  • Data: 2011-12-09 21:02:39
    Temat: Re: ubek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 8 Dec 2011, Sebastian Kaliszewski wrote:

    > W myśl ustawy rak jest rybą -- to wynalazek nasz przedwojenny. I w gruncie
    > rzeczy miał sens

    Nie bardzo.
    Dużo czytelniejsze byłoby "traktuje się *JAK* rybę".
    Wprowadzałoby dużo mnie zamieszania.
    I chyba twórcy Kodeksu cywilnego (zdaje się lata 60. zeszłego
    stulecia) wzięli sobie tę nauczkę do serca (można znaleźć trochę
    takich przykładów w KC właśnie, z naczelnym i mocno utrwalonym
    przykładem umów traktowanych jak zlecenia :P).
    Szkoda, że później nauka poszła w las i "mieszanie pojęciami"
    wróciło.

    pzdr, Gotfryd