-
1. Data: 2011-04-30 17:30:36
Temat: tuning 2.8 biturbo ?
Od: BartekK <s...@N...org>
Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW
Konstrukcja jest o tyle upierdliwa, że nie jest to 2x turbo, po 1 na 3
cylindry, tylko dwie różne spręzarki, z zaworami otwierającymi przepływy
między nimi zależnie od diabliwieczego itd.
czy ktoś może miał (przyjemność?) w PL gdzieś taki silnik tuningować
poza czip-resistor-tuning za 7gr sprzedany za 2000zł ? :)
Wiele firm które wygooglowałem "coś oferuje", bo tdi kręcić każdy umie,
ale realnie jak mowię że biturbo benzyna to jest "podjedz pan, zostaw
auto na pare dni, pomyślimy, za 5-10kzł coś zrobimy, niczego nie
gwarantujemy" a w praktyce skończy się zapewne na czymś typu
http://allegro.pl/opel-vectra-2-8t-opc-stage1-bsr-30
0hp-480nm-i1588524323.html
(gotowy tuning zrobiony gdzieśtam, w postaci modu wgrywanego z
pudełeczka przez odb do auta).
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
2. Data: 2011-04-30 19:09:08
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Od: to <t...@a...xyz>
begin BartekK
> Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
> seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW
Zastanowiłeś się dobrze nad (bez)sensem zwiększania mocy w tym aucie?
Przecież to przy seryjnej w ogóle nie skręca... lepiej zrobić coś z
zawieszeniem, chyba, że chodzi Ci o wyścigi od świateł do świateł...
> Wiele firm które wygooglowałem "coś oferuje", bo tdi kręcić każdy umie,
> ale realnie jak mowię że biturbo benzyna to jest "podjedz pan, zostaw
> auto na pare dni, pomyślimy, za 5-10kzł coś zrobimy, niczego nie
> gwarantujemy" a w praktyce skończy się zapewne na czymś typu
> http://allegro.pl/opel-vectra-2-8t-opc-stage1-bsr-30
0hp-480nm-
i1588524323.html
> (gotowy tuning zrobiony gdzieśtam, w postaci modu wgrywanego z
> pudełeczka przez odb do auta).
Akurat programy BSR są bardzo dobre. Może nie wyciągnie się w ten sposób
100% z silnika, ale przynajmniej działają i nic się nie popsuje, czego
często nie można powiedzieć o efektach niby-strojenia mniej popularnych
silników.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
3. Data: 2011-04-30 19:16:56
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:
Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
W Poznaniu polecam GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
A mnie tak ogólnie zastanawia:
Vectra OPC
http://www.einszweidrei.de/opel/opelvectraopc2006-2.
htm
6,7 s/100; 255PS; 233Nm; FWD
E60 535d
http://www.einszweidrei.de/bmw/535de602004-1.htm
6,5 s/100; 272PS; 560Nm momentu; RWD
Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.
A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
przy 280km/h. I przy oponie 275 na tyle ESP ZAWSZE
mruga. W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużą mocą,
to napęd na dwie osie.
-
4. Data: 2011-04-30 22:26:07
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2011-04-30 19:16, megrims pisze:
> Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
> W Poznaniu polecam GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie
Dziwne te dane na tej stronie podane masz, choćby dlatego że nie
zgadzają się z moją "kartą pojazdu" wydaną przy zakupie przez opel/gm
(206kW vs 187,5kW, ale na tej stronie jest "2.7 V6 Turbo 2006" a ja mam
"2.8 v6 biturbo 2008")
> A mnie tak ogólnie zastanawia:
> Vectra OPC
206kW @ 1605kg @ ~60tyś zł ;)
> E60 535d
272PS = 200kW @ 1794kg @ >100tyś zł ?
czyli matematycznie OPC powinno objeżdzać BMW, a w tej samej cenie dwa
OPC objadą dwa razy ;) A w praktyce może być zupełnie inaczej bo nie ma
tu czego w ogóle porównywać.
> Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.
Pomimo cyferek i matematyki twierdzącej pozornie inaczej, to zgadzam
się, a zwłaszcza przy mniejszych prędkościach, z okazji dobrej skrzyni i
RWD. Przy dużych (>200km/h) bardziej aerodynamika, opory toczenia i moc
ma znaczenie niż miejsce napędu, a to ciężko z cyfr i internetu wróżyć.
Ale nie po to chcę robić tuning, by prześcigać o 1s twoje 535d (o którym
sam długo marzyłem, ale cena i odrestaurowane przystanki mnie
zniechęciły), tylko po to by mi się lepiej jeździło. Choćby dlatego, że
praktycznie zawsze po tuningu turbo oprócz zwiększenia osiągów - przy
zachowaniu takiego samego w miarę spokojnego jeżdżenia spada spalanie.
> A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
> przy 280km/h.
OPC przy 250km/h przez pół godziny bez przerwy - nic nie gotuje, jedzie
i nie protestuje. Tylko że tankować chce po 35 minutach ;)
> W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
> z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużą mocą,
> to napęd na dwie osie.
Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
niewygodne w codziennym użytkowaniu.
Obecnie jest 280KM i kierownicy nie wyrywa. Jakby było 300 czy 350 to by
nie było % dużo więcej, 50KM więcej kierownicy nie urwie.
Jest szpera, są opony 245 lub 255 19" i problemy z przyczepnością są
tylko przy małych prędkościach. Wbrew pozorom (i w porównaniu z vectrą C
1.9cdti) to skręca. Nie wiem co innego zrobili w zawieszeniu, ale to OPC
skręca jak tramwaj w porównaniu do pontonowej nie-sterownej vectry
"klasik" typu 1.9cdti@150KM
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
5. Data: 2011-04-30 22:37:15
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Od: to <t...@a...xyz>
begin BartekK
>> Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie. W Poznaniu polecam
>> GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
> Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie
Zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w przypadku tego auta... Osobiście
wolałbym program BSR. ;)
> Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
> b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
> niewygodne w codziennym użytkowaniu.
Oczywiście odpowiedź to audi z quattro... A jakie konkretnie, to już
kwestia gustu i zasobności portfela. ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
6. Data: 2011-04-30 23:23:04
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:
> Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
> seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW
Pogadaj z tym człowiekiem:
http://www.coobcio.pl/?page_id=26
łeb ma nie od parady powinien coś doradzić.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
7. Data: 2011-05-01 00:32:57
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Od: scob <1...@3...pl>
W dniu 2011-04-30 22:37, to pisze:
> begin BartekK
>
>>> Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie. W Poznaniu polecam
>>> GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
>> Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie
>
> Zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w przypadku tego auta... Osobiście
> wolałbym program BSR. ;)
>
>> Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
>> b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
>> niewygodne w codziennym użytkowaniu.
>
> Oczywiście odpowiedź to audi z quattro... A jakie konkretnie, to już
> kwestia gustu i zasobności portfela. ;)
>
Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i
tak będzie zapierdalało lepiej od opla..
Ale kolega ma pOpla, i chce zaszpanować, że ma na tyle sympatyczną ratę
lizingu, że mu jeszcze na tjunink zostało (co tłumaczy, czemu wiąże się
z onym oplem na wieeele lat :) )
Doradźcie człowiekowi... A kiedyś gość wsiądzie do czteronapędówki,
zobaczy, co znaczy skręcać z wciśniętym gazem i napisze "łojezu, czemu
mi tego wcześniej nie pokazano?"
-
8. Data: 2011-05-01 01:12:40
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2011-05-01 00:32, scob pisze:
> Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i
> tak będzie zapierdalało lepiej od opla..
Zakup RS6 rozważałem, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny
każdego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki.
Seryjne A8 jest wielką ciężką limuzyną, może chcesz je porównywać do
Imprezy czy innego auta sportowego?
> Ale kolega ma pOpla, i chce zaszpanować, że ma na tyle sympatyczną ratę
> lizingu, że mu jeszcze na tjunink zostało (co tłumaczy, czemu wiąże się
> z onym oplem na wieeele lat :) )
Nie mam leasingu, mylisz się. Auta kupuję za gotówkę, ale co to zmienia?
> Doradźcie człowiekowi... A kiedyś gość wsiądzie do czteronapędówki,
> zobaczy, co znaczy skręcać z wciśniętym gazem i napisze "łojezu, czemu
> mi tego wcześniej nie pokazano?"
Nie wiem na jakiej podstawie tak oceniasz, RWD, 4x4, AWD już posiadałem,
włącznie z starą imprezą STi, więc wiem jak to jeździ. Wiem też Teraz
posiadam (między innymi) Vectrę OPC i myślę co by tu jej zrobić. Zadałem
chyba proste pytanie, myślałem raczej o odpowiedziach typu "byłem tu a
tu, i takie są efekty, jestem zadowolony" lub "nie rób tego tam, bo mi
zle zrobili"
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
9. Data: 2011-05-01 05:17:35
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:iphujs$6dp$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:
>> Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
>> seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW
>
>
> Pogadaj z tym człowiekiem:
>
> http://www.coobcio.pl/?page_id=26
> łeb ma nie od parady powinien coś doradzić.
Potwierdzam. Wprawdzie jego specjalizacja to Nissan, ale jestem przekonany,
że pomoże również w przypadku Opla. Swoją drogą wycisnąć z nissanowskiego
1.6 ca. 170KM (bez turbo) to IMO nie lada wyczyn :)
--
### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###
### staszek <tumabyćmałpa> sosenko <tumabyćkropka> pl | GG:3134157 ###
-
10. Data: 2011-05-01 08:47:30
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-05-01 01:12, BartekK pisze:
> Zakup RS6 rozważałem, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny
> każdego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki.
a można wiedzieć o co dokładnie ci chodzi?