  • Data: 2010-04-30 20:29:46
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: "f" <f...@c...gh> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hrfbs4$64o$1@news.onet.pl...
    > nim posty?

    TAK

    > Nie chce mi się po raz n-ty powtarzać tego co napisałem bo to chyba nie ma
    > sensu, z uwagi na zanikającą u niektórych umiejętność czytania.

    Zaraz po pierwszym pytaniu podano różnicę.

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Nie oczekujemy niczego nadzywczajnego od gimnazjalistów.
    Żądamy, by twórca poprawnych odpowiedzi w teście gimnazjalnym znał się na
    rzeczy.

    > Ale może ty jesteś inny? Tylko powiedz mi, w którym miejscu się mylę?

    Poprawna wg "naukowców" jest odpowiedź
    A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.

    Za taki tekst student na egzaminie z elektrotechniki wylatuje z hukiem, za
    pomieszanie prądu z mocą.

    Ty różróżniasz kontrakcję, a ja nie wiem co to jest, czym się rózni od
    kastracji,kontraktacji, kontrybucji, kondensacji, konduktancji,...

    Jaka jest różnica w poniższych sformułowaniach? Może żadna?

    "Kontrakcja - stygnięcie i kurczenie się rozgrzanego wnętrza Ziemi."
    "kontrakcja, jako odwzorowanie lipschitzowskie, jest odwzorowaniem
    jednostajnie ciągłym, a więc w szczególności ciągłym."
    "Kontrakcja - ściągnięcie dwóch samogłosek (sąsiadujących lub rozdzielonych
    spółgłoską) w jedną."
    "Kontrakcja objętości - zjawisko fizyczne polegające na zmianie objętości
    roztworu lub mieszaniny na skutek reakcji chemicznej lub oddziaływań
    międzycząsteczkowych pomiędzy składnikami mieszaniny."
    "teoria kontrakcji - teoria kurczącej się Ziemi "

    Pytasz:
    "Pierwsza odpowiedź jest
    prawdziwa ale napisano ją z błędem czy
    pierwsza odpowiedź jest zła ale sformułowano
    ją tak aby wyglądała na prawidłową."

    Gdyby ona była błędna, nie pastwilibyśmy się tutaj.
    Ona jednak jest wg autora testu poprawna i tego nie możemy mu darować, ze
    napisał ją z kardynalnym błędem.
    Nie można pobrać "prądu o mocy", o jakiejkolwiek mocy.
    To jest taka sama bzdura jak mnóstwo tekstów reklamowych, jak margaryna
    maślana, jak auto w dizlu,...
    Żarowka może pobierać większą moc, może płynąć przez nią prąd o większym
    natężeniu, nie może pobierać prądu, a tym bardziej prądu o jakieś mocy. Moc
    elektryczna to jest iloczyn natężenia prądu i napięcia.
    Sformulowanie prąd bywa stosowane zamiennie z natężeniem prądu, ale z niczym
    więcej.
    Za jakiś czas mowa się zmieni i to już nie będzie razić, ale jeszcze tak nie
    jest.

    Wcześniej podałeś skrót odpowiedzi poprawny, ale oczekujemy całkowicie
    poprawnej odpowiedzi w państwowym egzaminie dla uczniow, a nie zgadywanki i
    interpetacji.

    Ta dyskusja będzie trwać, gimnazjaliści myślą, że dorośli, nauczyciele w
    większości to tępaki, za słabo się starali by znaleźć godziwą robotę i za
    karę uczą cudze dzieci. W humanistycznym tez uczniowe pomylili Biblię z
    Frodo, bo jakiś humanista byl "precyzyjny inaczej" .