  • 41. Data: 2011-09-15 21:01:49
    Temat: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Tia, a teraz idź do sklepu i znajdź przekaźnik sieciowy sterowany 5V.
    > Powiedzmy tradycyjnie na 16A.

    Zacząłem wpisywać w google "przekaźnik 5v", sam dokończył "230v" i na
    pierwszym miejscu wsakazał sklep wysyłkowy z przekaźnikiem sterowanym
    5V na 400V/16A. Za 9,90 PLN brutto.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2011-09-15 21:23:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Thursday, September 15, 2011, 10:32:39 PM, you wrote:

    > Tia, a teraz idź do sklepu i znajdź przekaźnik sieciowy sterowany 5V.
    > Powiedzmy tradycyjnie na 16A.

    A jaki problem przetworzyć te 5V z USB na 12V? 2.5W powinno wystarczyć
    nawet na duzy przekaźnik...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2011-09-15 21:47:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Jakieś konkrety podasz? Producent? Model? Link do sklepu online?
    > Bo ja widziałem tylko takie, co gniazdko RJ45 wprawdzie mają,
    > ale tylko do odgromienia, surge protector a nie do sterowania
    > zasilaniem przez LAN... to zasadnicza różnica.

    Fakt, że łatwiej o takie z USB niż z RJ45. I to nie tylko sterowanym
    napięciem 5V z USB, ale normalnie. Tych jest od groma, kilka razy
    były tu podawane linki do sklepów. Ale taką z ethernetem też kiedyś
    spotkałem. A jak nie listwa, to sterownik na szynę DIN -- dzisiaj był
    podawany link (ten od Siedmiu Bram).

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2011-09-16 01:13:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > napięciem 5V z USB, ale normalnie. Tych jest od groma, kilka razy
    > były tu podawane linki do sklepów. Ale taką z ethernetem też kiedyś

    Ja nie mogę znaleźć ani takiej z Ethernetem ani z LAN.
    Czy możesz mi podać linka choć do takiej listwy sterowanej z USB?

    > A jak nie listwa, to sterownik na szynę DIN -- dzisiaj był
    > podawany link (ten od Siedmiu Bram).

    Nie widzę... na tej grupie?

  • 45. Data: 2011-09-16 02:12:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Ja nie mogę znaleźć ani takiej z Ethernetem ani z LAN.

    Wiatraczek w guglownicy dobrze odkurzony?

    > Czy możesz mi podać linka choć do takiej listwy sterowanej z USB?

    Indagowany gugiel wyrzuca na pierwszej stronie firmę http://www.pwrusb.com
    Wygląda dość egzotycznie, teksańska jakaś, nawet nie piszą jak to kupić.
    Ale widywałem w nornalnych sklepach on-line, a p. Waldemar Krzok zapuszczał
    tu kiedyś linki do supermarketowych źródeł, niemieckich zdaje się. Jak go
    ładnie poprosić, to może powtórzy. Albo samemu poszukać w archiwum.

    > Nie widzę... na tej grupie?

    Na tej, nawet w tym wątku, nie trzeba głęboko w archiwach gmerać.

    http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/przekaznik-progr
    amowalny-sterownik-plc-uklad-szr-sterowanie-przez-in
    ternet.html

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2011-09-16 05:06:59
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 15.09.2011 22:32, Adam Dybkowski pisze:

    > Tia, a teraz idź do sklepu i znajdź przekaźnik sieciowy sterowany 5V.
    > Powiedzmy tradycyjnie na 16A.

    W Farnellu jest 48 typów takich przekaźników w cenie od 5,50 zł/szt.
    http://bit.ly/pIUEfA

    Poza tym RM96 z Relpolu AFAIR stosowałem w takiej wersji.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 47. Data: 2011-09-16 05:36:40
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 22:02:06 +0200, Spider3X napisał(a):

    > Poszukuję schematu/urządzenia które w dowolny sposób przy pomocy
    > komputera będzie potrafiło załączyć i wyłączyć urządzenie 230V max 10A.
    > Całym zapleczem oprogramowania (jeśli to będzie na mikroprocesorze)
    > zajmę się sam. Chodzi tylko o urządzenie które zapewni takie sterowanie.
    > Spotkał się ktoś z czymś takim ?

    Jezeli komp ma port rownolegly, to transoptor, tranzysto, przekaznik i 4
    linijki kodu.

  • 48. Data: 2011-09-16 07:53:45
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Dlatego ktoś może uznać za cenne kontrolne załączenie w czasie rozruchu
    > systemu.

    Tia, cenna właściwość, że przy restarcie komputera, sterowany nim
    maszyna zaczyna nagle jechać. Robiłeś ty kiedyś jakieś
    urządzenie/maszynę sterowane z komputera?

    Te diody w klawiaturze też migają tylko po to -- nie ma to nic
    > wspólnego z inicjalizacją samej klawiatury, kalwiatura wpinana do
    > pracującego komputera nie miga.

    Co nie zmienia sytuacji ze po np restarcie (np. na skutek chwilowego
    zaniku napięcia albo przez watchdoga) takla klawiatura będzie migać.

    MD

  • 49. Data: 2011-09-16 08:07:43
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Jak już jest zrobiona. Ale do portu USB nie da się ot tak po prostu
    > przylutować tranzystora i przekaźnika, tak jak do LPT.

    Sterowanie z LPT jest do zastosowań hobbystycznych - np. jakaś maszynka
    CNC. Jeśli ktoś chce sterować większymi mocami to trzeba ocenić czy
    przypadkowe ich załączenie może szkodliwe czy niebezpieczne. I to że
    sterowanie można zrealizować za 10 zł przy pomocy 3 prostych elementów,
    nie jest zbyt sensownym argumentem w skali szkód jakie może spowodować
    niewłaściwa praca urządzenia.

    > Mam wrażenie, że pytający nie planuje seryjnej produkcji z logistyką
    > części zamiennych. Jak coś padnie, to będzie robił od nowa. Być może
    > zupełnie inaczej.

    Płyta główna jest częścią tak jak dysk twardy czy karta graficzna.
    Niepoważne jest robienie urządzenia, które po zmianie karty graficznej
    czy dysku wymagałoby przepisania kodu albo przerobienia układu
    elektronicznego współpracującego z komputerem.

    > Jeśli ktoś uważa, że mu łatwiej zlutować cały kit na gotowej płytce
    > według przygotowanej przez kogoś dokumentacji, to tak. Jest różnica
    > między twórcą a odtwórcą. Ale ja bym docenił również samodzielne
    > wpięcie się z przekaźnikiem w układ.

    Samodzielne wpięcie się z przekaźnikiem, rezystorami i tranzystorem na
    podstawie gotowca z internetu. To jest tak samo twórcze jak samodzielne
    zlutowanie kita na podstawie dokumentacji.

    MD

  • 50. Data: 2011-09-16 08:33:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Sterowanie z LPT jest do zastosowań hobbystycznych - np. jakaś maszynka
    > CNC.

    Intuicja mi podpowiada, że pytający nie palnuje zastosowań przemysłowych.
    Zgaduję, że to ma być coś dużo poniżej "maszynki CNC".

    > Jeśli ktoś chce sterować większymi mocami to trzeba ocenić czy
    > przypadkowe ich załączenie może szkodliwe czy niebezpieczne.

    To zawsze trzeba.

    > I to że sterowanie można zrealizować za 10 zł przy pomocy 3 prostych
    > elementów, nie jest zbyt sensownym argumentem w skali szkód jakie może
    > spowodować niewłaściwa praca urządzenia.

    Najczęściej proponowanym tutaj rozwiązaniem jest "atmelek za dychę".
    Z całym szacunkiem dla PT Konstruktorów, oceniam prawdopodonieństwo
    popełnienia błędu w oprogramowaniu czy samej konstrukcji na wieloktotnie
    wyższe niż przy użyciu SSS (Starych Sprawdzonych Sposobów).

> [...]
    > czy dysku wymagałoby przepisania kodu albo przerobienia układu
    > elektronicznego współpracującego z komputerem.

    Producenci płyt głównych (kart graficznych i innych klamotów pecetowych)
    są wogóle niepoważni. Do swoich wyrobów dodają tłuste CDROMy z tak
    zwanymi sterownikami. Kompletnie nieprofesjonalne podejście, bo bez
    tych sterowników to wszystko potrafi zachowywać się jak kupa złomu.

    Mam na ten temat inne zdanie.

    --
    Jarek