    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <kmdjkf$7b8$1@news.vectranet.pl> <kmdjou$65a$1@node2.news.atman.pl>
    <kmdm6j$808$1@news.vectranet.pl>
    <518a6849$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmdq83$970$1@news.vectranet.pl>
    <518a796a$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <518b501e$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmfnfn$6ar$1@node2.news.atman.pl>
    <518b7bcb$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmg0r4$flq$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Date: Thu, 9 May 2013 13:34:19 +0200

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-05-09 12:34, J.F pisze:

    >Do automatycznych tempomatów jak najbardziej jest potrzebna. Jak
    >ktoś się upiera, że oczywiście uda mu się z tego skorzystać
    >w idealnych warunkach na autostradzie i na jednym biegu - na zdrowie.
    >Ludzie różne rzeczy robią, które specjalnie sensowne nie są, ale
    >kto im zabroni.

    Z tym ze te swiatowe pomysly ida dalej, i nie chodzi o to aby tempomat
    wszedzie nadawal sie do jazdy, tylko np do tego abys na autostradzie
    mogl wlaczyc automat i sie zdrzemnac, a caly sznur aut jechal sobie
    120 ..

    >Granatowe.

    >Nie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od
    >sytuacji
    >i dostępne będą np. 3 biegi.

    A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ?

    >To jak będzie miał te 100KM i na nadbiegu zejdzie nisko, to go będzie
    >trudno pociągnąć w górę jak trzeba będzie przyśpieszyć.

    a jestes pewien ze ma "nadbieg" ?

    >Znowu zależy od sytuacji.

    A tak zazwyczaj ?

    >O przepraszam - mowa o automatycznym tempomacie, a nie o wymyślonych
    >przez ciebie (czy też kogoś innego) granicznych prędkościach analizy
    >tematu.

    Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym
    biegu.
    Przyznaj raz ze glupote napisales. Albo podaj model tego swojego
    granatowego auta.

    >Sam wpadasz w pułapkę swoich pomysłów - cała zaleta i sens działania

    na razie sugeruje abys sprawdzil.

    >tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć
    >kierowcy/pasażerów) jazdą w warunkach nieoptymalnych, tylko w
    >zasadzie
    >niezależnie od sytuacji w sposób automatyczny się dostosowuje do
    >warunków ruchu - zmienia biegi, utrzymuje stosowne odległości od
    >poprzedzających pojazdów itd.

    No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.

    J.