-
Data: 2015-11-10 01:07:07
Temat: Re: Kampania zapnij pasy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 9 Nov 2015 10:11:09 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
> On 2015-11-08 21:40, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Bo zrealizować to by się dało - katapultowane fotele (a raczej całe rzędy).
>> Tylko ciężkie, niewygodne i raczej mało skuteczne.
>
> Po za tym takie skomplikowanie konstrukcji (czy tez wlasciwie radykalna
> zmiana w postaci nowego podejscia do projektowania kadluba) w skali
> takiej ilosci maszyn i wykonywanych przez nich lotow, zapewne sama z
> siebie niejednokrotnie stalaby sie przeslanka do wystapienia katastrofy
> (np. ze wzgledu na mozliwa wade konstrukcyjna kadluba, jego nadmierne
> obciazenie czy wrecz samoczynne zadzialanie systemu ratunkowego badz
> ludzki blad).
Do tego nawet zwykła psychologia.
System raczej nie ma szans żeby być absolutnie niezawodnym - przy próbie
wykataputlowania indywidualnie (czy tam nawet po kilku) kilkuset pasażerów,
jakaś część nie przeżyje.
Bo umrze na zawał, bo zaplącze się w coś, bo wpadnie do wody czy pod
samochód.
Część wypadków gdzie dziś udaje się uniknąć ofiar (np. US Ariways 1549, czy
LOT 016) w sytuacji gdyby mieć na pokładzie katapultę gdzie przeżyło by 90%
osób już miałby ujemny bilans.
> Poza tym koszty eksploatacji ze wzgledu na zwiekszona mase i zmniejszona
> ilosc miejsc dla pasazerow (bo ciezko zeby sie tak nie stalo)
> wywindowalyby ponownie ceny transportu lotniczego, co jest w niczyim
> interesie.
No to w czasach wszechpanującej nam UE to nie jest akurat żaden problem.
Ktoś wymyśli, ktoś da w łapę komu trzeba i nagle prawo nakaże stosowanie i
nie pogadasz.
> Ilosc wypadkow lotniczych w skali calego ruchu jest na tyle marginalna
> ze taka zmiana nie jest zwyczajnie mozliwa do przeforsowania. Zreszta
> tak jak sam napisales, wiekszosc zdarzen i tak odbywa sie w realiach
> gdzie taki system nie bedzie mial okazji zadzialac. Spojrzmy na
> ostatnie glosne zdarzenia - prawdopodobnie bomba, rakieta, samobojcze
> ladowanie w alpach, wyciecie napedu tuz po starcie (Tajwan), rozbicie
> przy ladowaniu (San Francisco). Zdarzenia wystepujace na wysokosci
> przelotowej z powodu bledu ludzkiego czy awarii to raczej mniejszosc.
No jeszcze można rozważyć fotele wyrzucane rakietowo (jak w samolotach
wojskowych) gdzie można się katapultować nawet z zerowej wysokości.
Tylko weź tu opanuj 400 latających foteli.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.15 01:11 Tomasz Pyra
- 10.11.15 07:00 Shrek
- 10.11.15 07:40 Liwiusz
- 10.11.15 08:28 Shrek
- 10.11.15 08:48 sirapacz
- 10.11.15 09:47 RoMan Mandziejewicz
- 10.11.15 11:14 elmer radi radisson
- 10.11.15 12:32 elmer radi radisson
- 10.11.15 13:38 J.F.
- 10.11.15 15:12 elmer radi radisson
- 10.11.15 15:18 masti
- 10.11.15 15:34 J.F.
- 10.11.15 15:35 masti
- 10.11.15 15:51 J.F.
- 10.11.15 15:56 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-01-28 Poznań => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-28 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-27 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 nr KW to jednak dana osobowa
- 2025-01-27 Lokalizacja telefonu
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=