eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytempomat i tempomat aktywnyRe: tempomat i tempomat aktywny
  • Data: 2013-05-09 15:02:19
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "Axel" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:518b89bf$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za
    >>> bardzo uwiera :-)

    Ja zazwyczaj na szóstym, chyba, że kogoś chcę szybko wyprzedzić :-P

    >>Nie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od sytuacji
    >>i dostępne będą np. 3 biegi.
    > A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ?

    Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi jeżdże mają
    coś koło 210.

    >>> Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musi
    >>> miec wysokie obroty i halasowac, chocbys najwyzszy bieg wrzucil.
    >>To jak będzie miał te 100KM i na nadbiegu zejdzie nisko, to go będzie
    >>trudno pociągnąć w górę jak trzeba będzie przyśpieszyć.
    > a jestes pewien ze ma "nadbieg" ?
    >>> A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.
    >>Znowu zależy od sytuacji.
    > A tak zazwyczaj ?

    Zazwyczaj zależy od sytuacji - jak wiem, że nie pojadę szybciej, to na
    piątce. A jak się szykuję do przyspieszenia to na czwórce. Jak chcę szybko
    przyspieszyć to czasem nawet trójkę wrzucę...

    > Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym biegu.

    Bo to bzdura. Od 90km/h samochód będzie bardzo słabo przyspieszał (ja mam w
    tym momencie na piątce poniżej 1500obr/min), a przy 170 zdecydowanie lepiej
    wrzucić szóstkę. O zużyciu paliwa nie wspomnę.

    >>Sam wpadasz w pułapkę swoich pomysłów - cała zaleta i sens działania
    > na razie sugeruje abys sprawdzil.
    >>tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć
    >>kierowcy/pasażerów) jazdą w warunkach nieoptymalnych, tylko w zasadzie
    >>niezależnie od sytuacji w sposób automatyczny się dostosowuje do
    >>warunków ruchu - zmienia biegi, utrzymuje stosowne odległości od
    >>poprzedzających pojazdów itd.
    > No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.

    Jak są korki - trzeba. Jak jest luźno - wystarczy spokojnie zwykły tempomat,
    od czasu do czasu wyłączany.
    A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np, jak moja
    siostra, wzorująca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i włącza przed
    tablicą 'teren zabudowany' w trasie :-)
    Ja w ostatnią niedzielę przejechałem 40km nie dotykając pedałów (licznikowe
    130km/h na drodze ekspresowej).


    --
    Axel


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: