eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikatest gimnazjalny 2010Re: test gimnazjalny 2010
  • Data: 2010-04-30 14:33:23
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > No tu już chyba wpadasz w jakąś paranoję.
    > Oczywiste jest, że lodówka z uwagi na sprawność mniejszą od 100%
    > spowoduje wzrost temp. pomieszczenia. Nie wiem dlaczego ktoś uznał twoją
    > odpowiedź za nieprawidłową. A może to tobie pamięć płata figle?

    No niestety, w szkołach uczy się fizyki idealnej... sprawność się
    pomija, opory powietrza się pomija itp. ... no i dlatego w tym pytaniu
    chodziło o to, że tyle samo ile lodówka z jednej strony schłodzi, tyle
    samo z drugiej zagrzeje, czyli temperatura się nie zmieni...
    Zwłaszcza termodynamika jest dosyć pomijana w szkolnictwie, przyznam, że
    do dziś jest moją słabą stroną... ale w szkole mówi się tylko o gazie
    doskonałym, o przemianach izobarycznych, termicznych itp.. Czyli prosta
    sprawa - gaz (freon) w lodówce schładza się o ileś tam stopni, z drugiej
    strony grzeje o ileś, agregat się nie grzeje itp... ma wyjść na zero ;)..
    Ale cóż, szkoła zawsze działała tak, że tego, kto był "wyższy" należało
    przyciąć do właściwego wymiaru... Pamiętam, jak u mnie w podstawówce
    była babka z fizyki, która nic nie umiała... w domu wszyscy się śmiali,
    że jak tak można robić zadania... ja zbierałem słabe oceny za "swoje
    metody"... i NIKT w szkole nie chciał gadać ze mną ani z rodzicami,
    mówili, że oni nie są od oceniania innych nauczycieli, że ona ma
    wykształcenie i się zna... Przykład jej zadania dam poniżej ;)... Dodam,
    że jestem ostatnim rocznikiem, który szedł standardowym systemem
    nauczania...

    > Z drugiej jednak strony spróbuj ułożyć to pytanie w taki sposób aby
    > prawidłowa była tylko jedna odpowiedź. Ciekawe czy dasz radę?

    Dodać "Przyjmij sprawność równą 100%"...

    No a teraz ten przykład:
    Pociąg wyjeżdża z miasta A do miasta B i jedzie ze stałą prędkością
    60km/h.. W tym samym momencie z miasta B do miasta A jedzie drugi pociąg
    z prędkością 40km/h. Po jakim czasie pociągi spotkają się? Z miasta A do
    B jest 120km.
    Moje rozwiązanie to standardowe, równanie takie, że v1*t + v2 * t = s
    :)... Rozwiązanie nauczycielki:
    t1 = s / v1
    t2 = s / v2
    t = t2 - t1 :D:D:D...
    Szkoda, że nie zapytałem jej wtedy, co by było, gdyby pociągi jechały z
    tą samą prędkością ;)...



    --
    Pozdrawiam
    Konop

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: