  • Data: 2015-11-09 20:14:31
    Temat: Re: troluje was a wy sie dajecie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.11.2015 20:04, Liwiusz wrote:

    > W końcu jakiś rozsądny głos. Oczywiście przyjmujesz do wiadomości, że
    > bilans nie musi się wyzerować.

    Oczywiście - nawet byłoby to podejrzane żeby z nieskończonej ilości
    możliwości akurat się wyzerowało. Nawet nie ma jak tego sprawdzić, bo
    "środowisko" pomiaru zakłócają strefy zgniotu, kurtyny powietrzne, i
    różne trzyliterowe skróty oraz lepsze drogi. Jednak ilość samochodów
    systematycznie rośnie, liczba ofiar maleje, więc wychodzi na to, że
    bezpieczeństwo walnie się poprawia. Nierozsądnym byłoby więc twierdzić,
    że te wszystkie systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego
    bezpieczeństwo obniżają (choć _teoretycznie_ jest to możliwe). Na
    szczęście pan Ockham wynalazł dobre narzędzie, które w tym momencie
    należy zastosować. Reasumując pan Ockham mówi, że środki bezpieczeństwa
    stosowane w motoryzacji bezpieczeństwo podnoszą, nawet mimo zjawiska
    kompensacji ryzyka. I ja mu wierzę. A że nie widzę powodu, dlaczego
    strefy zgniotu, poduszki i różne trzyliterowe skróty traktować inaczej
    niż pasy, to jego twierdzenie ekstrapoluje na pasy. Jak masz jakiś
    rozsądny kontrargument, poparty statystyką, to chętnie wysłucham, bo
    lubie się uczyć zaskakujących rzeczy;)

    > A mając na szali wolność vs szybkie przemieszczanie się (i tak fałszywa
    > alternatywa, bo wolność nie wyklucza szybkości) wybieram wolność.

    Twój wybór. Wybranie wolności oznacza często różne konsekwencję, jak
    choćby konieczność uszczuplenia portfela. BTW - jeżdzisz wyraźnie
    wolniej bez pasów?

    Shrek.