eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radaryRe: to ocali zycie a nie radary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
    Date: Tue, 15 Mar 2011 18:48:42 +0100
    Organization: -
    Lines: 47
    Message-ID: <p...@4...com>
    References: <4d7a80ec$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ilildp$u22$1@news.onet.pl>
    <4d7d294c$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fzsm3yq9deb2$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d7d3670$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <illok6$hkf$1@news.onet.pl> <s...@t...dom.local>
    <ilm14u$m6m$1@news.onet.pl> <s...@t...dom.local>
    <ilo3i0$tne$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1300211332 19516 82.143.187.50 (15 Mar 2011 17:48:52 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Mar 2011 17:48:52 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356868
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 15 Mar 2011 17:19:05 +0100, Alexy wrote:
    >> - pęd jest wektorem,
    >Tylko jak to wytłumaczyć oponentom, którzy nie rozróżniają zderzenia
    >sprężystego, w którym po zderzeniu jest zachowana cała energia kinetyczna, a
    >suma pędów jest taka sama jak przed zderzeniem od zderzenia niesprężystego,
    >w którym energia kinetyczna zamienia się w ciepło, a wektory pędów wzajemnie
    >się odejmują?

    Nie, Alexy, przy niesprezystym rowniez "suma pędów (po) jest taka sama
    jak przed zderzeniem". Co sie czasem sprowadza do odejmowania.

    Dodatkowo mozemy tu pojazd w zasadzie pominac - znow chodzi o to ze
    pojazd np uderza w drzewo, a kierowca leci dalej.
    Jesli zderzak mialby cos poprawic to musialby na ten lot kierowcy
    wplynac.

    >Próbuję też wytłumaczyć, że Łągiewka budując swój zderzak próbuje osiągnąć
    >idealne zderzenie niesprężyste o idealnie liniowej charakterystyce sił
    >hamujących, niezaleznej od prędkości pojazdów.

    Niestety - wcale sie nie staral.
    Naprodukowales sie, a te liczby nie maja uzasadnienia w konstrukcji.

    >Ludzie sobie nawet nie zdają sprawy, że strefy zgniotu są projektowane dla
    >określonej, maksymalnej prędkości zależnej od klasy samochodu i jest to
    >prędkość 45-65 km/h. Powyżej tej prędkości cała strefa zgniotu ulega
    >zniszczeniu i po zgnieceniu stref zgniotu pozstaje jeszcze bardzo duża ilość

    Mozesz niestety miec racje - 5 gwaizdek zobowiazuje.
    Ale czy nie podniesli ostatnio predkosci w tescie ?

    >Łągiewka budując swój zderzak chce osiągnąć mechanizm, który niezaleznie od
    >prędkości zderzenia zachowa charakter zderzenia niesprężystego.

    Znow wymyslasz cos czego tam nie ma.
    A zderzenia samochodow zdecydowanie maja charakter niesprezysty -
    blacha pozostaje pogieta po zderzeniu.

    >Stąd się
    >właśnie biorą te ogromne różnice przeciążeń pomiędzy zderzakiem Łągiewki, a
    >obecnie stosowanymi strefami zgniotu.

    tylko ze jakos tylko jedne badania to stwierdzily, i to tak ze im
    kompletnie wierzyc nie mozna :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: