eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKampania zapnij pasyRe: Kampania zapnij pasy
  • Data: 2015-11-10 00:33:34
    Temat: Re: Kampania zapnij pasy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 9 Nov 2015 15:15:58 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Dnia Sun, 8 Nov 2015 23:12:49 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    >>
    >>> On 2015-11-08 22:48, Czesław Wiśniak wrote:
    >>>>> aby nie mozna było odrzucić skrzydeł w ten sam sposób w atmosferze, no
    >>>>> może poza faktem że odstrzał musi rowniez solidniej skrzydlo odepchnąć
    >>>>> aby nie pocharatało lakieru kadluba przy takim tarciu atmosfery.
    >>>> Jakoś sobie tego nie wyobrażam w zastosowaniu komercyjnym z wiadomych
    >>>> przyczyn. W porównaniu do kapsuły to całkowita mrzonka :)
    >>>
    >>> a) kapsuła bedzie cieżka bo musi być hermetyczna i mieć zapasy tlenu
    >>
    >> To chyba nie jest konieczne.
    >> Na czas tego spadania każdy ma wystarczające zapasy własnego tlenu.
    >> A dzięki niskiej gęstości powietrza duża prędkość względem powietrza też
    >> nie powinna zrobić niczego złego.
    >
    > zdecydowanie jest konieczne. dekompresja na dużej wysokości jest
    > szkodliwa

    Nikt nie mówi że jest prozdrowotna, ale nie wydaje się to jakiś wielki
    problem dla organizmu, zwłaszcza że w samolocie ciśnienie jest nieco niższe
    niż na ziemi.
    Te maski tlenowe które wypadną z sufitu, które mają również piloci są
    właśnie na okoliczność dekompresji po to żeby się dało ją przetrwać.
    Wbrew obiegowej opinii człowiek nie wybucha, ani krew sie nie gotuje.
    Chociaż pewnie oddechu lepiej nie wstrzymywać.
    Na dłuższą metę żeby funkcjonować trzeba oddychać czystym tlenem żeby
    zapewnić jakieś ciśnienie cząsteczkowe tlenu.

    A ofiary katastrof lotniczych, również tych polegających na fragmentacji
    samolotu w dużej ilości umierają od uderzenia o ziemię. Ale pani Vesna
    Vulovic np. przeżyła.

    Natomiast tak czy owak próba zapewnienia pasażerom masowych lotów drogi
    bezpiecznej ewakuacji na spadochronach to praktycznie mrzonka.
    Pomijając już koszta takiego systemu (powodowane przez objętość, ciężar i
    konieczność zupełnie innej konstrukcji samolotów), pozostają pytania kto i
    kiedy miałby taki system uruchamiać, jakie straty wśrod pasażerów byłyby
    akceptowalne, czy czekać z uruchomieniem aż wszyscy wrócą z toalet (a może
    sedesy katapultować na własnych spadochronach?), czy wszyscy cały lot będą
    przypięci min. czteropunktowym pasem do fotela i czy będzie z tego więcej
    pożytku czy problemów?
    I czy tych ofiar których dałoby się dzięki czemuś takiemu uniknąć to jest w
    ogóle dużo w porównaniu z ogółem?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: