eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKampania zapnij pasy › Re: Kampania zapnij pasy
  • Data: 2015-11-10 01:07:07
    Temat: Re: Kampania zapnij pasy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 9 Nov 2015 10:11:09 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

    > On 2015-11-08 21:40, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Bo zrealizować to by się dało - katapultowane fotele (a raczej całe rzędy).
    >> Tylko ciężkie, niewygodne i raczej mało skuteczne.
    >
    > Po za tym takie skomplikowanie konstrukcji (czy tez wlasciwie radykalna
    > zmiana w postaci nowego podejscia do projektowania kadluba) w skali
    > takiej ilosci maszyn i wykonywanych przez nich lotow, zapewne sama z
    > siebie niejednokrotnie stalaby sie przeslanka do wystapienia katastrofy
    > (np. ze wzgledu na mozliwa wade konstrukcyjna kadluba, jego nadmierne
    > obciazenie czy wrecz samoczynne zadzialanie systemu ratunkowego badz
    > ludzki blad).

    Do tego nawet zwykła psychologia.
    System raczej nie ma szans żeby być absolutnie niezawodnym - przy próbie
    wykataputlowania indywidualnie (czy tam nawet po kilku) kilkuset pasażerów,
    jakaś część nie przeżyje.
    Bo umrze na zawał, bo zaplącze się w coś, bo wpadnie do wody czy pod
    samochód.

    Część wypadków gdzie dziś udaje się uniknąć ofiar (np. US Ariways 1549, czy
    LOT 016) w sytuacji gdyby mieć na pokładzie katapultę gdzie przeżyło by 90%
    osób już miałby ujemny bilans.

    > Poza tym koszty eksploatacji ze wzgledu na zwiekszona mase i zmniejszona
    > ilosc miejsc dla pasazerow (bo ciezko zeby sie tak nie stalo)
    > wywindowalyby ponownie ceny transportu lotniczego, co jest w niczyim
    > interesie.

    No to w czasach wszechpanującej nam UE to nie jest akurat żaden problem.
    Ktoś wymyśli, ktoś da w łapę komu trzeba i nagle prawo nakaże stosowanie i
    nie pogadasz.

    > Ilosc wypadkow lotniczych w skali calego ruchu jest na tyle marginalna
    > ze taka zmiana nie jest zwyczajnie mozliwa do przeforsowania. Zreszta
    > tak jak sam napisales, wiekszosc zdarzen i tak odbywa sie w realiach
    > gdzie taki system nie bedzie mial okazji zadzialac. Spojrzmy na
    > ostatnie glosne zdarzenia - prawdopodobnie bomba, rakieta, samobojcze
    > ladowanie w alpach, wyciecie napedu tuz po starcie (Tajwan), rozbicie
    > przy ladowaniu (San Francisco). Zdarzenia wystepujace na wysokosci
    > przelotowej z powodu bledu ludzkiego czy awarii to raczej mniejszosc.

    No jeszcze można rozważyć fotele wyrzucane rakietowo (jak w samolotach
    wojskowych) gdzie można się katapultować nawet z zerowej wysokości.
    Tylko weź tu opanuj 400 latających foteli.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: