-
Data: 2013-05-09 15:02:19
Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
Od: "Axel" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:518b89bf$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...
>>> 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za
>>> bardzo uwiera :-)
Ja zazwyczaj na szóstym, chyba, że kogoś chcę szybko wyprzedzić :-P
>>Nie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od sytuacji
>>i dostępne będą np. 3 biegi.
> A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ?
Granatowe ma 185 OIDP, ale tym bardzo rzadko jeżdżę. Te, którymi jeżdże mają
coś koło 210.
>>> Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musi
>>> miec wysokie obroty i halasowac, chocbys najwyzszy bieg wrzucil.
>>To jak będzie miał te 100KM i na nadbiegu zejdzie nisko, to go będzie
>>trudno pociągnąć w górę jak trzeba będzie przyśpieszyć.
> a jestes pewien ze ma "nadbieg" ?
>>> A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.
>>Znowu zależy od sytuacji.
> A tak zazwyczaj ?
Zazwyczaj zależy od sytuacji - jak wiem, że nie pojadę szybciej, to na
piątce. A jak się szykuję do przyspieszenia to na czwórce. Jak chcę szybko
przyspieszyć to czasem nawet trójkę wrzucę...
> Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym biegu.
Bo to bzdura. Od 90km/h samochód będzie bardzo słabo przyspieszał (ja mam w
tym momencie na piątce poniżej 1500obr/min), a przy 170 zdecydowanie lepiej
wrzucić szóstkę. O zużyciu paliwa nie wspomnę.
>>Sam wpadasz w pułapkę swoich pomysłów - cała zaleta i sens działania
> na razie sugeruje abys sprawdzil.
>>tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć
>>kierowcy/pasażerów) jazdą w warunkach nieoptymalnych, tylko w zasadzie
>>niezależnie od sytuacji w sposób automatyczny się dostosowuje do
>>warunków ruchu - zmienia biegi, utrzymuje stosowne odległości od
>>poprzedzających pojazdów itd.
> No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.
Jak są korki - trzeba. Jak jest luźno - wystarczy spokojnie zwykły tempomat,
od czasu do czasu wyłączany.
A i w PL da się używać tempomatu, tylko trzeba umieć i chcieć. Np, jak moja
siostra, wzorująca się na F1- ustawia tempomat na 55km/h i włącza przed
tablicą 'teren zabudowany' w trasie :-)
Ja w ostatnią niedzielę przejechałem 40km nie dotykając pedałów (licznikowe
130km/h na drodze ekspresowej).
--
Axel
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.13 15:07 J.F
- 09.05.13 15:10 Marcin N
- 09.05.13 15:18 J.F
- 09.05.13 15:21 Sebastian
- 09.05.13 15:24 Artur Maśląg
- 09.05.13 15:32 J.F
- 09.05.13 17:24 Artur Maśląg
- 09.05.13 18:41 MadMan
- 09.05.13 20:31 Krzysztof 45
- 09.05.13 23:10 Tomek Kańka
- 10.05.13 09:59 Axel
- 10.05.13 11:02 Tomek
- 10.05.13 13:19 J.F
- 10.05.13 15:00 Dman666
- 10.05.13 21:03 MadMan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=