eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-17 14:28:10
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    A.L. wrote:
    [...]
    > No wlasnie. Dopuszczmy zawlaszczanie cudzej wlasnosci - w postaci
    > kopiowania gierek, na przyklad, mimo 10 przykazan. A zawlaszczacie
    > moja wlsanosc, bo jak napisze program, to jestem jego JEDYNYM
    > wlascicielem. Klientowi nie SPRZEDAJE PROGRAMU - sprzedaje tylko prawo
    > do jego uzytkowania na okreslonych warynkach.

    Dotąd zgadzam się w pełni.

    > Jezeli udostepniacie
    > komus moj program wbrew mej woli, to zaawlaszczcie moja wlasnosc.

    To jest nadużycie udzielonego prawa (licencji).

    > A jak to nazwac jak nei zlodziejstwem?

    Po prostu: "nieuprawnionym użyciem". Zauważ, że nadal możesz
    rozporządzać prawem do swojego programu. Choć faktycznie straciłeś
    (prawnie Ci przynależną) kontrolę nad rozpowszechnianiem jednej z kopii.

    Jeśli ktoś w nocy śpi w twoim samochodzie (a może nawet jeszcze go
    wynajmuje innym do spania), ale rano nie ma w nim śladów używania, to
    przecież jasne, że go nie kradnie.Co nie znaczy, że postępuje zgodnie
    z prawem. Choćby dlatego, że może sam chciałbyś w nim spać (lub
    wynajmować go do spania).

    Durne media oraz wydawcy nazwały takie przekroczenia prawa
    "kradzieżą" i ta głupota w nazewnictwie się szerzy niestety.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net