  • 1. Data: 2011-04-30 17:30:36
    Temat: tuning 2.8 biturbo ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
    seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW

    Konstrukcja jest o tyle upierdliwa, że nie jest to 2x turbo, po 1 na 3
    cylindry, tylko dwie różne spręzarki, z zaworami otwierającymi przepływy
    między nimi zależnie od diabliwieczego itd.

    czy ktoś może miał (przyjemność?) w PL gdzieś taki silnik tuningować
    poza czip-resistor-tuning za 7gr sprzedany za 2000zł ? :)

    Wiele firm które wygooglowałem "coś oferuje", bo tdi kręcić każdy umie,
    ale realnie jak mowię że biturbo benzyna to jest "podjedz pan, zostaw
    auto na pare dni, pomyślimy, za 5-10kzł coś zrobimy, niczego nie
    gwarantujemy" a w praktyce skończy się zapewne na czymś typu
    http://allegro.pl/opel-vectra-2-8t-opc-stage1-bsr-30
    0hp-480nm-i1588524323.html
    (gotowy tuning zrobiony gdzieśtam, w postaci modu wgrywanego z
    pudełeczka przez odb do auta).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-04-30 19:09:08
    Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BartekK

    > Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
    > seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW

    Zastanowiłeś się dobrze nad (bez)sensem zwiększania mocy w tym aucie?
    Przecież to przy seryjnej w ogóle nie skręca... lepiej zrobić coś z
    zawieszeniem, chyba, że chodzi Ci o wyścigi od świateł do świateł...

> [...]
    0hp-480nm-
    i1588524323.html
    > (gotowy tuning zrobiony gdzieśtam, w postaci modu wgrywanego z

    Akurat programy BSR są bardzo dobre. Może nie wyciągnie się w ten sposób
    100% z silnika, ale przynajmniej działają i nic się nie popsuje, czego
    często nie można powiedzieć o efektach niby-strojenia mniej popularnych
    silników.

  • 3. Data: 2011-04-30 19:16:56
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:

    Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
    W Poznaniu polecam GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).

    A mnie tak ogólnie zastanawia:
    Vectra OPC
    http://www.einszweidrei.de/opel/opelvectraopc2006-2.
    htm
    6,7 s/100; 255PS; 233Nm; FWD

    E60 535d
    http://www.einszweidrei.de/bmw/535de602004-1.htm
    6,5 s/100; 272PS; 560Nm momentu; RWD

    Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.

    A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
    przy 280km/h. I przy oponie 275 na tyle ESP ZAWSZE
    mruga. W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
    z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużą mocą,
    to napęd na dwie osie.

  • 4. Data: 2011-04-30 22:26:07
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-30 19:16, megrims pisze:
    > Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
    > W Poznaniu polecam GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
    Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

    Dziwne te dane na tej stronie podane masz, choćby dlatego że nie
    zgadzają się z moją "kartą pojazdu" wydaną przy zakupie przez opel/gm
    (206kW vs 187,5kW, ale na tej stronie jest "2.7 V6 Turbo 2006" a ja mam
    "2.8 v6 biturbo 2008")
    206kW @ 1605kg @ ~60tyś zł ;)
    > E60 535d
    272PS = 200kW @ 1794kg @ >100tyś zł ?
    czyli matematycznie OPC powinno objeżdzać BMW, a w tej samej cenie dwa
    OPC objadą dwa razy ;) A w praktyce może być zupełnie inaczej bo nie ma
    tu czego w ogóle porównywać.

    > Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.
    Pomimo cyferek i matematyki twierdzącej pozornie inaczej, to zgadzam
    się, a zwłaszcza przy mniejszych prędkościach, z okazji dobrej skrzyni i
    RWD. Przy dużych (>200km/h) bardziej aerodynamika, opory toczenia i moc
    ma znaczenie niż miejsce napędu, a to ciężko z cyfr i internetu wróżyć.
    Ale nie po to chcę robić tuning, by prześcigać o 1s twoje 535d (o którym
    sam długo marzyłem, ale cena i odrestaurowane przystanki mnie
    zniechęciły), tylko po to by mi się lepiej jeździło. Choćby dlatego, że
    praktycznie zawsze po tuningu turbo oprócz zwiększenia osiągów - przy
    zachowaniu takiego samego w miarę spokojnego jeżdżenia spada spalanie.

    > A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
    > przy 280km/h.
    OPC przy 250km/h przez pół godziny bez przerwy - nic nie gotuje, jedzie
    i nie protestuje. Tylko że tankować chce po 35 minutach ;)

    > W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
    > z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużą mocą,
    > to napęd na dwie osie.
    Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
    b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
    niewygodne w codziennym użytkowaniu.

    Obecnie jest 280KM i kierownicy nie wyrywa. Jakby było 300 czy 350 to by
    nie było % dużo więcej, 50KM więcej kierownicy nie urwie.
    Jest szpera, są opony 245 lub 255 19" i problemy z przyczepnością są
    tylko przy małych prędkościach. Wbrew pozorom (i w porównaniu z vectrą C
    1.9cdti) to skręca. Nie wiem co innego zrobili w zawieszeniu, ale to OPC
    skręca jak tramwaj w porównaniu do pontonowej nie-sterownej vectry
    "klasik" typu 1.9cdti@150KM

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-04-30 22:37:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BartekK

    > Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

    Zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w przypadku tego auta... Osobiście
    wolałbym program BSR. ;)

    > Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
    > b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
    > niewygodne w codziennym użytkowaniu.

    Oczywiście odpowiedź to audi z quattro... A jakie konkretnie, to już
    kwestia gustu i zasobności portfela. ;)

  • 6. Data: 2011-04-30 23:23:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:
    > Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
    > seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW

    Pogadaj z tym człowiekiem:

    http://www.coobcio.pl/?page_id=26
    łeb ma nie od parady powinien coś doradzić.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-05-01 00:32:57
    Od: scob <1...@3...pl>

    W dniu 2011-04-30 22:37, to pisze:
> [...]
    > wolałbym program BSR. ;)

    > Oczywiście odpowiedź to audi z quattro... A jakie konkretnie, to już

    Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i
    tak będzie zapierdalało lepiej od opla..

    Ale kolega ma pOpla, i chce zaszpanować, że ma na tyle sympatyczną ratę
    lizingu, że mu jeszcze na tjunink zostało (co tłumaczy, czemu wiąże się
    z onym oplem na wieeele lat :) )
    Doradźcie człowiekowi... A kiedyś gość wsiądzie do czteronapędówki,
    zobaczy, co znaczy skręcać z wciśniętym gazem i napisze "łojezu, czemu
    mi tego wcześniej nie pokazano?"

  • 8. Data: 2011-05-01 01:12:40
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-01 00:32, scob pisze:
    > Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i
    > tak będzie zapierdalało lepiej od opla..
    Zakup RS6 rozważałem, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny
    każdego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki.
    Seryjne A8 jest wielką ciężką limuzyną, może chcesz je porównywać do
    Imprezy czy innego auta sportowego?

    > Ale kolega ma pOpla, i chce zaszpanować, że ma na tyle sympatyczną ratę
    > lizingu, że mu jeszcze na tjunink zostało (co tłumaczy, czemu wiąże się
    > z onym oplem na wieeele lat :) )
    Nie mam leasingu, mylisz się. Auta kupuję za gotówkę, ale co to zmienia?

    > Doradźcie człowiekowi... A kiedyś gość wsiądzie do czteronapędówki,
    > zobaczy, co znaczy skręcać z wciśniętym gazem i napisze "łojezu, czemu
    > mi tego wcześniej nie pokazano?"
    Nie wiem na jakiej podstawie tak oceniasz, RWD, 4x4, AWD już posiadałem,
    włącznie z starą imprezą STi, więc wiem jak to jeździ. Wiem też Teraz
    posiadam (między innymi) Vectrę OPC i myślę co by tu jej zrobić. Zadałem
    chyba proste pytanie, myślałem raczej o odpowiedziach typu "byłem tu a
    tu, i takie są efekty, jestem zadowolony" lub "nie rób tego tam, bo mi
    zle zrobili"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2011-05-01 05:17:35
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pogadaj z tym człowiekiem:
    >
    > http://www.coobcio.pl/?page_id=26
    > łeb ma nie od parady powinien coś doradzić.

    Potwierdzam. Wprawdzie jego specjalizacja to Nissan, ale jestem przekonany,
    że pomoże również w przypadku Opla. Swoją drogą wycisnąć z nissanowskiego
    1.6 ca. 170KM (bez turbo) to IMO nie lada wyczyn :)

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 10. Data: 2011-05-01 08:47:30
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-01 01:12, BartekK pisze:
    > Zakup RS6 rozważałem, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny
    > każdego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki.

    a można wiedzieć o co dokładnie ci chodzi?