  • Data: 2009-03-09 20:32:46
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    entroper wrote:
    > Jak jest.

    Zazwyczaj jest. Od tego jest faza prototypowania żeby ustalić arch po
    dogłębnym przetestowaniu. Nie ma na to czasu ? Cóż, twoje ryzyko. Nikt
    nie obiecuje gładkiego postepu.

    > Wszyscy w asm ?

    Nie, wszyscy klepiący podstawowe hardware '51 robią to tak samo wiec CPU
    wszelkie bugi ma znalezione, poprawione i działa. Problem w tym, ze to
    dośc prymitywny procesor jest i jesli chcesz jakiś bardziej wypasiona
    wersje to wdepniesz w to samo co u innych - bugi, niedorobiki, itd.

    > zmuszony używać workaroundów w każdej rodzinie i w każdym kompilatorze
    > którego używałem.

    Jednak cała przyjemnośc polega na tym, ze jesli jakis arch jest źle
    supportowany to zmieniam arch. Na kompletnie inny. Kod pozostaje bez
    rewolucyjnych zmian.

    > może być :). Kompilatory ani język C sam w sobie nie rozwiązują w cudowny
    > sposób nawet drobnych hardware'owych różnic między prockami.

    Do tego jest abstrakcja sprzetu w programie. Jesli masz doswiadczenia z
    4 rodzinami CPU to raczej jestes w stanie przewidzieć 3 inne
    przynajmniej tak aby nie popełniać szkolnych błędow w projekcie. W
    gruncie rzeczy podstawowe hardware wygląda bardzo podobnie.

    > Nie wszystko
    > przewidzisz.

    To refaktoruje. Różnica polega na tym ze w ogóle mogę mając w ręku ten
    sam kompilator na wiele różnych arch.

    W gruncie rzeczy '51 byla by czasami ok o ile miala by gcc. Nie stac
    mnie na implementowanie w jakimś specjalnym kompilatorze tego samego
    algorytmu co dla 30 innych arch.