-
Data: 2015-11-10 00:33:34
Temat: Re: Kampania zapnij pasy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 9 Nov 2015 15:15:58 -0000 (UTC), masti napisał(a):
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> Dnia Sun, 8 Nov 2015 23:12:49 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
>>
>>> On 2015-11-08 22:48, Czesław Wiśniak wrote:
>>>>> aby nie mozna było odrzucić skrzydeł w ten sam sposób w atmosferze, no
>>>>> może poza faktem że odstrzał musi rowniez solidniej skrzydlo odepchnąć
>>>>> aby nie pocharatało lakieru kadluba przy takim tarciu atmosfery.
>>>> Jakoś sobie tego nie wyobrażam w zastosowaniu komercyjnym z wiadomych
>>>> przyczyn. W porównaniu do kapsuły to całkowita mrzonka :)
>>>
>>> a) kapsuła bedzie cieżka bo musi być hermetyczna i mieć zapasy tlenu
>>
>> To chyba nie jest konieczne.
>> Na czas tego spadania każdy ma wystarczające zapasy własnego tlenu.
>> A dzięki niskiej gęstości powietrza duża prędkość względem powietrza też
>> nie powinna zrobić niczego złego.
>
> zdecydowanie jest konieczne. dekompresja na dużej wysokości jest
> szkodliwa
Nikt nie mówi że jest prozdrowotna, ale nie wydaje się to jakiś wielki
problem dla organizmu, zwłaszcza że w samolocie ciśnienie jest nieco niższe
niż na ziemi.
Te maski tlenowe które wypadną z sufitu, które mają również piloci są
właśnie na okoliczność dekompresji po to żeby się dało ją przetrwać.
Wbrew obiegowej opinii człowiek nie wybucha, ani krew sie nie gotuje.
Chociaż pewnie oddechu lepiej nie wstrzymywać.
Na dłuższą metę żeby funkcjonować trzeba oddychać czystym tlenem żeby
zapewnić jakieś ciśnienie cząsteczkowe tlenu.
A ofiary katastrof lotniczych, również tych polegających na fragmentacji
samolotu w dużej ilości umierają od uderzenia o ziemię. Ale pani Vesna
Vulovic np. przeżyła.
Natomiast tak czy owak próba zapewnienia pasażerom masowych lotów drogi
bezpiecznej ewakuacji na spadochronach to praktycznie mrzonka.
Pomijając już koszta takiego systemu (powodowane przez objętość, ciężar i
konieczność zupełnie innej konstrukcji samolotów), pozostają pytania kto i
kiedy miałby taki system uruchamiać, jakie straty wśrod pasażerów byłyby
akceptowalne, czy czekać z uruchomieniem aż wszyscy wrócą z toalet (a może
sedesy katapultować na własnych spadochronach?), czy wszyscy cały lot będą
przypięci min. czteropunktowym pasem do fotela i czy będzie z tego więcej
pożytku czy problemów?
I czy tych ofiar których dałoby się dzięki czemuś takiemu uniknąć to jest w
ogóle dużo w porównaniu z ogółem?
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.15 00:59 Tomasz Pyra
- 10.11.15 01:07 Tomasz Pyra
- 10.11.15 01:11 Tomasz Pyra
- 10.11.15 07:00 Shrek
- 10.11.15 07:40 Liwiusz
- 10.11.15 08:28 Shrek
- 10.11.15 08:48 sirapacz
- 10.11.15 09:47 RoMan Mandziejewicz
- 10.11.15 11:14 elmer radi radisson
- 10.11.15 12:32 elmer radi radisson
- 10.11.15 13:38 J.F.
- 10.11.15 15:12 elmer radi radisson
- 10.11.15 15:18 masti
- 10.11.15 15:34 J.F.
- 10.11.15 15:35 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=