragmentem całości.

    Po drugie, widzę, że fakt, że Ty tak _uważasz_ ma być wystarczający?
    Stoją za tym jakieś racje? Bo wiesz, w takiej samej sytuacji zacząłeś
    mnie naciskać o solidne podstawy i hierarchie.

    > I owszem, zdaję sobie sprawę, że kwestia definicji onej
    > słabszości oraz zakresu pomocy jest kwestią mocno dyskusyjną.

    I jest to jeden z powodów, dla których uważam, że powinni to robić sami
    obywatele a nie państwo. Jeżeli obywatele będą znieczuleni "bo państwo
    pomoże", to w którymś momencie państwo przestanie pomagać. I będzie
    niedobrze.

    JD