eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-17 17:27:10
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Stachu 'Dozzie' K."
    >W drugim przypadku student skorzystał z mojego produktu samemu zyskując
    >na tym dwie godziny. Jeśli się to odbywa za pomocą *mojej pracy*, to
    >życzę sobie mieć z tego jakieś zyski. Mam prawo jako autor programu.
    >Albo się tych zysków nie domagam, ale wtedy rozprowadzam program pod
    >stosowną licencją. Mój wybór. Nie chcesz mi płacić, nie korzystaj
    >z mojej pracy, ale to *ja* decyduję czy chcę coś od ciebie za pomoc, czy
    >też nie. Ty mi tego prawa odmawiasz.

    To nie jest takie proste. Z jednej strony, domagasz się prawa
    decydowania o swoim utworze, jak w przypadku utworu. Z drugiej jednak
    chciałbyś zabronić np. dozwolonego użytku, czyli traktujesz swoje dzieło
    nie jak utwór, tylko niemalże jak realny przedmiot. Do tego dodajmy
    jeszcze, że pewnie radośnie chciałbyś nie ponosić żadnej
    odpowiedzialności za swój produkt. Niestety, na tym rynku konsument jest
    w mocno przesranej pozycji (z punktu widzenia sytuacji prawnej, nie
    praktyki, w której (m.in. z powyższych powodów) ludzie radośnie ignorują
    prawo).

    --
    \------------------------/ Microsoft Office 2000: Możliwość zmiany
    | http://epsilon.eu.org/ |