-
Data: 2015-11-10 01:07:07
Temat: Re: Kampania zapnij pasy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 9 Nov 2015 10:11:09 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
> On 2015-11-08 21:40, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Bo zrealizować to by się dało - katapultowane fotele (a raczej całe rzędy).
>> Tylko ciężkie, niewygodne i raczej mało skuteczne.
>
> Po za tym takie skomplikowanie konstrukcji (czy tez wlasciwie radykalna
> zmiana w postaci nowego podejscia do projektowania kadluba) w skali
> takiej ilosci maszyn i wykonywanych przez nich lotow, zapewne sama z
> siebie niejednokrotnie stalaby sie przeslanka do wystapienia katastrofy
> (np. ze wzgledu na mozliwa wade konstrukcyjna kadluba, jego nadmierne
> obciazenie czy wrecz samoczynne zadzialanie systemu ratunkowego badz
> ludzki blad).
Do tego nawet zwykła psychologia.
System raczej nie ma szans żeby być absolutnie niezawodnym - przy próbie
wykataputlowania indywidualnie (czy tam nawet po kilku) kilkuset pasażerów,
jakaś część nie przeżyje.
Bo umrze na zawał, bo zaplącze się w coś, bo wpadnie do wody czy pod
samochód.
Część wypadków gdzie dziś udaje się uniknąć ofiar (np. US Ariways 1549, czy
LOT 016) w sytuacji gdyby mieć na pokładzie katapultę gdzie przeżyło by 90%
osób już miałby ujemny bilans.
> Poza tym koszty eksploatacji ze wzgledu na zwiekszona mase i zmniejszona
> ilosc miejsc dla pasazerow (bo ciezko zeby sie tak nie stalo)
> wywindowalyby ponownie ceny transportu lotniczego, co jest w niczyim
> interesie.
No to w czasach wszechpanującej nam UE to nie jest akurat żaden problem.
Ktoś wymyśli, ktoś da w łapę komu trzeba i nagle prawo nakaże stosowanie i
nie pogadasz.
> Ilosc wypadkow lotniczych w skali calego ruchu jest na tyle marginalna
> ze taka zmiana nie jest zwyczajnie mozliwa do przeforsowania. Zreszta
> tak jak sam napisales, wiekszosc zdarzen i tak odbywa sie w realiach
> gdzie taki system nie bedzie mial okazji zadzialac. Spojrzmy na
> ostatnie glosne zdarzenia - prawdopodobnie bomba, rakieta, samobojcze
> ladowanie w alpach, wyciecie napedu tuz po starcie (Tajwan), rozbicie
> przy ladowaniu (San Francisco). Zdarzenia wystepujace na wysokosci
> przelotowej z powodu bledu ludzkiego czy awarii to raczej mniejszosc.
No jeszcze można rozważyć fotele wyrzucane rakietowo (jak w samolotach
wojskowych) gdzie można się katapultować nawet z zerowej wysokości.
Tylko weź tu opanuj 400 latających foteli.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.15 01:11 Tomasz Pyra
- 10.11.15 07:00 Shrek
- 10.11.15 07:40 Liwiusz
- 10.11.15 08:28 Shrek
- 10.11.15 08:48 sirapacz
- 10.11.15 09:47 RoMan Mandziejewicz
- 10.11.15 11:14 elmer radi radisson
- 10.11.15 12:32 elmer radi radisson
- 10.11.15 13:38 J.F.
- 10.11.15 15:12 elmer radi radisson
- 10.11.15 15:18 masti
- 10.11.15 15:34 J.F.
- 10.11.15 15:35 masti
- 10.11.15 15:51 J.F.
- 10.11.15 15:56 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=