  • 11. Data: 2011-05-01 09:15:28
    Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-01 08:47, Olo pisze:

    > a można wiedzieć o co dokładnie ci chodzi?
    Mimo że RS6 to jest podobodne pudełko do A6/S6, to prawie nic nie
    podchodzi z "zwykłych" 6, a elementy zużywające się (zwłaszcza w takim
    aucie) mają ceny z kosmosu i brak jest tańszych odpowiedników, np
    amortyzatory, klocki hamulcowe (+tarcze, bo wymienia się komplet),
    wydech, aluminiowe elementy zawieszenia itd. A wstyd i głupota by w
    takim aucie robić drutologię i partyzantkę typu "sprężyne z żuka przytniemy"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2011-05-01 09:52:27
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-01 00:32, scob pisze:
    (ciach)
    > Seryjne s6 czy A8 -

    z A8 4.2 Diesel to nawet c63 jest co robić.

  • 13. Data: 2011-05-01 09:58:02
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-01 09:15, BartekK pisze:

> [...]
    > wydech, aluminiowe elementy zawieszenia itd. A wstyd i głupota by w
    > takim aucie robić drutologię i partyzantkę typu "sprężyne z żuka

    tak myślałem ... wnioskuję, że zwyczajnie nie stać Cię na utrzymanie
    takiego auta i tyle. Oczywistym faktem jest, że zawieszenie i hamulce w
    aucie z silnikiem grubo >400KM będą się diametralnie różnić od tego co
    siedzi w wozidełku o mocy średnio 120KM i nie ma w tym nic
    nadzwyczajnego. Wstawianie tanich zamienników do takiego auta to
    zbrodnia, a druciarstwo jest po prostu niedopuszczalne.
    Generalnie masz ciekawe myślenie, nie kupuje się auta jak nie stać Cię
    na jego utrzymanie. Tjuninguj sobie swojego Opla i na tym pozostań.

  • 14. Data: 2011-05-01 10:02:13
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-30 22:26, BartekK pisze:
    (ciach)
    Na wstępie zaznaczę, że nie mam nic do opla.
    Mam do marki duży sentyment i gdyby nadal
    robili Omege z RWD to nadal bym jeździł Omegą.
    Nawet X30XE 211 KM jest za słaby do tego
    auta. Za to omega była bardzo komfortowym autem.

    Miałem w życiu 4 omegi, 3 astry, 2 vectry i jedną
    Merive. Wole Opla od innych marek w tym segmencie.
    W 535d przy 250 nic się nie gotuje również, chociaż
    po czipie to ASB się prędzej czy później skończy.
    A tankować co 15 minut nie potrzeba. :D

    Vectre C 1.9cdti zdłubałem do 190 KM.
    Co do zawieszenia w tej Vectrze to fakt, że wyrywa
    kierownice z rąk przy przyśpieszaniu. Raz rozpędziłem
    to do licznikowego 245 i nigdy więcej tego nie zrobię.
    Jeśli OPC ma zupełnie inny zawias, to może i jest sens
    coś z tym robić.

  • 15. Data: 2011-05-01 10:21:16
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-01 10:02, megrims pisze:
    > Mam do marki duży sentyment i gdyby nadal
    > robili Omege z RWD to nadal bym jeździł Omegą.
    > Nawet X30XE 211 KM jest za słaby do tego
    > auta. Za to omega była bardzo komfortowym autem.
    Oj tak, duże wygodne, obecnie bardzo tanie... Szkoda że już minęło, a
    większość egzemplarzy podlega samoczynnej biodegradacji.

> [...]
    > to do licznikowego 245 i nigdy więcej tego nie zrobię.
    > Jeśli OPC ma zupełnie inny zawias, to może i jest sens
    Najwidoczniej ma inny, bo latanie ~250km/h (tyle ile ogranicznik
    pozwala, więcej nie jedzie, jak dochodzi do 250 to spalanie spada) po
    dość krętej autobanie, nawet mokrej, to żaden wyczyn i nic się ciekawego
    nie dzieje, auto prowadzi się stabilnie i normalnie, jak corsa przy 100
    ;), nawet hałas wewnątrz podobny.
    Oczywiście nie ma co tego porównywać tego auta i zawieszenia do latania
    200 po szutrowych drogach jakąś rajdówką, to zupełnie inny segment.
    Oczywiście również nie ma co próbować tego testować na większości
    polskich dróg, jak wiadomo - nawet ferrari z Zientarskim się do
    dziurawego asfaltu nie przykleja, na naszych drogach żadne zawieszenie
    nie pozwala na takie jazdy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2011-05-01 10:25:30
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-01 09:58, Olo pisze:

> [...]
    > takiego auta i tyle. Oczywistym faktem jest, że zawieszenie i hamulce w
    > aucie z silnikiem grubo >400KM będą się diametralnie różnić od tego co
    No ja wcale nie twierdzę że musi być wszytko takie same. Ale nie
    rozumiem też dlaczego komplet hamulców i tarcz na kilka tyś. km do RS6
    ma kosztować tyle co nowy Fiat Panda, skoro można też "bardziej
    wyczynowe" rzeczy robić w przyzwoitych cenach (taniej wychodzą elementy
    do choćby BMW, które też ma niemałe moce). Co innego wartość użytkowa a
    co innego polityka cenowa koncernu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2011-05-01 12:09:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BartekK

    > Zakup RS6 rozważałem, ale (...)

    Ale mowa o S6, a nie o RS6...

  • 18. Data: 2011-05-01 12:11:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Olo

> [...]
    > aucie z silnikiem grubo >400KM będą się diametralnie różnić od tego co
    > siedzi w wozidełku o mocy średnio 120KM i nie ma w tym nic

    Ale różnica w cenie jest "nadzwyczajna" i uzasadniona głównie tym, że
    klienci są skorzy tyle zapłacić, bo co mają zrobić...

  • 19. Data: 2011-05-01 12:18:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin megrims

    http://www.youtube.com/watch?v=qQQuw9MsSEI ;-)

  • 20. Data: 2011-05-01 12:49:09
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-05-01 10:25, BartekK wrote:

> [...]
    > wyczynowe" rzeczy robić w przyzwoitych cenach (taniej wychodzą elementy
    > do choćby BMW, które też ma niemałe moce). Co innego wartość użytkowa a

    mi się wydaje, że chodzi głównie o bezpieczeństwo , ale jak zwykle mogę
    się mylić. Polityka cenowa swoją drogą - albo się z nią zgadzasz i
    jeździsz autem, którego nie często uświadczysz na drodze , albo Pandą :)